Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2004, 11:19
Verwijderd
Kan jouw vriend(in) het goed vinden met jouw ouders, of juist niet? En hoe denken jouw ouders over jouw partner?

Mijn vriend mag mijn ouders niet erg, omdat ik hem doordeweeks niet mag zien en ik in het weekend altijd redelijk vroeg thuis moet zijn en naar de kerk moet e.d. Mijn ouders willen niet dat ik te lang met hem alleen op een kamer zit en ze vinden dat ik teveel tijd aan hem besteed. ze zijn er ook zeker van dat het toch wel weer uit gaat. Maar ze vinden hem wel een leuke rustige stille jongen, wat op zich alleen maar bewijst dat ze hem niet kennen.

en jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2004, 11:25
coffee_mug
coffee_mug is offline
die zit wel goed.
zij mogen hem, hij mag hun.
Oud 01-02-2004, 11:27
Sade
Sade is offline
Weet ik nog niet echt, ze hebben elkaar nog maar een keer echt gesproken Maar ze mogen hem in ieder geval. M'n moeder vindt het een hele leuke jongen En ze doen ook nooit moeilijk als ik naar hem toe ga, doordeweeks of in het weekend, dus daar zijn ook geen problemen mee.
En met zijn moeder kan ik wel opschieten, ze is echt een leuke vrouw
Oud 01-02-2004, 11:38
droomkoningin
droomkoningin is offline
Toen we nog niks hadden, maar wel veel met elkaar omgingen, vonden ze hem 'maar niks'. Maar dat kwam meer door de 'omstandigheden' Hij is twee keer bij ons thuis geweest voordat we iets hadden en toen voelde hij zich totaal niet op z'n gemak (kan ik me ook goed voorstellen) maar sinds het 'aan' is, hebben ze hem beter leren kennen en vinden ze het een hele aardige jongen
En hij vindt dat m'n vader 'zo'n leuke humor heeft' Maar dat is ook zo
Dus dat zit allemaal wel goed...
Oud 01-02-2004, 11:47
leucomelas
leucomelas is offline
ik kan wel eens bang zijn voor de ouders van mijn vriend, omdat ze soms tegen hem schreeuwen ensow *tja, dat heet ruzie* maja, daar word ik beetje *eek* van....mijn ouders vinden mijn vriend wel tof, mijn pa vraagt vaak of ie hem wil helpen met klussen en mijn ma slaat al zijn favo voedsel in.... mijn vriend vind mijn ouders ook wel okay, we mogen uren achter elkaar boven zittten, hij mag altijd blijven eten etc etc.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 12:04
Bloompje
Bloompje is offline
mjah wel goed
tenminste, veel beter dan bij mijn vorige vriendje, ze vonden hem een beetje onbeschoft...

ze vroegen hem vorige week ook om mee te gaan schaatsen enz
*flieft*

haha
Oud 01-02-2004, 12:07
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Men ma vind me vriend wel oke... Hij mag hem wel en ze vind hem wel oke... mijn pa kent hem nog niet (na ong 5 maanden).

Zijn ouders vind ik echt supper aardig.. Zijn moeder is heel zorgzaam en wil geloof ik ook echt dat ik niks te kort kom. Zijn pa is grappig... maakt altijd wel grappige opmerkingen.

We mogen bij allebij thuis uuuuuuuren boven zitten. Elkaar zien doen we alleen in het weekeind omdat het niet anders gaat door de afstand... Mijn ma zou er ook niet moeilijk over doen als ik daar door de weeks heen zou gaan.. maar dat is gewoon niet handig
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 12:11
Prune
Prune is offline
mijn ouders mogen me vriendin wel ......
mij moeder had een beetje ruzie met de moeder van me ex, daarom mocht ze me ex ook niet zo.

maar ons pa zei pas geleden.....jah nicky is wel een leuk meisje, en het lijkt net of dat ze hier al jaren over de vloer komt
Oud 01-02-2004, 12:31
Rareman2
Rareman2 is offline
Mijn vriendin kan het echt heel goed vinden met mijn ouders. Vooral met mijn moeder. Maar soms gaat het iets 'te' goed. Dan zit ik samen met haar op de bank en dan komt mijn moeder erbij zitten en dan kunnen ze makkelijk een half uur volkletsen met zijn 2-en. Dan heb ik zoiets van, voor wie komt ze nu eigenlijk? Maargoed, het is iig beter dan dat mijn ouders haar helemaal niet zouden mogen

Haar moeder is ook wel aardig. Der vader ken ik niet zo goed, want die is nogal stil. Maar hij is ook wel ok volgensmij.
Oud 01-02-2004, 12:53
Susanne
Susanne is offline
Mijn ouders mogen hem niet zo, ze vinden hem te dom voor mij. Erg goed opgevoed is ie ook niet, en dat weet ik ook zelf wel, ik erger me er alleen niet zo aan op de manier zoals m'n ouders dat doen. Zij vinden het heel verschrikkelijk als hij niet goed met bestek kan omgaan, niet netjes kan eten, als ie gewoon geen manieren heeft, ze zijn heel erg van de regeltjes. Maargoed ik weet zelf wel dat hij niet de ware is voor mij, en dat hoeft ook nog niet, we hebben het nu nog wel gewoon leuk met elkaar voor zolang als het duurt, en dat vind ik ook prima
Oud 01-02-2004, 12:57
Gothic
Gothic is offline
M'n vriend kan het prima vinden met m'n vader. Onze vaders lijken best op elkaar en hij kan best om hem lachen. Verder vindt m'n vader hem ook leuk, leuker dan m'n vorige vriend, die vond hij een beetje raar. Hij is blij dat m'n vriend wat spontaner is en zich er niet voor schaamt om gewoon lekker tegen me aan op de bank te zitten...

Met m'n moeder kan hij het ook wel goed vinden. Omdat we op vakantie elkaar hebben leren kennen in een groepsreis, kende m'n moeder hem en zijn familie al wat beter, maar niet als mijn vriend dan. Toen vond ze het al een aardige jongen. Verder is zij altijd wat afstandelijker. Hij vindt haar geloof ik ook wel aardig...
Oud 01-02-2004, 13:00
Verwijderd
Mijn ouders kunnen het goed met m'n vriend vinden en m'n vriend ook wel met m'n ouders. Ze zien dat ik met hem gelukkig ben en dat is voor hun het belangrijkste (daarbuiten vinden ze het ook gewoon een aardige jongen, wat natuurlijk ook zo is ).
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:18
*Madel*
*Madel* is offline
Ik heb wel het idee dat mijn vriend goed overweg kan met mijn ouders Vooral met mijn mama denk ik, maar het is wel eens af te vragen wie er niet met mijn mama kan opschieten Mijn vader is iets stiller, maar heb wel het idee dat ook zij wel goed met elkaar overweg kunnen.
Oud 01-02-2004, 14:21
Verwijderd
Mijn ouders vinden hem hartstikke leuk en aardig, ze vinden hem alleen soms te onduidelijk.
Hij vindt mijn vader wel oke, en hij heeft een hekel aan mijn moeder, geloof ik .

Laatst gewijzigd op 01-02-2004 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:30
Miss-NoNa-BaGus
Miss-NoNa-BaGus is offline
Mijn ouders vinden myn vriend wel oke, ze vinden dat hij goed voor me is en me goed behandeld, dus dan is het voor mijn ouders al gauw goed want ze vinden dat het belangrijkste ,maar ze vinden hem ondanks dat hij al 7 maanden bij me thuis komt nogal verlegen ik heb zelf het gevoel dat ze hem ook niet zo heel goed kennen mijn pa doet er wel moeite voor maar mn ma minder . ik vind het vervelend dat hij bij me thuis zo verlegen is hij voelt zich kennelijk niet op zn gemak ofsoow zelf zegt hij dat hij tijd nodig heeft ,maar dat hij ze wel mag ik kan het met zijn ouders ook vinden en voel me er goed op mn gemak ,maar toch heb ik het idee dat hun er niet zo veel om geven. zijn moeder vraagt altijd of ik kom eten ensoow dat wel ,maar na 7 maanden vroeg ze pas wanneer ik eigenlijk jarig was??
herkennen mensen dit ??
Oud 01-02-2004, 15:37
Gwinnie
Gwinnie is offline
mijn ouders vinden hem een goede jongen. netjes, hij heeft inhoud, is verzorgd.
hij mag altijd blijven eten, mag met hem op vakantie, hij mag doordeweeks blijven slapen etc.

hij vind mijn ouders wel aardig geloof ik. alleen nogal ouderwets aangezien we van hen na 8 maanden nog apart moeten slapen en hij vind mn pa soms maar raar omdat hij kwaad word om de meest onnozele dingen.

maar ze kunnen het op zich goed vinden met elkaar, mn mama, vriendje en ik gaan samen vaak yatzeeën
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:39
ZerO
ZerO is offline
Oh dat zit wel goed. Nooit negatieve opmerkingen gehoord van zijn of hun kant.
Mijn ma vind hem heel aardig, beleeft, rustig en betrouwbaar en mijn stiefpa ook.
Oud 01-02-2004, 17:31
Verwijderd
Mijn vriend (sinds 2 uur exvriend) vindt (of vond) mijn ouders wel aardig, kon het wel met ze vinden. Ik kan het super met ze vinden, ze smsten met net dat ze begrijpen dat ik er niet over kan praten en dat ik altijd bij ze terecht kan. Echt zulke lieve mensen!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 19:04
coecie
coecie is offline

hij vind mijn ouders bemoeizuchtige wezens
zij vinden hem een autist

het is een beetje problematisch, maargoed niemand maakt er verder een probleem van. hij komt gewoon bij ons thuis en doet zijn ding, bemoeit zich niet al te veel met de dingen in het huis. mijn ouders vinden het jammer dat ik niet een vriendje neem dat gezellig bij hun op de bank komt zitten en begrijpen niet dat hij in het echt (zoals ik weleens uitleg) wel heel leuk en gezellig is.

maar ze doen verder niet onaardig tegen elkaar en ze vinden elkaar ook niet onaardig. dus tja... ik denk dat ik hem binnenkort maar eens ga opvoeden
Oud 02-02-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
coffee_mug schreef op 01-02-2004 @ 12:25:
die zit wel goed.
zij mogen hem, hij mag hen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 14:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn moeder en haar man kenden mijn vriend eerder dan ik. De man van mijn moeder was namelijk trainer van hem een paar jaar geleden. En de relatie tussen hen zit wel goed.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 00:42
Verwijderd
keigoed gewoon ze hebben elkaar nog maar één keer ontmoet, maar 't zat wel direct snor hoor

en bij mij en zijn ouders van hetzelfde

xxx
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 07:51
#6 is offline
Mijn ouders vinden mn vriend altijd heel lief (voor mij) en hij mag altijd komen enzo..mn moeder nodigt em ook altijd uit te eten en hij en mn vader hebben soms wel hele rare humor
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 09:51
miekmuis
miekmuis is offline
Oh dat gaat prima samen. Met mijn vader soms iets te prima zelfs. Dan gaat hij het met mijn vriend over treintjes hebben en haalt hij er stapels folders door. Tsjah dan ga ik vast naar boven en wacht daar op hem, maar vervolgens komt ie nooit meer naar boven.
Mijn moeder ziet hem niet zoveel, omdat ze veel weg is, maar kan ook prima met hem overweg.

Ach eigenlijk konden mijn ouders met al mijn vriendjes op een na prima overweg.
Oud 03-02-2004, 10:04
Verwijderd
gaat goed, ik vind zn ouders wel aardig..al voel ik me niet echt op me gemak bij hen..maar mss komt dat nog wel

o, hij vindt mijn pa wel aardig geloof ik..maar mn moeder niet zo

Laatst gewijzigd op 03-02-2004 om 10:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2004, 11:42
Nonna
Nonna is offline
Mijn pa vraagt steeds, wanneer komt X. nou weer es mee?
Bedoelt ie volgens mij mee : kunnen we weer eens van man tot man over voetbal kletsen....

Mijn ma krijgt wel eens een dromerige blik als ze naar X. kijkt....

Conclusie: hij is van harte welkom, ik moet 'm zelfs delen met mijn jongste broertje omdat ze dan buiten gaan voetballen...
Oud 03-02-2004, 11:44
Stefanie
Stefanie is offline
Mijn ouders vinden mijn vriend heel aardig, zoals zij zeggen:,,een goede jongen''
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 12:25
bloemkool
bloemkool is offline
hoi zOpje,

ik heb ook heel erg strenge ouders, ik mag mijn vriend ook alleen in het weekend zien, maar ook op woensdag avond.
maarja, ik ben verliefd natuurlijk dus ik wil m vaker zien! dus ga ik elke ochtend voor schooltijd en savonds na schooltijd stiekem bij hem langs, op dagen dat ie niet werkt. ik zeg tegen mijn ouders dat ik van half 9 tot 5 school heb, ze geloven het dus ik zie mn vriendje lekker vaak!
ik ga vanavond op mijn nichtje passen, en ik heb met mn tante afgesproken dat mn vriend dan ook welkom is. zien we mekaar weer stiekem
zoiets kun je misschien proberen, lekker stiekem afspreken. ik weet diep van binnen dat het niet goed is om je eigen ouders voor te liegen, maar zij zijn ook onredelijk tegen mij, ik zie er gewoon het nut niet van in om te doen wat ze zeggen zonder dat ik het er mee eens ben.

en of mn ouders mn vriend mogen?
mn vader vindt hem wel oke, mijn moeder is jaloers omdat ik mn vriend wel veel knuffel en haar niet.
oftewel: jaloers!
Oud 03-02-2004, 12:50
Nonna
Nonna is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 03-02-2004 @ 12:44:
Mijn ouders vinden mijn vriend heel aardig, zoals zij zeggen:,,een goede jongen''
Als ie nou maar geen 'brave jongen" is....
Oud 03-02-2004, 13:09
norrel
norrel is offline
haar ouders vind ik wel aardig, ik mag altijd in het weekend blijven eten en slapen, maar dat moet ook wel een beetje omdat het bijna 5 uur reizen met de trein is. Ik vind ze wel een beetje ouderwets in sommige dingen, we mogen nog steeds niet samen slapen terwijl we toch al meer dan 4 maanden samen zijn. Soms is het wel moeilijk om ze te verstaan als ze onderling praten omdat dat westvlaamse dialect toch vrij onverstaanbaar is voor mij, maar over het algemeen genomen kan ik best met ze opschieten.
Hoe ze mijn ouders vindt weet ik nog niet, want ze is nog nooit bij mn ouders thuis geweest, maar dat gaat de komende vakantie (eindelijk) veranderen. Ik denk wel dat ze mijn ouders leuk zal vinden, ze zal wel verlegen zijn in het begin, maar dat vind ik altijd lief. En we kunnen dan ook samen slapen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 13:14
Nonna
Nonna is offline
Citaat:
norrel schreef op 03-02-2004 @ 14:09:
haar ouders vind ik wel aardig, ik mag altijd in het weekend blijven eten en slapen, maar dat moet ook wel een beetje omdat het bijna 5 uur reizen met de trein is. Ik vind ze wel een beetje ouderwets in sommige dingen, we mogen nog steeds niet samen slapen terwijl we toch al meer dan 4 maanden samen zijn. Hoe ze mijn ouders vindt weet ik nog niet, want ze is nog nooit bij mn ouders thuis geweest, maar dat gaat de komende vakantie (eindelijk) veranderen. Ik denk wel dat ze mijn ouders leuk zal vinden, ze zal wel verlegen zijn in het begin, maar dat vind ik altijd lief. En we kunnen dan ook samen slapen
Hebben je ouders je dat beloofd zonder te vragen hoe haar ouders daarover denken?
Oud 03-02-2004, 13:19
Verwijderd
Mijn ouders vinden hem grappig, beleefd, leuk en aardig. Ze vinden zijn haar ook heel mooi, allebei jaloers

Hij vindt mijn ouders ook aardig, klikt goed. Hij voelt zich thuis bij hen (maar waar niet?) en hij praat leuk met ze..
Hij moest ook huilen toen ze ons vertelden dat ze gingen scheiden, echt lief mannetje.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 13:24
norrel
norrel is offline
Citaat:
Nonna schreef op 03-02-2004 @ 14:14:
Hebben je ouders je dat beloofd zonder te vragen hoe haar ouders daarover denken?
Ze hebben het niet beloofd, maar ik ken mijn ouders goed genoeg om te weten dat ze daar geen enkel probleem mee hebben.
Ik weet niet of haar ouders er heel gelukkig mee zijn als we samen zouden slapen, maar het gaat er voor ons vooral om dat we 's avonds lekker samen kunnen gaan liggen en bij elkaar zijn ook 's nachts en naast elkaar wakker worden. Mijn indruk is, en die van haar ook trouwens, dat haar ouders samen slapen meteen met seks associeren, terwijl dit echt niet de reden is waarom we samen willen slapen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:00
pure_evil
pure_evil is offline
Mijn ouders vinden hem helemaal geweldig, maar mijn vriend heeft het om bepaalde redenen niet zo op mijn vader..
Oud 03-02-2004, 15:03
Verwijderd
mn moeder blijft hem ophemelen, mn vader is daar heel nuchter in. mn moeder pikt meer van mn vriend dan van mij. dat is toch vreemd? *maak ik me dan ook geregeld kwaad over, maar goed.*

de band is dus op zich hartstikke goed.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:51
checko
checko is offline
Goed, hoewel m'n moeder en m'n vriendin twee totaal verschillende mensen zijn. Maar ik merk aan m'n ouders dat ze d'r mogen, omdat ze altijd naar d'r vragen als ik met d'r heb gebeld en ze vaak vragen of ze weer langskomt....

En ik geloof dat zij m'n ouders ook wel aardig vind....hoop ik....
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:06
Somebody Special
Somebody Special is offline
Zijn ouders zijn overleden en de relatie tussen mijn vriend en mijn ouders is wel goed hoor.
Mijn vader en hij kunnen zeker wel goed met elkaar opschieten en mijn moeder vind het maar wat makkelijk, zo'n klusjesman
Oud 05-02-2004, 11:25
Verwijderd
Hij mag mijn ouders alleen is er heel onzeker over of ze hem wel mogen, maarja
en mijn ouders (naja, mn moeder en haar vriend) mogen hem

dus no prob
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 12:13
Fieneke
Fieneke is offline
die mogen elkaar wel
Oud 05-02-2004, 12:37
Verwijderd
Mijn vriend is Koreaans en we hebben al ruim een jaar, hij is twee keer bij mij in Nederland thuis geweest (ik zelf woon in Singapore) waar hij meteen bij me op de kamer mocht slapen. Mijn ouders vinden het een hele lieve jongen maar met het taalverschil zijn er vaak nogal rare situaties... mijn ouders kunnen namelijk niet zo goed engels.. Mijn vriend zelf is echt fan van mijn ouders, hij vindt ze heel erg aardig en heeft ze bijvoorbeeld ook op zn msn....
Zijn ouders zijn behoorlijk traditioneel koreaans, vonden het bijvoorbeeld heel raar om mij te ontmoeten (normaal ontmoet je de vriendin van je zoon pas als er trouwplannen zijn) en ze doen ook heel afstandelijk tegen me.. Alles heel formeel enzo... ik heb ze alleen nog niet zo vaak ontmoet dus heb me nog niet echt kunnen 'bewijzen'... ze hebben namelijk een hele negatieve kijk op Nederlanders...maar laatst kwam zijn moeder ineens aanzetten met een gouden kettinkje met een koreaans hangertje eraan!! Dus op zich zit het dan wel goed denk ik...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:12
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Bij ons gaat het eigenlijk wel prima tussen mijn vriendje en mijn ouders. Ze kunnen goed met elkaar overweg enzo, van beide kanten uit. Dus dat is wel een groot pluspunt.
Reageren

Regels voor berichten