Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 19:42
Giovanna
Giovanna is offline
Hoi
Ik heb een jong konijntje (voedster) (geb. 2 maart2004); 2 cavia's van 2,5; een konijn van een jaar of 3 (gecastreerde ram) in een heel groot hok zitten, waar ze ook naar de tuin kunnen enzo. Een vriendin van mij had een konijn van 1,5 jaar, (van haar zusje), maar de hele familie geeft er geen aandacht aan. Het beest is erg verwilderd, bij niet, is lief tegen andere konijnen, maar krabbelt en vecht tegen mensen, je kan hem echt niet oppakken. Ook verhaard hij verschrikkelijk omdat ie nooit geborsteld werd. Ik ben begonnen met borstelen, maar het lijkt hierdoor erger te worden. (het is een langharig hangoorkonijn).
Weet iemand wat ik kan doen om hem tam te maken en om zijn vacht gezond te krijgen?
xx Gio.
Oud 25-05-2004, 14:27
duifeltje
duifeltje is offline
Gewoon doorgaan met borstelen lijkt me voor die haren een goed plan en bij veel klitten-> schaar d'r in. En tam maken? Veel konijnen vinden het niks om opgetild te worden dus als dit konijn het niet fijn vind, leg je er maar bij neer, maar je kunt wel zorgen dat het knijn je lief gaat vinden door gewoon heel vaak eten te brengen en uit je hand te laten eten. Daardoor zijn onze caafs nu ook nieuwsgierig naar mensen toe geworden.
Oud 25-05-2004, 20:27
Giovanna
Giovanna is offline
Heej dankjewel..
Het gekke is, bij mn moeder doet ie dus heel lief... alleen bij mij (hij eet wel uit mn hand en in het hok doettie heel lief, hij rent ook niet voor me weg) als ik hem op schoot heb gaat ie krabbelen en als ik hem op wil tillen word ie dus helemaal wilt... Misschien is ie jaloers op de anderen, want daar knuf ik meer mee, maar dat komt omdat hij zo wild is...
Oud 08-06-2004, 20:28
Fairy82
Fairy82 is offline
Ik denk dat je vooral in het begin niet moet willen dat je konijn geknuffeld wil worden. Zelf hebben we hier thuis altijd konijnen gehad. De ene hield er wel van geknuffeld te worden, de andere niet. Ze hebben allemaal een eigen persoonlijkheid. Veel konijnen vinden het overigens wel leuk om wat vrij rond te lopen, dus misschien is het een idee om je konijn eens in de gang ofzo te laten huppelen. Zorg dan ook direct voor wat dozen, papier en ander 'speel' en verstopmateriaal, zodat het zich niet verveelt maar ook weg kan kruipen als het zich bedreigd voelt. Succes!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 21:11
duifeltje
duifeltje is offline
(of maak een rennetje in de tuin)
Oud 09-06-2004, 12:48
Dzjes
Dzjes is offline
Wij hebben hier ook een hamstertje.. en het was ook beetje verwilderd maar ik ben nu aan het proberen om het trug tam te maken,
Ik ben begonnen met af en toe mijn hand zachtjes in zijn kooi te leggen, zodat hij eens kon snuffelen enzo, uiteindelijk begon hij ook uit mn hand te eten, doet jouw konijn dit ook..?
Daarna zou ik zachtjes proberen hem te aaien als ik jou was.. als je merkt dat hij echt absoluut niet meer bang is van jou kan je nog eens proberen hem op te pakken.. desnoods maak je een ren in je tuin, laat je het konijntje erin loshuppelen, en zet je je erzelf bij ofzo? Maar dan is er wel een kans dat hij bang gaat worden.. geef hem elke dag aandacht en probeer hem wat te aaien, na een tijdje komt hij mss zelf naar je toe?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 23:31
Daevrem
Daevrem is offline
Dieren zijn niet ge-evolueerd om geknuffeld te worden.
Reageren

Regels voor berichten