Advertentie | |
|
![]() |
|
Je eerste strofe is echt ijzersterk, maar daarna zwakt het wat af vind ik.
Ga weg en sla je vleugels uit, al doet het de mischien nog pijn. Laat me leven, vliegen, houden van. Zonder grenzen wil ik leven. Niet meer in jouw macht. Ik stap naar voren, neem de sprong en vlieg op eigen kracht. Dit stuk vind ik zwakker, doordat je het hier teveel op jezelf betrekt, in plaats van op de relatie die je met de ander had. Daardoor wordt het persoonlijker, en minder toegankelijker voor anderen, minder pakkend. De inhoud vind ik wel goed, de verwoording ook, maar het is toch net iets minder dan de rest van je gedicht. Maar jij bent echt de beste beginneling die ik tot nu toe heb gelezen ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
1e strofe vind ik, net als lovetear, Sterk; heel mooi en ook orgineel geschreven(er is hier al véél over geschreven, maar met je verwoording als; vastgeroeste liefde, vogel klapt niet meer...en je verder beschrijving, steek je het in een nieuw jasje, leuk!.
Vanaf de 2e strofe zwakt het idd af. Naar mijn gevoel komt dat omdat je daar geen bijzonder woordgebruik hebt, je eigene gaat daar vanaf en dat is zonde!. Het komt een beetje proza-achtig op mij over...zo bedoeld?. Groet, Dreamerfly
|
Ik vind 'en vlieg op eigen kracht' niet sterk genoeg naar voren komen, daarom vind ik de slotzin ietwat zwak, wat mijns inziens niet nodig is
![]() Laat me leven, vliegen, houden van. Zonder grenzen wil ik leven. Niet meer in jouw macht. Ik stap naar voren, neem de sprong en vlieg op eigen kracht. Verder; indrukwekkend. 'Laat me leven' doet mij iets te veel aan Catullus denken, maar dat is helemaal niet erg; het roept bij mij alleen de zin op 'Laten wij leven enz..'. Stom eigenlijk ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rollo Tomasi | 501 | 09-08-2006 19:03 | |
Drugs & Alcohol |
Steeds meer blowers in problemen Wammus | 59 | 20-05-2006 10:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Heb je echt contact met God/Jezus? Yab-Yum | 275 | 14-12-2004 19:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |