Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2004, 20:13
sk888er
sk888er is offline
ik hoop dat dit toppic hier goed staat want ik weet nie of het aan de software of hardware ligt.
ik heb net een nieuwe pc aangescaft, maar mijn probleem is dat mijn pc elke keer vast loopt als ik een spel begin te spelen (ik zie wel het menu maar kort daarna zit hij vast).
welke oorzaken kan dit hebben.

ik ben niet zon computerfreak dus kom alsjeblieft niet met al te duren woorden aanzetten.
Oud 28-01-2004, 20:38
Verwijderd
Processor te warm
Verkeerde drivers
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 02:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zie boven.

Typisch geval van instabiliteit, meet eerst je CPU temperatuur eens dmv BIOS Health monitor of in Windows met utilities als AIDA32 en MBM. Gebruik de zoekfunctie maar voor de vele topics over hoe je dit dient te gebruiken/configureren.
Oud 29-01-2004, 08:38
Verwijderd
Kan trouwens ook simpelweg doorda je videokaart het niet aankan, hieredoor willen spelen ook nog weleens crashen..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:01
sk888er
sk888er is offline
ik heb denk ik al het probleem al gezien, want ik heb speedfan gedownload en goed in de gaten gehouden toen ik een spel opstartte (het gaat hierom railroadtycoon 3 dus een redelijk nieuw spel) werd de temp. die speedfan aangaf al heel snel heel hoog.
ik heb de nieuwste drivers gedoawnload en aan de videokaart kan het denk ik niet liggen (hij start het spel gwoon op incl. de spelletjes en 1 op de 5 keer kan ik het spel 5 minuten spelen, en hij speelt gwoon vloeiend) btw ik heb een ATI radeon 9600pro 128mb (ik weet niet of jullie er iets aan hebben)

kan het zijn dat ik er een andere voeding in moet zetten???
o moet ik iets anders doen???

ps. ik overclock hem liever niet want dan vervalt de garantie en dat moet ik nu ff nie hebben.

Laatst gewijzigd op 29-01-2004 om 20:05.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:23
Verwijderd
De temperatuur werd erg hoog? Wat vind jij hoog?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:38
sk888er
sk888er is offline
Citaat:
PIE schreef op 29-01-2004 @ 21:23:
De temperatuur werd erg hoog? Wat vind jij hoog?
ik heb net nog een keer gekeken maar het valt allemaal nog mee met de temp. ik kan niet zien met welke temp hij ermee uitscheid maar daarvoor (5sec ofzo vantevoren) was hij nog rond de 40 graden
dus het is niet zo hoog
Oud 29-01-2004, 21:29
Verwijderd
Citaat:
sk888er schreef op 29-01-2004 @ 21:38:
ik heb net nog een keer gekeken maar het valt allemaal nog mee met de temp. ik kan niet zien met welke temp hij ermee uitscheid maar daarvoor (5sec ofzo vantevoren) was hij nog rond de 40 graden
dus het is niet zo hoog
Dat is inderdaad niet zo hoog nee. Waarschijnlijk zit het dan niet in de temperatuur. Je kunt voor de zekerheid meteen na zo'n crash nog even de bios induiken om te kijken hoe het dan met de temp gesteld is.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 06:13
sk888er
sk888er is offline
ik heb gekeken en hij is net als dervoor ook rond de 40 graden
Oud 30-01-2004, 20:28
sk888er
sk888er is offline
ik heb nu een systeem recovery op mijn comp uitgevoerd, heb drivers geinstaleerd en verschillende spellen maar alles spellen draaien 10 min tot een kwartier.
nu heb ik geen last meer van vastgevroren beeld maar start hij hem gewoon opnieuw op (en hij geeft geen foutmelding)
HELP!!!!!!!!!!!!! ik word er gek van

please...

Laatst gewijzigd op 31-01-2004 om 08:34.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 09:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
Test je geheugen eens met MemTest86 (www.memtest86.com) of http://www.tweakers.net/meuktracker/5427 - windows MemTest.

Als dat allemaal goed lijkt, kies dan eens fail-safe settings in BIOS.
Reageren

Regels voor berichten