Advertentie | |
|
![]() |
|
Hmz, ligt eraan. Ik ben zelf een roker maar ik kan heel goed begrijpen dat andere mensen last hebben van rook. (als je bijvoorbeeld op t station op een bankje gaat zitten roken naast iemand) Mensen hebben inderdaad recht op een rookvrije omgeving omdat t gewoon simpelzat slecht is voor je. (meeroken ook)
Maar er kan ook overdreven worden. Bijvoorbeeld in de horeca kies je ervoor om in een rokers omgeving te werken. En zoveel last zullen de conducteurs er niet van hebben als ze af en toe door een rokerscoupe met een paar plaatsen moeten lopen. Roken is een verslaving, voor sommige mensen is het erg moeilijk om bijvoorbeeld van Maastricht tot Schiphol niet te roken, dan heb ik t alleen nog maar over de treinen. Mijn mening: Mensen hebben recht op een rookvrije omgeving, maar t moet niet overdreven worden. Hebben rokers niet ook recht op een sigaretje wanneer zij dat willen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Het hangt er vanaf. Ik merk nu dat ik daadwerkelijk baat heb bij het niet meer mogen roken op de werkplek. Ik heb last van chronische bronchitus (een van de veroorzakers was de sigaret) en in rokerige ruimtes heb ik het gewoon snel benauwd, moet hoesten blablabla. Sinds 1 januari is dat voor mij merkbaar minder geworden. Bovendien ruikt het frisser in het gebouw.
Vwb het buiten roken en in horecagelegenheden: daar heb ik geen problemen mee. In de buitenlucht vervliegt het snel en in de meeste horecagelegenheden is de afzuiging meestal dermate geregeld dat het ontstaan van een blauw rookhol welhaast onmogelijk is.
|
Tegen. Wat een aanstelerij zeg; als je op straat loopt en er staan mensen te roken gaat je kleding echt niet stinken. Als je in een rokerig café zit is dat een ander verhaal. Het komt nog eens zo ver dat mensen alleen in hun eigen huizen mogen roken, dat vind ik niet bepaald een voorbeeld van democratie.
Nee, ik rook zelf niet (meer). Maar ik vind het niet erg als anderen willen roken.
||
Citaat:
![]()
|
Tegen.
Ik kan zelf niet tegen rook en wil dus niet dat mensen binnen in gebouwen gaan roken. Om dat te bereiken moet je ook een beetje toegeven; een plek geven waar rokers wél mogen roken. En omdat je in de open lucht geen last hebt van andersmans rook vind ik dat de beste plek om wél te mogen roken.
||
Citaat:
Vind je het nou echt tof als mensen alleen in hun eigen huizen mogen roken? Right, alsof jij er last van hebt als mensen op straat een sigaret opsteken. Of in rookruimten. Als je daar al niet tegen kan ben je wel erg zielig, dan wil je anderen gewoon je eigen wil opleggen.
|
![]() |
Ik ben wel voor hoor, ik denk dat bijna alle mensen die niet roken dat zijn. Met roken beschadig je niet alleen je eigen lichaam maar ook dat van de mensen om je heen. Ik sotnd bijv. een keer in een winkel waar je mocht roken een tijd geleden. de man achter mij stond te roken en toen ik de rij uit was stonken mijn haren ontzettend naar rook. daar erger ik me best wel aan en ik vind dat mensen die roken dat maar thuis meoten doen... het ziet er namelijk niet zo beleefd uit.
|
ik ben voor het rookbeleid, maar op mijn werk mag wel nog gewoon gerookt worden, er is een speciaal rookbeleid voor op gezet, dat geloof ik voor alle filialen geldt.
![]() ![]() het verbieden van roken op straat is overdreven.
Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 19:05. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Net zoiets als dat je op vegetarischa producten 3x zo veel belasting gaat heffen ![]() edit: men ontmoedigt roken omdat het verslavend is dus dan kan de roker ook niet zo maar minder gaan roken als het duurder wordt, wel gratis heroine verstrekken maar de peuker steeds duurder maken. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Trouwens denk ik dat de helft van de mensen die hier een post heeft gepaaltst niet heeft gelezen waar het om gaat, roken op de straat, dus in de buitenlucht. Het lijkt mij te bechelijk voor woorden om het in de buitenlucht te verbieden, omdat de rook daar binnen een seconde al zo goed als opgelost is in de buitenlucht. Als je daar al begint te zeuren ben je in mijn ogen een pure aansteller en ruziezoeker. Verder stem ik er wel mee in dat het roken verboden is op de werkvloer, IN gelsoten ruimtes, omdat de rook daar blijft hangen en niet rokers er overlast van zouden kunnen ondervinden (overlast in gesloten ruimtes is trouwens het enige argument dat je tegen roken in kunt brengen, de andere argumenten zijn of pure onzin, of zo inrelevant dat ze erniet toe doen). |
![]() |
||
Citaat:
dat vind ik dus hetzelfde als vegetariers meer belasting laten betalen simpelweg omdat ze geen vlees eten
||
![]() |
Citaat:
Vegetarisch zijn (in combinatie met een gezonde leefstijl) heeft een gezondheidsbevorderende invloed. Dus ik begrijp niet echt waar je met die vergelijking wil komen. ![]() |
![]() |
|
roken schadelijk --> verbieden
wat ik ook in die post zette wat jij als eerste quote was dat ik er al een stuk minder problemen mee zou hebben als een vast percentage naar goede doelen gaan ik vind het niet echt eerlijk dat je iemand door zijn verslaving meer geld laat bijdragen aan de Staat der Nederlanden, waar de hele bevolking van profiteert maar je wel voor paria uitmaakt Dat zijn jullie zelf ![]() ![]() Edit: vegetarisme is ongezonder dan gewoon vlees eten ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is allebei niet gezond, maar waarom moet roken in het openbaar dan wel verboden worden? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Vegetarisch zijn is gezonder. Het is echter niet bewezen dat dit door het vegetarisch dieet komt; ook de vaak andere leefstijl van de meeste vegetariërs speelt hierbij een rol. Veel vegetariërs roken niet en consumeren tevens geen alcohol. Niet roken vermindert het risico op longkanker, het niet nuttigen van alcoholische dranken vermindert het risico op keelkanker, en beiden verlagen het risico op o.a. ischemische coronairziekten (atherosclerose) en een cerebrovasculair accident (CVA). Citaat:
De auteur van het betreffende hoofdstuk is: ROBERT E. OLSON, M.D., Ph.D. Professor of Pediatrics, University of South Florida Daarmee is aangetoond dat vegetarisch eten gecombineerd met een gezonde leefstijl (meer bewegen, geen alcohol, niet roken) het risico op allerlei aandoeningen aanzienlijk verlaagt. |
![]() |
||
Citaat:
Ik las vandaag een stuk van een hoogleraar economie, die rekende voor dat rokers veel minder uit de staatskas snoepen dan de niet rokers als je echt geinteresseerd bent wil ik het wel opzoeken ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Gezondheidsverne*kende kapitalistische multinationals. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar dat is vrij offtopic ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En dan de frituur pan en andere dingen waar je ongezonde maaltijden mee bereid ook maar gelijk verbieden ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
grootste afknapper ooit! cenerentola | 140 | 26-11-2008 08:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal} Planet of the Ducks (part IV) weetikveel | 7 | 01-07-2003 15:14 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
discussie nederlands Lil_DarkAngel | 7 | 10-09-2002 16:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De beoordeling/het profiel van Jezus Christus Verwijderd | 11 | 05-05-2002 18:28 |