Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() wel zou ik voor een andere hd gaan, maxtor is niet echt de snelste op het moment.. neem liever zo'n mooie nieuwe hitachi ^^. Verder ziet het er prima uit, er van uitgaande dat je zo'n computer daad werkelijk nodig hebt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De AMD64 is gewoon een verdomd snelle CPU ook al gebruikt praktisch geen enkel programma de 64 bit functionaliteit. Niks useless dus. |
![]() |
|
Niet slecht, alleen zou ik wel voor AMD Athlon 64 gaan, en wat meer geheugen kan ook geen kwaad. verder vind ik het redelijk triest dat je zo'n goedkope budget monitor koopt bij zo'n snel systeem. Ik ben iemand die liever 300 euro uitgeeft aan comp en 500 euro aan scherm, maar dat moet je zelf maar overwegen.
En wat voor muis ga je gebruiken? Ik raad Logitech MX500 aan. Kijk eens op mijn website bij het 3e systeem: http://www.fluffles.net/computers/hardware/#10012 Minus het TFT scherm zit je op 1249, let wel: zonder monitor. Wel snellere processor, meer geheugen, snellere en grotere hardeschijf (+ Serial ATA), geile kast en aparte 350W Enermax voeding. Het mobo heeft SATA RAID, Firewire en Gigabit ethernet onboard, en is de snelste in verschillende testen. Neem iig nooit een mobo gebaseerd op nForce 3 chipset. Pas zodra de nForce 3-250 uitkomt praten 'we' verder met nVidia.
||
Citaat:
Alle benches die gedaan zijn, zijn onder 32-bits software gebeurd, daarin is de Athlon 64 sneller. In de toekomst zal je ook van 64-bit optimalisaties kunnen genieten, net als er steeds meer SSE2 geoptimaliseerde software bijkomt ten behoeve van Intel processoren. Een artikel hoe leuk de optimalisaties kunnen gaan worden is: http://www.tweakers.net/nieuws/29747...compiler+AMD64 Maar veel zal afhangen van de support voor AMD64 door de softwarehuizen. Dat is een verhaal voor eind 2004 en 2005, nu zul je daar nog weinig van merken, ook al komt binnenkort Windows XP 64-bit edition uit.
||
Citaat:
![]() Maar wat voor CRT-monitor advirseren jullie dan? (Kom nou niet met een tft aan zetten, want die wil ik niet ![]() ![]() Ik heb al een mx500 + logitech internet keyboard. En is een AMD niet in-stabieler als een pentium? (Waarom zou je eigenlijk nog een pentium kopen als AMD goedkoper/sneller is?)
Laatst gewijzigd op 20-01-2004 om 15:14. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dus wat zijn mooie/betaalbare crt-monitoren?
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=09027 Maar 17" vind ik wel erg weinig, ik zou eerder voor een 19" CRT gaan. Dat is overigens even groot als een 17" TFT.
Laatst gewijzigd op 20-01-2004 om 16:48. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast nogmaals; een goede monitor gaat veel langer mee. Je kan nu voor 250 een redelijke CRT kopen en over 2 jaar nog een keer, of nu in een keer een goede TFT die 4 jaar mee gaat. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik ben naar de eerste de beste site gegaan die google aangaf, en die zei dat het er wel op zat. Wel vreemd trouwens, ik wist niet meer dat dat nog gemaakt werd. ![]() ![]() Verder sluit ik me aan bij het CRT/TFT verhaal. Als ik nú zou moeten kiezen zou ik een goede TFT kopen. Ik heb begin juni een (goede) CRT gekocht, en stiekum wens ik wel eens dat het een TFT is. Denk er nog eens goed over na. ![]()
||
Citaat:
Punt is, dat een 9800se trager is dan een 9600pro, welke weer een heel stuk goedkoper is. Het is dus een gok. Powercolors en Club3d's schijnen de hoogste succesratio te hebben. @TS Kijk nog wat rond op de pricewatch bij tweakers.net, want sommige van de prijzen die je noteert zijn wel iets aan de ruime kant. Persoonlijk zou ik ook meteen voor 1024 MB aan geheugen gaan, dan zit je voor de komende tijd weer goed.
|
@SisterOfMercy
Hij heeft het over een 9800, geen 9800SE. Het verschil tussen 9800 en 9800 Pro is enkel de kloksnelheid, niet een gehalveerde geheugenbus of texel pipelines. Maar het argument dat je naar 9800 Pro kunt clocken is onzin; een 9800 Pro kun je immers weer hoger clocken. Wel een geldig argument zou zijn, dat de speedbin van de 9800 groter is dan de speedbin van de 9800 Pro. Met speedbin bedoel ik de weggegooide snelheid. Dus het verschil tussen de factory clocksnelheden en de maximale clocksnelheden waarop het beestje stabiel loopt, zónder enige modificatie zoals andere fan etc.
|
![]() |
Ik ben toch geen voorstander van TFT voor games. HEt blijft mindere kwaliteit. Spelen van Call of SUty enz. kan toch voor aantal probleem zorgen als wazig worden, vijanden op afstand 1 bolletje enz. Dan heb je niks aan je dure videokaart.
EEn amd 64 bit is toch bijna ±2x zo duur hoor met mobo dan een pIV ± mobo. Als je HT hebt is het wel goed. Je zou kunnen wachten op de prescott, met 64bit delen erin. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Intel: Pentium IV 3.2GHz - €400 Asus P4C800 Deluxe (i875P) - €170 Totaal: €570 AMD: AMD Athlon 64 3200+ - €270 Arctic Cooling Silencer 64 - €17 Asus K8V Deluxe (VIA KT800) - €147 Totaal: €434 Prijzen zijn van www.funcomputer.de inclusief 16% MwSt (Duitse BTW) excl. €7 verzendkosten naar Nederland. Je kan ook de 3000+ Athlon 64 nemen, die is €210, €60 goedkoper dan de 3200+.
Laatst gewijzigd op 21-01-2004 om 19:09. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat argument van dat tft scherm mag je ook wel even onderbouwen dan ![]() ![]() edit typo |
![]() |
|
ik zou de winkel maar eens heel gauw voor 1gig aan ram checken dat heb je in de toekomst echt nodig..anders kan je voor kerst weer een nieuwe pc gaan vragen. Tenminste ik begrijp dat je er mee wilt gamen. En ik zou ook voor een amd gaan.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|||
Citaat:
De URL geeft een mooie grafiek weer over de prijs per performance verhoudingen bepaald over bepalde gebieden (Gaming, Content Creation, Development, Rendering, etc.). Maar het artikel is van 6 januari, en er wordt niet bijvermeldt welke prijzen aangehouden zijn; waardoor de informatie op dit moment mogelijk niet meer actueel is. Verder scoort de 3000+ best goed in de value-grafiek. Maar zoals zovaak geven dure processors niet altijd de meeste value. Alhoewel de 3000+ met €210 een prima betaalbare processor is, met zeer goede resultaten, o.a. voor gaming en andere taken. Alleen bij sterke commerciële software is de performance vaak minder, omdat enkel optimalisaties voor de Intel P4 zijn toegepast; dat is b.v. goed te zien tussen DivX en XviD. Sowieso scoort AMD goed in Open Source benches, omdat daar vrijwel nooit enkel optimalisaties zijn toegepast voor één processorfabrikant. Dat is niet volgens de OSS filosofie; namelijk het bieden van volwaardige keuze's. Afgezien van de performance nu, is de toekomst ook belangrijk, optimalisaties, andere compilers en 64-bit instructies en -OS kunnen een flinke boost geven in de toekomst, waar je performance hard nodig zult hebben. Ik denk dat je om die reden best kunt stellen dat je vooruit denkt als je een A64 koopt. Ook features als Cool'nQuiet en de beveiligingsfeatures die de K8-architectuur biedt, wat een eind kan maken aan buffer overflow exploits, zijn voor mij erg interessant. Daarnaast zal binnenkort de VIA KT880 en nForce 3-250 gelanceerd worden. Beide beschikken over 1GHz HyperTransport bus, in plaats van respectievelijk 800MHz en 600MHz. Dat zal ook weer een fijne boost geven. ![]() Citaat:
Voor een bedrag rond de €1000 ben je dan klaar. Veel geld, inderdaad. Maar dit is ook een redelijk snel gamesysteem. Als je minder te besteden hebt, kun je idd beter voor CRT gaan, maar daarmee neem je wel de nadelen van deze ouderwetse techniek voor lief. Dat je het over 1600*1200 gamen hebt verbaasd me enigszins, hoeveel gamers draaien op die resolutie denk je, procentueel? Ik denk niet dat je boven de 1% uitkomt. Alhoewel daarmee natuurlijk ook veel oudere systemen zitten. Maar dan nog, 1280x1024 lijkt mij meer dan zat. Framerate is god, en zelfs een ATi Radeon 9800 XT kan de moderne games niet stabiel op 80fps draaien met hoge details en misschien ook FSAA aan. Dus laten we het op 1280x1024 of gewoon 1024x768 houden. ![]()
|
![]() |
QUOTE Enlightenment schreef op 28-01-2004 @ 12:26:
De URL geeft een mooie grafiek weer over de prijs per performance verhoudingen bepaald over bepalde gebieden (Gaming, Content Creation, Development, Rendering, etc.). Maar het artikel is van 6 januari, en er wordt niet bijvermeldt welke prijzen aangehouden zijn; waardoor de informatie op dit moment mogelijk niet meer actueel is. ![]() Verder scoort de 3000+ best goed in de value-grafiek. Maar zoals zovaak geven dure processors niet altijd de meeste value. Alhoewel de 3000+ met €210 een prima betaalbare processor is, met zeer goede resultaten, o.a. voor gaming en andere taken. Alleen bij sterke commerciële software is de performance vaak minder, omdat enkel optimalisaties voor de Intel P4 zijn toegepast; dat is b.v. goed te zien tussen DivX en XviD. Sowieso scoort AMD goed in Open Source benches, omdat daar vrijwel nooit enkel optimalisaties zijn toegepast voor één processorfabrikant. Dat is niet volgens de OSS filosofie; namelijk het bieden van volwaardige keuze's. ![]() Afgezien van de performance nu, is de toekomst ook belangrijk, optimalisaties, andere compilers en 64-bit instructies en -OS kunnen een flinke boost geven in de toekomst, waar je performance hard nodig zult hebben. Ik denk dat je om die reden best kunt stellen dat je vooruit denkt als je een A64 koopt. opsich een goed punt, al hoewel er nog geen benchmarks zijn geweest waarbij de 64-bit instructisch goed getest zijn. Verder speelt het uitstellen van win-xp64 ook niet echt hier op in. [BOok features als Cool'nQuiet en de beveiligingsfeatures die de K8-architectuur biedt, wat een eind kan maken aan buffer overflow exploits, zijn voor mij erg interessant. Daarnaast zal binnenkort de VIA KT880 en nForce 3-250 gelanceerd worden. Beide beschikken over 1GHz HyperTransport bus, in plaats van respectievelijk 800MHz en 600MHz. Dat zal ook weer een fijne boost geven. ![]() Dat zijn leuke dingen, maar ook hier krijg ik haast het gevoel dat je de beste jongen een amd64 wil aansmeren. Een piv heeft ook best wat mooie beveiligings features ed. Met een stille fan is elke computer stil. Die nieuwe chipsets zijn misschien idd wel interesant maar than again als je toch aan het wachten bent wacht dan op socket 939 *alles in computerland is te relativeren* Op een TFT kun je prima gamen, ook op