Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 17:26
lso
lso is offline
Ik doe een stage voor klassen, onder andere godsdienst, maar in de plaats van met een gebed te starten zou ik graag starten met een klein bezinnend tekstje.. niet God of Jezus maar gewoon iets waarmee ik de leerlingen iets meegeef.

Heb jij ergens een tekstje liggen (max 20 regels) of ken je er eentje.. laat me iets weten

thx!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2004, 18:08
Ieke
Ieke is offline
Dat is toch ook best zelf te schrijven? Je kan bijvoorbeeld iets uit het nieuws meenemen en dat van een andere kant laten zien of het trekken op een gebeurtenis op school/in de klas.
Oud 11-02-2004, 18:18
lso
lso is offline
Citaat:
Ieke schreef op 11-02-2004 @ 19:08:
Dat is toch ook best zelf te schrijven? Je kan bijvoorbeeld iets uit het nieuws meenemen en dat van een andere kant laten zien of het trekken op een gebeurtenis op school/in de klas.
Das waar, maar t mag niet te lang duren, gewoon iets voor te lezen.. en t is inderdaad leuk zelf te schrijven maar als je lessen echt creatief wil maken.. dan steekt daar al redelijk wat tijd in zoals nu.. dus ben ik op zoek naar een gewone eenvoudige boodschap die de leerlingen aanspreekt...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:25
Charlottetje
Charlottetje is offline
misschien moet je wat interviews met schrijvers doorzoeken. Die mensen kunnen heel mooie zinnen hebben en dus ook niet al te lang.
Het klinkt misschien raar, maar teksten van cabaretstukken kunnen ook heel goed werken, heel filosofisch soms!

Succes in elk geval
Charlotte
Oud 12-02-2004, 21:15
sublime
sublime is offline
er zijn Héél veel citatenboekjes met dat soort teksten; kijk bv bij een antoposofische boekhandel, al vind je ze bij een gewone boekhandel ook wel... > je kunt dan citaten uitzoeken en daar zelf evt een verhaaltje omheen maken...

(je hebt bv vierkante boekjes met citaten en gezegden en wijze woorden; een thema per boekje. bv vreedzaam leven, rust, liefde, wijsheid enz. > erg leuk. Maar er zijn ook boekjes met langere tekstjes, ik weet 1 titel; pluk de dag > boekjes met allemaal tekeningetjes erbij. wel christelijk geïnspireerd.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten