De prinses en de onbekende tweelingzus
Prinses Tyjinda was gelukkig.Ze had een happy vader en een schat van een moeder,een pracht kasteel
midden in het bos met een poort van geluk.Ze was enigst kind en woonden samen met haar vader en moeder
in een kasteel.Vader is Koning van het bos en moeder is koningin van haar moederland.Moederland Genovia
is prachtig en moeder moest zijn geschapen voor dat land om koningin te zijn.Vader was koning van het bos en
waakte beschermed over alle dieren in het bos.Kortom een gelukkig gezin.Maar de vraag is blijft het een ge-
lukkig gezin...
"Moeder"?PrinsesTyjinda loopt de goude trap af.Ze loopt naar haar moeder en staat
verwachtingsvol voor haar gezicht."Ja...wat is er"?Moeder die net klaar is met een belangrijke brief naar Moeder
Theresa (oma van Tyjinda) in Genovia kijkt op."Wanneer komt oma Theresa weer eigenlijk"?Ze kijkt bedenkelijk naar
de brief.Moeder zucht," tja dat zal nog wel even duren want als invalster van koningin Genovia heeft ze het wel
druk"."Ohh...Tyjinda kijkt verdrietig.Het is alleen...ik mis haar zo"."Dat snap ik wel maar Jinda geduld moet
geduld hebben, he"?Ok..terleurstelled gaat Tyjinda naar haar kamer.Daar gaat ze op haar bed zitten en denkt hard
na.Laaste keer dat Oma Theresa naar hun kwam was toen ze 13 was.Een onschuldig verlegen lief meisje was ze toen.
Nu weet ze wel beter, met haar volle ronde gezicht en mooie ogen durft ze iedereen nu aan te kijken en te zeggen
wat ze van iets vind!Ze moet opeens denken aan de laaste zinnen die oma Theresa tegen haar zei toen ze wegging:"Lieve Knappe Tyjinder ik ga weg, maar voor je het weet ben ik weer terug, afscheid nemen bestaan niet dus fluister mijn naam en ik
kom er aan"!Ze had nooit begrepen waarom oma Theresa haar Tyjinder had genoemd op dat moment.Maar dat kon
haar niet schelen.Was ze maar hier.Ze zucht staat op en loopt naar het raam.Ze kijkt ver uit tussen de bomen.Wat zou
oma theresa nu aan het doen zijn vraagt ze zich af.Een toespraak houden of een belangrijk nieuwtje te vertellen hebben.
"Tyjinda kom eens snel naar beneden"!"Ik heb een verassing voor je"!Tyjinda kijkt verbaast op."Wat zou dat nou zijn"?
Snel loopt ze de goude trap af.Ze ziet moeder zittend op de sofa met een brief in haar hand."Postbode eekhoorn heeft net een brief gebracht en raad van wie die nou zou zijn"!Ze kijkt haar dochter ondeugend aan."Van wie dan moeder, vertel het me dan"!"Het is van oma Theresa"!Haar moeder springt op en omhelst haar dochter."Oma Theresa heeft geschreven"!"Ben je niet blij"?Tyjinda kan haar oren niet geloven en wil gretig de brief uit haar moeders handen pakken, maar ze blijft netjes en glimlacht flauwtjes.Haar vreugde bewaart ze wel voor boven denkt ze.Haar moeder drukt de brief in de handen van Tyjinda en fluisterd:"ik hoop dat er gelukkig nieuws in staat voor jou".En dan loopt ze vrolijk weg en mompelt vrolijk"mijn dochter is in goede handen".Ze gaat zitten en kijkt gespannen naar de brief.Dan maakt ze hem open en begint ze lezen...
Het is nacht en Tyjinda ligt in bed.Verward en bang kijkt ze naar de sterren aan de hemel.Ze heeft een dakraam dat
uitkijkt naar de hemel.De sterren zijn mooi en glinsteren knap dichtbij.Ze heeft de brief van oma Theresa gelezen.
Haar ene vraag is nu beantwoord.De vraag die haar niet eens kon schelen.Huilend staat ze op en loopt naar het raam.
Ze beeft over haar hele lijf en huilt zonder geluid.Waarom?Waarom in Godsnaam?Haar ouders hebben haar jaren lang
voorgelogen.En zij maar denken dat ze enigst kind was haar hele leven lang!Haar oma heeft geschreven dat ze een twee-
lingzus heeft.Mijn God....een tweelingzus!Een soort van onbekende dubbelganger.Haar tweelingzus heet Tyjinder en oma
kon het niet laten om Tyjinda zo te noemen voor dat ze wegging."En ik maar denken dat ze huilde van verdriet omdat ze weg
ging,Nee"! ze huilde omdat ze wist dat ze weer terug moest naar me dubbelganger zonder dat ik het me hele leven wist!
En zo onverwachst die brief en zo onverwachst dat zij oma Theresa Tyjinder heeft opgevoed omdat mijn moeder niet
voor twee kinderen kon zorgen toen ze ons kreeg.We zijn een tweeling en we weten het niet van mekaar en onze ouders
hebben ons voorgelogen!Hoe zou zij reageren als ze hoorde dat haar moeder haar heeft weggegeven aan haar oma en dat
ze van haar tweelingzus is gescheiden.Ze zou zich dood huilen net als ik...