betaalbare schermen. dat is misschien gewoon persoonlijk ik heb bij mn ouders op hun 15' goedkope tftje (f15 neovo) wel eens een spelletje geprobeerd, maar zeker in schoot ups ed merk je gewoon dat het niet zo vloeiend loopt. Maar TFT is gewoon duur; lage responsetime of niet. Ook een student kan geld hebben om €500 te betalen, ik vind het iig dom om €400 voor een proc te betalen en €200 voor een mobo; maar dan is mijn mening. Investeer vooral in een goede monitor, goede muis, veel geheugen en snelle chipset/processor. Houdt netwerk/geluidskaart etc. onboard. En kies één snelle 160GB schijf, bij voorkeur SATA (160GB SATA/150 WD is nu €120). Icm met een mooie TFT monitor met DVI heb je gewoon een geil systeem. Dat hang je uiteraard aan een Radeon 9600 XT. Voor een bedrag rond de €1000 ben je dan klaar. Veel geld, inderdaad. Maar dit is ook een redelijk snel gamesysteem. Als je minder te besteden hebt, kun je idd beter voor CRT gaan, maar daarmee neem je wel de nadelen van deze ouderwetse techniek voor lief. ik weet niet, maar als stundent heb ik niet even zomaar 1000 euro voor een computer over. Als je dan 200 euro + kan besparen door een crt monitor te nemen dan scheelt dat al een hele boel! 200 euro is gewoon bijna een hele maand studifn hoor! Dat je het over 1600*1200 gamen hebt verbaasd me enigszins, hoeveel gamers draaien op die resolutie denk je, procentueel? Ik denk niet dat je boven de 1% uitkomt. Alhoewel daarmee natuurlijk ook veel oudere systemen zitten. Maar dan nog, 1280x1024 lijkt mij meer dan zat. Framerate is god, en zelfs een ATi Radeon 9800 XT kan de moderne games niet stabiel op 80fps draaien met hoge details en misschien ook FSAA aan. Dus laten we het op 1280x1024 of gewoon 1024x768 houden. ![]() ik denk dat dat vooral ligt aan het soort game, ik speel veel tactical shooters ed, daarbij ben je echt blij als je een beetje flinke resolutie hebt. Maar goed than again, dat is misschien wat té persoonlijk. Om de boel even samen te vatten. Mij hoor je niet zeggen dat een amd64 een slechte keus is. Maar het hoeft niet noodzakelijk dé beste keus te zijn. Dat zelfde geld voor tft of niet. Als je het geld hebt en er op kan gamen, dan staat het heel leuk denk ik. Zoals eerder je kan alles wel op de een of andere manier relativeren en ik denk dat de TS in dit geval prima kan bedenken wat hij wil en of nodig heeft ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-01-2004 om 18:35. |
![]() |
||||||||
Citaat:
http://www.tweakers.net/nieuws/29747...4-bit+compiler http://www.tweakers.net/nieuws/28509...4-bit+compiler Geven enkele indicaties over wat mogelijk is. Maar pas in mid-2005 kunnen we een definitief beeld geven van wat optimalisaties voor verschil kunnen geven. Ik gok op 15 tot 33% winst. En WinXP 64-bit edition komt binnenkort uit, voor de zomer geloof ik. Maar het zal tot 2005 duren voordat er ook geoptimaliseerd zal worden voor de Athlon 64. Mijn argument gaat over toekomstperspectief, dat je daar nog een leuke boost tot 33% kunt krijgen; dat is toch leuk om te weten als je een processor aanschaft. Citaat:
Citaat:
http://www.tweakers.net/nieuws/30160...on+64+overflow Daarbij in het bijzonder: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over een systeem van 1000 euro, dat klopt dat is veel geld. Maar als je weinig geld hebt, koop je ook geen Radeon 9800 XT, dat mag duidelijk zijn. Als je dat wel doet, betekent dat, dat je de rest van je systeem ook in die grootte samenstelt; om zodoende tot een gebalanceerd systeem te kopen. Als het gaat om een Duron 1.6GHz, 256MB DDR en een GF4Ti kaart, dan hoort daar duidelijk een CRT scherm bij, dat is duidelijk. Maar mijn advies om te investeren gaat vooral naar muis en monitor, en daarna pas naar bepaalde zaken in je kast. Ook een aparte DVD-ROM, diskettedrive, en b.v. aparte geluidskaart zijn items om op te besparen, die heb je immers niet (altijd) nodig. Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-01-2004 om 23:53. |
![]() |
||
Citaat:
Ook in de grafische industrie zie je dat, klassiek voorbeeld is de videogeheugen-hype. 256MB videogeheugen klinkt gewoon heel goed, alhoewel dat niets zegt over de prestatie van de kaart. een 16MB kaart kan 30 keer sneller zijn. Het zegt helemaal niets. Enkel om marketingtechnische redenen zie je GeForce FX 5200 kaarten met 256MB RAM. Kijk jij eens naar de 3DMark03 score, amper 800 punten. ![]() Kijk ook eens naar digitale camera's. De enige reden dat er een "geïnterpoleerde resolutie" wordt vermeld, is om het produkt marketingtechnisch beter te laten klinken. Want het is natuurlijk heel aantrekkelijk om jouw 2 MegaPixel camera aan te prijzen als een 3 MegaPixel camera. Veel (kut)merkjes doen dat dan ook. Die gokken erop dat de klanten niet weten wat interpolatie is, en te lui zijn om dat uit te zoeken of zich goed voor te lichten. Ook digitale zoom wordt vaak verkeerd gebracht, sommige verkopers maken hun klanten ook wijs dat digitale zoom beter is dan optische. Dat is gewoon keihard oplichting. Terug naar processors. Binnenkort is het in elk geval bij AMD definitief afgelopen met MHz in de produktnaam. De FX-51 en opteron-benummering zijn hier de eerste tekenen van. De produktnamen in de toekomst zullen helemaal ontkoppeld worden van de klokfrequentie, dus ook geen 3400+ rating meer, maar een fictieve rating die hooguit de relatieve performance tov eerdere modellen aangeeft. Wat mij betreft gaan ze vrolijk verder met FX-51 FX-53 FX-55, etc. Laat benchmarks maar uitwijzen welke processor sneller is.
|
Verwijderd
|
Is het niet handiger om een complete pc te kopen in laats van alle onderdelen los. Soms heb je van megauitgebreide pc's bij aldi voor zo,n 1100 euro, dan heb je er een beeldscherm, muis en toetsenbord bij.
Specificaties zijn dan ongeveer als volgt: - P4 processor 3 ghz -1024 mb DDR geheugen -256 mb nvidia videokaart -250 gb harddisk - tv kaart+ab -DVD RW -DVD rom -toetsenbord -muis -17" tft monitor -hele software pakket en nog veel meer |
![]() |
|
Als je de mogelijkheid hebt onderdelen te kopen, is dat eigenlijk altijd beter. In de zin van, je bespaart geld en je krijgt er merk onderdelen voor terug. In PCs zoals van Medion (moederbedrijf Aldi) en OEMs zoals Dell/HP/Compaq zit altijd OEM moederborden en OEM geheugen, b-merk dus.
Als je zelf de onderdelen koopt heb je retail onderdelen, en het is ook vaak goedkoper, en sneller. Nadeel is wel dat je mogelijk service mist van je leverancier en je zelf de onderdelen in elkaar moet (laten) zetten. Maar voordelen zijn er genoeg, dus als je zelf kunt (laten) samenstellen zou ik daar zeker voor kiezen. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Nog een laptop aankoop topic Briseïs | 6 | 12-12-2007 12:49 |