Advertentie | |
|
![]() |
|
dat is compleet afhankelijk van de moeilijkheid van de toetsen op jouw school.
sommige scholen geven makkelijke toetsen, andere scholen geven moeilijke toetsen. als je wil kijken hoe jij scoort, ga dan eens een oud examen maken. In examenbundels kan je die vinden, maar ook op www.havovwo.nl bijvoorbeeld. bekijk hoeveel tijd je ervoor nodig hebt en besef dat je nog wel wat maanden hebt om die tijd in te korten, maar dat je zo ongeveer op het niveau moet zitten dat je die examens kunt maken. Alleen de kennis heb je natuurlijk minder, want je hebt nog niet helemaal geleerd voor het examen. Maar zodra je dus erg laag scoort zou ik eens extra gaan oefenen en/of bijles gaan zoeken.
|
Ik ging vorig jaar met een 7.4 mijn examen in. Ik dacht dus dat ik mij zeker geen zorgen hoefde te maken voor economie. Ik had het allemaal goed geleerd, oefenexamens gingen goed...
Maar toen kwam het examen... Resultaat: 4.8 voor mijn examen.. ik vond het examen dus ook behoorlijk kut/moeilijk, maar achteraf denk ik wel dat ik het beter had gekund (toen ik de antwoorden zag..) Ik was op een verkeerde manier (te moeilijk, te expliciet) aan het denken gegaan... het heeft me echter niet weerhouden om een studie met economie d'r in te gaan doen (Bedrijfskunde, ik heb het profiel N&G+ec1). Vorig jaar waren er trouwens ook enorm veel klachten over de economie-examens, mijn leraar vond hem ook pittig.. Dus ja... echt een antwoord heb ik niet voor je.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Onze SE-vragen waren ook altijd van die vragen uit vorige eindexamens, met heel veel ![]()
||
Citaat:
![]() Maar daarom denk ik wel: zou het examen duidelijkere opgaven hebben en kan ik het dan wel?
||
Citaat:
![]() Ik vond de vraagstelling op het eindexamen best wel duidelijk moet ik zeggen. In ieder geval al veel duidelijker dan die zelfbedachte vragen van die leraar. ![]()
|
Haha ja die leraar is echt zo vaag! hij vind het bijvoorbeeld ook leuk om een vraag te stellen in de stijl van, wat gebeurt er als je dat niet niet doet? Dan denk je dat het een typfout is maar dan bedoelt hij ook echt niet niet, dus wel. Belachelijk natuurlijk maarja hij spoort dan ook echt NIET die man. Maarja lerarentekort. Maar YPrue hoe heb jij je examen gemaakt dan?
|
![]() |
Ik zit in 5 vwo maar het ligt gewoon aan je leraar , als hij moeilijke les geeft kun je wle een 5 halen geeft hij makkelijke lessen dan zou het ook lastiger worden.Ik sta nu ook een 5 gemiddeld maar onze leraar geeft dus alles redelijk moeilijk wat hij verteld heb je bijvb het onderdeel makro modellen waar je 20 punten voor kan halen en het landelijk gemiddelde liugt op 5 putnen(het is het moeilijkste onderdeel) en op onze school is het gemiddelde 15 punten, goede leraar dus
![]()
||
Citaat:
![]() Hoe ik mijn examen gemaakt heb? Ik heb gewoon tegen mezelf gezegd dat ik absoluut niet wilde herkansen, en dat ik die leraar wilde laten zien dat ik het wel zou kunnen halen. Heb jij ook die lesbrieven? Ik heb het zo gedaan, dat ik geruime tijd voordat het examen zou zijn iedere dag een lesbrief of een deel van een lesbrief (als die lesbrief erg dik was) leerde/doornam. Als je het dan achter elkaar leest, dan zie je bij een gedeelte van onderwerpen het verband met een ander onderwerp, waardoor je het eerder/beter snapt. Ik raad je aan om ook de theoretische dingen eens goed door te nemen, want bij het eindexamen van vorig jaar had je veel vragen (ook rekenvragen) waarin je de theorie best wel nodig had. Het verband tussen onderwerpen zien is best belangrijk. Als je nog meer vragen hebt, stel ze maar! ![]()
|
Ik heb geen lesbrieven, wel een examenbundel en samengevatbundel.
Ik ben zelf wel goed in de theorie en gewoon shit in rekenen hahaha. Wiskunde is een ramp ook. Maar ik moet het vooral van de theorie hebben denk ik. Maar is theorie belangrijker dan rekenkundig inzicht? En wat was jouw examencijfer?
|
![]() |
||
Citaat:
Rekenen is ook erg belangrijk. Kijk, als je de formules van MO=MK (geldt wel maar in een paar gevallen) en dergelijke niet kent, kun je het moeilijk krijgen... Ik had voor mijn eindexamen een 6,4 wat voor mij erg knap is. ![]() ![]()
|
Ik hoop dat ik ook zoon cijfer kan halen!!! Tja ik ken al die formules enzo wel maar haal ze nogal snel door de war. Keynes die makkelijke modellen lukken nog wel maar die hele uitgebreide modellen vind ik net weer iets te pittig. Het punt met economie is dat het zo'n gigantisch boek is. Het slaat inderdaad allemaal op elkaar trug maar het is gewoon heel veel.
||
Citaat:
Economie 1,2 is inderdaad echt heel veel, dat klopt... ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Ben ik ff blij dat wij op SE's wel een grafische rekenmachientje mogen gebruiken. ![]() |
![]() |
|
je mag dit jaar wel je GR gebruiken
dat is mij vertelt.. maar ik ben zelf panisch voor economie het is moeilijk en ik heb een keer een half jaar geen economie gehad dus alles wordt er nu nog doorheengestampt.. het lijkt mij het moeilijkste examen samen met m n o.. maar goed voor mno is het geen ramp als ik zak maar voor economie dus wel.. ik wens iedereen nu al succes .. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Economie examen: indexcijfers Sv3nie | 1 | 26-05-2012 21:24 | |
HAVO |
Economie leerling4444 | 10 | 14-05-2009 21:25 | |
HAVO |
economie 1 2 fariomasib | 3 | 24-05-2005 15:35 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
economie-examen-vraag 6542 | 2 | 24-05-2005 01:07 | |
Algemene schoolzaken |
Grafische rekenmachine bij economie examen? mirrie-1986 | 36 | 29-05-2004 01:11 |