Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2004, 00:15
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik heb wel eens een SOA-test gedaan. Dan werd er wat afgenomen (urine of wat anders) en moest ik na een paar dagen tot een week ofzo terugbellen en dan kreeg ik de uitslag te horen (was niks aan de hand).

Maar nu vroeg ik me af of je, als je daarom vraagt, niet ook een schriftelijk bewijs mee kan krijgen waarop staat dat je geen SOA onder de leden hebt (plus de datum van de test moet er dan op staan).

Dit voor evt. partners. Ik heb nl wel eens een jongen ontmoet en die zei 'ik heb niks hoor, ik laat me om het halfjaar testen en laatst was er niks aan de hand en sindsdien heb ik niks meer gedaan'. Maar wie bewijst dat hij daadwerkelijk de waarheid spreekt? Dat hij niet liegt, wat verzint omdat hij gewoon zo snel mogelijk met mij het bed in wil duiken?
Het lijkt me wel zo fijn dat je dan kan vragen: 'laat maar eens zien dan, die laatste test'. En dat je dan kan zien dat er niks aan de hand is en wat de datum is van zijn laatste test.

Iemand enig idee of dit kan?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 06:49
Auntie M
Auntie M is offline
Ik denk dat het van de arts afhangt of hij het op papier wil zetten of niet.
Meestal doen ze daar dus moeilijk over omdat het teveel werk is of omdat ze vinden dat iemand anders dat moet doen of zo (ik had zelf een keer iets op papier nodig, geen SOA uitslag overigens, maar zowel de huisarts als de fysio als de bedrijfsarts vonden dat zij niet aangewezen persoon waren om maar iets op papier te zetten )

Wat een idee van jou trouwens om het op papier te vragen. Eigenlijk verplicht je daar bijna iedereen mee om een test te doen die met jou de koffer in wil. Zit wel wat in, maar tis jammer dat een mens die zekeheid tegenwoordig nodig heeft.
Oud 02-02-2004, 14:28
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 02-02-2004 @ 07:49:
Ik denk dat het van de arts afhangt of hij het op papier wil zetten of niet.
Meestal doen ze daar dus moeilijk over omdat het teveel werk is of omdat ze vinden dat iemand anders dat moet doen of zo (ik had zelf een keer iets op papier nodig, geen SOA uitslag overigens, maar zowel de huisarts als de fysio als de bedrijfsarts vonden dat zij niet aangewezen persoon waren om maar iets op papier te zetten )

Wat een idee van jou trouwens om het op papier te vragen. Eigenlijk verplicht je daar bijna iedereen mee om een test te doen die met jou de koffer in wil. Zit wel wat in, maar tis jammer dat een mens die zekeheid tegenwoordig nodig heeft.
Gheghe...nouja tis niet dat ik dat doe hoor.....maar idd je hebt die zekerheid tegenwoordig toch wel een beetje nodig. Stel dat je iemand ontmoet voor een soort one-night stand ofzo....je weet nooit zeker of ze wel de waarheid spreken. Ik zat het me gewoon af te vragen.....
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 14:35
Verwijderd
Als je een je je vriendje niet vertrouwt moet je niet met hem neuken lijkt me
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 02-02-2004 @ 15:28:
Gheghe...nouja tis niet dat ik dat doe hoor.....maar idd je hebt die zekerheid tegenwoordig toch wel een beetje nodig. Stel dat je iemand ontmoet voor een soort one-night stand ofzo....je weet nooit zeker of ze wel de waarheid spreken. Ik zat het me gewoon af te vragen.....
maar bij een one-night-stand zou ik toch hoe dan ook wel een condoom gebruiken, ook al roept iemand nog zo hard dat-ie geen soa's heeft.

Ik denk dat als je een soa-test laat doen en het blijkt negatief, dat dat dan wel in je dossier bij de huisarts komt... en dan kun je misschien een uitdraai van dat deel van het dossier krijgen, ofzo. Lijkt me niet zo veel werk voor een arts.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten