Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2003, 10:56
Raven
Raven is offline
waar en zie je er nog wat van ?

ikke 1 keer .. klapwond toen ik met basketbal tegen iemand aanliep ... 10 jaar hapkido gedaan .. nooit wat gebeurt .. en dan met basketbal .. nou vraag ik je

details :.. boven m'n rechter oog dus .. 3 hechtingen ..
nee nix meer van te zien valt net onder m'n wenkbrauw boog dus

Spuit vond ik wel fijn toen ja meteen alle pijn van die wond weg
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 11:03
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
hechtingen hmmmmmm.. nou kijk toen ik jonger was sloeg m'n broertje me es met een plank op mijn hoofd, dat ehm nou bloedde nogal erg
toen zijn we naar de dokter geweest en heeft die daar twee nietjes in geslagen..

maybe that explains my antipathy for doctors
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 11:22
Raven
Raven is offline
Citaat:
Chayra-Ley schreef op 18-12-2003 @ 12:03:
hechtingen hmmmmmm.. nou kijk toen ik jonger was sloeg m'n broertje me es met een plank op mijn hoofd, dat ehm nou bloedde nogal erg
toen zijn we naar de dokter geweest en heeft die daar twee nietjes in geslagen..

maybe that explains my antipathy for doctors
met nietjes .. ? dat doen ze toch alleen bij 'n grote wond ..
enneh .. wordt toch verdooft ? ( mag ik hopen tenminste )
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 11:22
kimberley
kimberley is offline
Ik ging wel es toen ik een jaar of 8 was met mn vriendinnetje en haar moeder naar het bos, en ik moest zó nodig plassen, dus die ma zei dat ik het maar in de bosjes moest doen. Dus ik in de bosjes, loop achteruit, struikel over een takje en kon mezelf niet meer corrigeren doordat mn broek over mn enkels hing (haha)
gevolg: ik zat vast in het prikkeldraad. Dus ik met prikkeldraad en al naar het ziekenhuis toe...
En jawoor, ik had het voor elkaar: 3 sneeën over mn gehele rug heen met in iedere snee zo'n 30 hechtingen (lekker hoor :-S )

En ja, je ziet het nog heel erg goed, de littekens zijn meegegroeid en verschrikkelijk lelijk geworden, een beetje geluk moet je wel hebben natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 12:17
Verwijderd
Slechts één keer in m'n buik na een operatie (blindedarm)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 12:17
Nuck
Nuck is offline
Ik ben ook een keer onwijs hard tegen iemand opgeknald met basketbal op school. Ze zat zelfs in hetzelfde team
Anyway, ik lag daar een beetje knockout op de grond en mijn hele wenkbrauw lag open, dus dat moest gehecht worden. Toen ik klein was, is er eens een hond tegen me opgesprongen en die heeft lekker zijn nageltjes in mijn wang gezet, waar nu nog steeds een litteken van te zien is.
Oud 18-12-2003, 12:51
Raven
Raven is offline
Citaat:
Nuck schreef op 18-12-2003 @ 13:17:
Ik ben ook een keer onwijs hard tegen iemand opgeknald met basketbal op school. Ze zat zelfs in hetzelfde team
Anyway, ik lag daar een beetje knockout op de grond en mijn hele wenkbrauw lag open, dus dat moest gehecht worden. Toen ik klein was, is er eens een hond tegen me opgesprongen en die heeft lekker zijn nageltjes in mijn wang gezet, waar nu nog steeds een litteken van te zien is.
Whahaha.. zelfde als bij mij dus ??

nu ja knockout was ik niet .. deed wel verrotte zeer .. was blij toen die spuit erin ging
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 13:04
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ja, ben ooit m'n voortanden uit m'n mond gevallen en loop nu dankzij een operatie met een gat achter m'n rechter voortand, dat is ooit wel gehecht, 13 hechtingen erin geniet.

Edit: Oja, en 2 verstandskiezen getrokken, paar hechtingen

Laatst gewijzigd op 18-12-2003 om 22:00.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 13:42
Qamra
Qamra is offline
4 hechtingen in mijn (voor mij) rechterwenkbrauw na het chirurgisch verwijderen van een vetbult.

Woei..
Oud 18-12-2003, 13:50
Verwijderd
Nog nooit
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 13:57
herz
herz is offline
50 hechtingen in me rug en 2 draines die 10 cm onder me huid zat (eentje bovenaan en eentje onderaan) die zaten met hechtingen vast en 3 weken later voelik een soort van wondje (pukkel ) trek eraan en haal een hechting los die ze vergeten hadden.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:12
boer
boer is offline
knie, rug, heup, bovenbeen en kin maar op m'n kin zie je gelukkig bijna niet meer
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:47
Verwijderd
Toen m'n verstandskiezen getrokken waren.
'k zou niet weten of je er nog wat van ziet.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:56
Raven
Raven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-12-2003 @ 15:47:
Toen m'n verstandskiezen getrokken waren.
'k zou niet weten of je er nog wat van ziet.
nu jaah loop jij dan de hele dag met je mond open
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Zweepje schreef op 18-12-2003 @ 15:56:
nu jaah loop jij dan de hele dag met je mond open
Dan had ik wel geweten of het te zien was, want dan had er vast wel iemand wat van gezegd.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 16:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
- een keer rond mn navel omdat ik een navelbreukje had
- een keer in mn lies omdat ik een liesbreukje had
- een keer omdat ik een moedervlekje op mn buik weg liet halen
- een keer omdat ik een wratachtig iets om kin weg liet halen
- een keer omdat ik een hard bultje op mn hoofd weg liet halen
- een kee romdat ik een moedervlek in mn elleboogplooi weg liet halen.
Oud 18-12-2003, 16:16
miss-suus
miss-suus is offline
in me onderlip
gebeurd toen ik was aan het koprolen 2/3 steekjes hecting net en pijn deed het niet die hechting. nu zie je het alleen als ik me onderlip strak span. eigenlijk valt niemand het op, en echt super lelijk vind ik het nou ook weer niet
Oud 18-12-2003, 16:49
Verwijderd
Toen ik 2 was rende ik op zekere dag door een speeltuintje, in dat speeltuintje was een houten huisje gesitueerd van ongeveer 2 meter lang. Er waren 2 openingen tegenover elkaar, met vrij hoge drempels, zeker in relatie tot mijn toen nog kleine voetjes. Ik wilde er doorheen rennen, struikelde over de eerste drempel, vloog over de grond en landde met m'n voorhoofd tegen de tweede drempel aan. Volgens mij moesten er 6 hechtingen in.

Ooit, ik denk dat ik een jaar of 5 was, kreeg mijn moeder voor moederdag een (aard)appelschilmachientje. Op een gegeven moment was de rest van het gezin beneden en kon ik ongezien bij het apparaat komen. Ik wilde een appel schillen, maar schilde per ongeluk mijn pink; de bovenkant van mijn pink was ontbloot. Om het goed dicht te trekken waren lijm en 3 hechtingen nodig.

Op negenjarige leeftijd tenslotte, stond ik eens op een krukje om iets uit een keukenkastje te pakken. Op het aanrecht onder het kastje stond een theeglas. Ik was niet zo lang en moest me behoorlijk uitstrekken om iets van de bovenste plank te pakken. De kruk gleed hierdoor onder mijn voeten weg, waardoor ik met mijn rechterelleboog in het theeglas terecht kwam. Vier hechtingen moesten daarin.

Verder heb ik nog wel een paar glipjes gehad, maar die zijn alleen maar gelijmd.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 16:52
Verwijderd
Ik bekeek het dan toch slimmer, ik zorgde altijd voor enge wonden in m'n mond en die worden zelden gehecht (maar ze bloeden wel nogal erg...ik heb al meerdere keren mensen erg laten schrikken).
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 16:54
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 18-12-2003 @ 13:51:
Whahaha.. zelfde als bij mij dus ??

nu ja knockout was ik niet .. deed wel verrotte zeer .. was blij toen die spuit erin ging
Bij mij was de verdoving al uitgewerkt toen ze eindelijk begon met hechten . Geen fijn gevoel, kan ik je zeggen.
Oud 18-12-2003, 18:12
Verwijderd
Ja, ben als klein kind met mn kin op de vensterbank gevallen (het desbetreffend krukje waar ik op stond haat ik nu nog steeds.. het rotding staat in de kamer) Ikw eet alleen nog dan mn mam zei "niet doeeeen..." Litteken kun je nog goed zien, eerst zat het net onder de rand van mn kin en kon je het nauwelijks zien maar doordat ik een beugel heb gehad is mn hele mond veranderd en is het lidteken nu precies op de rand van mn kin gaan zitten.
Blijkbaar moesten ze me met zn drieen vasthouden voor die hechtingen.. ik was 5 ofzo... en hysterisch.
Ohja en je kunt een deuk voelen in het bot
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 18:18
Jessicaa_b
Jessicaa_b is offline
k bennen keer door n glazen deur heen gevallen mn voet, pols en onderarmen nogal bloeden... drie hechtingen in mn pols, de rest met hechtplijsters... ben ook n keer met mn voorhoofd op n stoeprand gevalle... midde op mn voorhoofd 3 hechtingen, maar die zie je gelukkig niet zo goed
Oud 18-12-2003, 18:21
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Zo'n beetje mn hele onderarmen zijn bij elkaar gehecht na 'Glazen Deur versus Keyser Saus'.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 10:50
ekki
ekki is offline
Euh.... ja, hechtingen gehad tussen m'n billen, helemaal bovenaan. Volgens mij zie je het nog wel, in ieder geval kun je het nog voelen, dus het zal ook wel te zien zijn. Maar ik kan niet met mijn ogen tussen m'n billen kijken .

Verder gaat alles goed met me .
Oud 19-12-2003, 14:17
Verwijderd
Boven mn oog/ tussen mn rechterwenkbrauw gehecht, was toen nog wel een beetje klein, liep samen met mn moeder uit de bus, terwijl ik huppelde, en die lantaarnpaal ging niet opzij
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 14:48
Verwijderd
Wenkbrauw (van de fiets gevallen), dat zie je volgens mijn moeder nog, maar ik zie niets... 3 hechtingen.

Ehm, m'n buik, ik was uit m'n hoogslaper gesprongen en werd toen gestroken door een stoelpunt. 2 hechtingen.

Onder m'n kin, ik gleed uit in het zwembad, 2 hechtingen.

Ook een keer een gat in m'n hoofd, geen idee meer hoe dat is gebeurd... volgens mij gleed ik uit en viel ik met m'n achterhoofd tegen de tafel.

Ik vond het altijd super leuk wanneer ze verwijderd werden Dat kietelt zo fijn
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 18:23
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik ben toen ik 6 was met m'n kin op de stoeprand gevallen en dat is gehecht, 7 hechtingen. Maar het litteken zit gelukkig net onder m'n kin waardoor het bijna niet opvalt
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 18:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-12-2003 @ 15:48:
Ik vond het altijd super leuk wanneer ze verwijderd werden Dat kietelt zo fijn
De laatste keer dat bij mij de hechtingen eruit moesten viel ik bijna flauw terwijl ik het helemaal niet eng vond ofzo. T was echt heel raar.
Oud 19-12-2003, 19:09
barbara.inc
barbara.inc is offline
mijn broer heeft me toen ik 13 was met een hockeystick tegen mn wenkbrauw geslagen. 5 hechtingen, en nu nog steeds een litteken
Oud 19-12-2003, 23:53
Eva*
Eva* is offline
In beide polsen heb ik hechtingen gehad, omdat ik met m'n armen door de schuurdeurruit ging toen ik wilde gaan rolschaatsen.
De littekens zijn nog duidelijk zichtbaar.

De verdovingsprik was overigens immens pijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 02:07
DeuS
DeuS is offline
Been there, done that. 1 keer, maar dat was wel bijna een schedelbreuk. Ik heb nog steeds een 7 cm. lang litteken op m'n hoofd staan. Ik ben ooit tegen een hangende verwarming opgesprongen.
Oud 20-12-2003, 09:45
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik heb nog geen hegtingen gehad... wel is me hoofd gelijmt een keer... maar in januari krijg ik wel hegtingen in me voet... nah een operatie...

Laatst gewijzigd op 20-12-2003 om 10:10.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 10:14
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 18-12-2003 @ 12:22:
met nietjes .. ? dat doen ze toch alleen bij 'n grote wond ..
enneh .. wordt toch verdooft ? ( mag ik hopen tenminste )
ehm nee werd niet verdoofd
ik gilde de hele praktijk bij elkaar
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 16:21
allempie
allempie is offline
Ik ben toen ik 11 was een keer in het zwembad op mijn kin gevallen, 5 hechtingen. Het "leuke" was dat het in Frankrijk was en dat die arts mijn ouders niet in het kamertje erbij wou hebben, ik geen Frans en zij geen Engels kon en ze het zonder verdoving deed
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 18:01
Auntie M
Auntie M is offline
Ik ben gelijmd en gehecht geweest geworden (bijelkaar zo'n 25 cm denk ik). Geen ritsluitingen maar allemaal strepen. Had ook steeds de mazzel dat de hechtingen oplosbaar waren.
Oud 20-12-2003, 18:37
Divina Flor
Divina Flor is offline
Moest vorig jaar een moedervlek laten verwijderen, zaten een aantal hechtingen in. Je ziet het nog een beetje (een littekentje van de operatie), maar het trekt steeds verder weg.
Oud 21-12-2003, 09:58
snoopy
snoopy is offline
nou... ik ben een keer midden in de nacht met m'n kin op een tafeltje gevallen, en daarna op de grond. Ik ben toen gewoon gaan slapen met een pleister dr op.
Komt de dokter de volgende dag, wordt ie helemaal boos.
"dat had je vannacht moeten laten hechten, nu blijf je altijd een litteken zien"
En zo geschiedde...
Oud 21-12-2003, 11:59
hansjuh
hansjuh is offline
Joh wie niet! Het lijkt mij dat iedereen in z'n jeugd wel eens valt of botst. Ik heb oa net onder mijn oog een aantal hechtingen gehad nadat ik lekker door het bos had gecrossed op mijn (total-loss) mountainbike. En dat zie je nu, bijna 10 jaar later, nog steeds wel een beetje.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 12:06
Bartje
Bartje is offline
voor tand door mijn onderlip
dat zie je nog steeds goed..

en aardig wat gaten in mijn hoofd gehad die ze eerst hechten, maar later deden ze dat met een soort lijm..

maar dat zie je niet.. pas als ik kaal wordt
Oud 21-12-2003, 12:08
Lies
Lies is offline
Geen idee hoeveel, maar toen ik klein was ben ik met zo'n loopautoding de kelder in gecrosst
Ik heb geen idee of het pijn deed enzo, maar nu heb ik een litteken op mn neus (maar dat is niet te ziendoor mn bril )
en eentje op mn hoofd, maar daaar zit mn haar grotendeels over
Oud 21-12-2003, 12:08
Bierviltje
Bierviltje is offline
Ik was een jaar of 8 en ik wilde een bal uit een tuintje langs de weg gaan oprapen. Op de een of andere manier viel ik voorover en ving mezelf op met m'n handen, maar viel met me rechterhand in een glasscherf. Gehecht en zit nu zo'n lidteken van 2/3 cm.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 13:41
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
snoopy schreef op 21-12-2003 @ 10:58:
nou... ik ben een keer midden in de nacht met m'n kin op een tafeltje gevallen, en daarna op de grond. Ik ben toen gewoon gaan slapen met een pleister dr op.
Komt de dokter de volgende dag, wordt ie helemaal boos.
"dat had je vannacht moeten laten hechten, nu blijf je altijd een litteken zien"
En zo geschiedde...
Ik vind dat zo stom dat een arts dat zegt, net of je geen litteken ziet als een wond gehecht is. Het enige verschil is dat het er misschien netter uit zal zien.
Oud 21-12-2003, 13:44
Verwijderd
Citaat:
hansjuh schreef op 21-12-2003 @ 12:59:
Joh wie niet! Het lijkt mij dat iedereen in z'n jeugd wel eens valt of botst.
Lang niet elke val of botsing heeft hechtingen tot gevolg...lmd.

Ik was 21 toen ik mijn eerste hechtingen 'kreeg' (ivm verstandskiezen).
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 14:20
Verwijderd
toen ik op mijn 4e verjaardag een gat in mijn hoofd kreeg hadden ze het ook gehecht
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 17:28
igt
igt is offline
kben een keer van een trap gevallen toen ik 7 was, schuurde met mn wang langs de scherpe rand van de trapleuning en ik ging zo door 't raam naar buiten. nouja, toen werd die wond op mn wang dus gehecht. je kon t nog jaren zien maar sinds een half jaar ofzo zie je t alleen nog als je héél goed kijkt . dat litteken dan.
Oud 25-12-2003, 22:39
miekevis
miekevis is offline
op men kin :

als ik klein was viel ik voortdurend op mijn kin , ik had de gewoonte om als ik viel mijn handen niet voor me te houden om mijn val te "breken" maar mijn hander achter of naast me te doen met als gevolg dat ik recht op mijn gezicht viel . Nu omdat ik klein was had ik niet genoeg vel en moest dat geplakt worden (dat zie je ook --> witte strepen . Ongeveer 2-3 jaar geleden ben ik met mijn fiets lelijk gevallen , heel mijn gezicht lag open en je raad het al , mijn kin ook ; deze keer hebben ze het wel gehecht en dit zie je nu nog (paarsachtig ) maat veeeeeeeeeele minder , ma al een geluk is het juist onder mijn kin dus zie je het alleen als ik naar boven kijk.
en aan mijn rechtse dikke teen , als ik klein was tijdens 1 van mijn valpartijen was ook mijn dikke teen zijn nagel verloren en zat er glas in , dit zie je niet meer , want er zit nagel over

xxx
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 00:05
Chosen
Chosen is offline
Op mn achterhoofd.... maar das alweer een jaar of 11 ofzo geleden. K had ruzie met mn buurjongetje, en toen ik wegliep sodemieterde hij een schep tegen mn knar.... Je ziet er niks meer van....
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 09:51
AlopiA
AlopiA is offline
een keer langs m'n neus toen ik klein was, wilde over een muurtje lopen maar viel ervan af, op zo'n rooster, had een snee langs m'n neus en die moest gehecht worden, heb een hele handdoek ondergebloed, en dat vond ik nogal stoer van mezelf toen
Oud 26-12-2003, 14:34
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
toen ik klein was, denk een jaar of 4 waren we op vakantie in Duitsland. daar was ik op een stenenpad gevallen en toen ging er een steen door het velletje van mijn voorhoofd zegmaar. rechts op mijn voorhoofd heb ik nu 3 hechtingen die duidelijk zichtbaar zijn als ik mijn wenkbrauwen optrek.
Oud 31-12-2003, 14:16
BaNaNaS
BaNaNaS is offline
ik vond het al bij al toch wel pijnlijk

ik had een snee van 9 cm op mijn onderbuik (vlak onder mijn broeksrand) en daar heb ik toch redelijk veel pijn van gehad omdat mijn broek daar altijd op schuurde

ik was op kamp in glas gevallen (toch weer slim hé)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten