Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2004, 14:21
floortje87
floortje87 is offline
Beste mensen,

Ik heb een vraagje ik heb sinds enige tijd een vriend!
Natuurlijk gebeurt dr ook het 1 en het ander.

Maar heb nogal eens pittige discussies met mijn vriendinnen over het zwanger raken!

Kan iemand mij vertellen of je bijvoorbeeld zwanger kan raken als dr een kwakje op je bed komt je dat een uur later aan raakt en vervolgens aan je eigen vagina zit!

Of wanneer je een jongen aftrekt hij aan zn eigen sperma zit en vervolgens jou vingert!

Iedereen denkt hier anders over maar graag hoor ik het ECHTE antwoord!

Wie kan me dit vertellen, ik zou het fanatastisch vinden!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:29
martijn1985
martijn1985 is offline
het eerste geval zou kunnen, maar is zeer twijfelachtig. Sperma droogt buiten het lichaam vrij snel op, en is dan dood.

Het tweede geval is volgens mij wel waarschijnlijk, dus daar zou ik idd mee uitkijken
Oud 29-01-2004, 14:30
Verwijderd
Sperma overleeft maximaal een kwartier in de buitenlucht. Als het binnen een kwartier naar de vagina gaat, dan kan het dus wel. Maar dan nog moeten de celletjes helemaal die vagina in, en als ze niet gelanceerd worden (eruit druppelen is ook genoeg lancering, het gaat erom dat de cellen 'weten' welke kant ze op moeten) en helemaal bij de ingang moeten beginnen gaat dat toch een stuk moeilijker. Dus de kans is niet supergroot ofzo, maar het kan dus wel.

Als het op je bed komt en een uur later ga je er op zitten, is er niets aan de hand . Als een jongen vers sperma aan zijn vingers heeft en je dan gaat vingeren, dan kan het wel; vooral omdat (als hij zijn vingers erín stopt, iig) het sperma al een eindje op weg wordt geholpen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:43
AngelLena
AngelLena is offline
----> l&g
Oud 29-01-2004, 15:46
Liss
Liss is offline
Zoals Sarahbressers al zei kan het wel, maar de kans dat je echt zwanger wordt is heel klein denk ik.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 18:22
Evana
Evana is offline
Het zou wel een wonder zijn als je op zo'n manier zwanger zou raken. Heb je reden om je daarover zorgen te maken dan?
Oud 01-02-2004, 12:35
klaartje101
klaartje101 is offline
Citaat:
floortje87 schreef op 29-01-2004 @ 15:21:
Beste mensen,

Ik heb een vraagje ik heb sinds enige tijd een vriend!
Natuurlijk gebeurt dr ook het 1 en het ander.

Maar heb nogal eens pittige discussies met mijn vriendinnen over het zwanger raken!

Kan iemand mij vertellen of je bijvoorbeeld zwanger kan raken als dr een kwakje op je bed komt je dat een uur later aan raakt en vervolgens aan je eigen vagina zit!

Of wanneer je een jongen aftrekt hij aan zn eigen sperma zit en vervolgens jou vingert!

Iedereen denkt hier anders over maar graag hoor ik het ECHTE antwoord!

Wie kan me dit vertellen, ik zou het fanatastisch vinden!
Laat je niks wijs maken! Want het kan echt. En ze kunnen ook vanzelf naar binnen gaan als het op jou schaamlippen zit.
En ze gaan niet dood buiten het lichaam. En voorvocht op zijn of je eigen vingers en dat inbrengen kan je ook zwanger raken.
Er is een hele kleine kans maar ja het kan dus wel.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
klaartje101 schreef op 01-02-2004 @ 13:35:
Laat je niks wijs maken! Want het kan echt. En ze kunnen ook vanzelf naar binnen gaan als het op jou schaamlippen zit.
En ze gaan niet dood buiten het lichaam. En voorvocht op zijn of je eigen vingers en dat inbrengen kan je ook zwanger raken.
Er is een hele kleine kans maar ja het kan dus wel.
Ehm., jawel, ze gaan wel dood buiten het lichaam. Niet onmiddelijk, na een kwartier ofzo. Maar na verloop van tijd gaan ze wel dood. Sperma overleeft alleen bij een bepaalde temperatuur en vochtigheidsgraad.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 18:13
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
floortje87 schreef op 29-01-2004 @ 14:21:

laat je dat dan lekker een uur op je bed liggen dan?
Lekker fris ook
Oud 01-02-2004, 20:50
Metal
Metal is offline
Citaat:
Qimm schreef op 01-02-2004 @ 19:13:
laat je dat dan lekker een uur op je bed liggen dan?
Lekker fris ook
hehe
Oud 02-02-2004, 16:07
klaartje101
klaartje101 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-02-2004 @ 13:54:
Ehm., jawel, ze gaan wel dood buiten het lichaam. Niet onmiddelijk, na een kwartier ofzo. Maar na verloop van tijd gaan ze wel dood. Sperma overleeft alleen bij een bepaalde temperatuur en vochtigheidsgraad.
Ja okej na een kwartier(weet het ook niet precies) maar bij sommige is dat net iets te laat.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten