Advertentie | |
|
![]() |
||||||||
![]() |
Allereerst heet het OS "LindowsOS" en heet het bedrijf dat het ontwikkelt "Lindows.com"
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toen LindowsOS begon was het doel complete compatibiliteit met Windows. Dmv WINE. Daar hebben ze toen flink in geinvesteerd. Later hebben ze hun doel bijgesteld: ze proberen nu met native programma's hetzelfde doel te bereiken. En dat gaat steeds beter qua Free Open Libre Source Software GUI's en DE's in het algemeen. Momenteel steunen ze o.a. KDE projecten financieel. Ik zie daarom niet in waarom het een of andere tussenweg is. Citaat:
Citaat:
Bovendien wordt er wel degelijk o.a. zelf gepioneerd ook mbt grafische gedeeltes. Recent nog in het nieuws geweest dat Everaldo en andere devvers nu bij Lindows.com werken. Waar je bij LindowsOS voor betaald is Click 'n Run en de updates. En de support. Daar betaal je voor. Bij RedHat(vroeger, nu Fedora; community driven)/SuSE betaal je niet voor de updates; dat is gratis. Wel voor support. Bij Sun Java Desktop betaal je ook voor beide. @ TS ik heb geen ervaring met LindowsOS. Ik heb er wel veel over gelezen. Een tijdje geleden, pak 'm beet een dikke week geleden, konden OSnews.com lezers een coupon krijgen en deze gebruiken om een van de LindowsOS CD's te downloaden (full, lite, developer, livecd waren de opties iirc). Dit durde 2 dagen en is inmiddels helaas voorbij. Je kon vervolgens hiermee LindowsOS en Click N Run voor 15 dagen proberen. Ik heb deze kans toen wel aangepakt maar ben niet gestart met m'n download ivm ruimte- en tijdgebrek. Ik wil je mijn coupon graag doneren. Hoewel ik nu lees dat ze weer een versie weggeven. Check at OSnews: Lindows Giving Away LindowsOS 4.5 Today Again. Wellicht een optie voor je om een CD te downloaden en te branden. Zelfde advies geldt: neem een LiveCD of neem een 2de HDD. Wil je een enigzins goede analyse, zoek het dan elders. Bovenstaande gequote post bijvoorbeeld heb je imnsho niet veel aan aangezien het betrekkelijk inhoudsloos is, tegen het flamende aan. Hieronder een aantal reviews en info: OSnews: A LindowsOS Review. OSnews: LindowsOS Developer Edition Review. OSnews: Q&A: Lindows.com's Kevin Carmony; Get LindowsOS Dev 4.5 Free. OSnews: Lindows.com' OSNews Text Coupon Will Expire Today. OSnews: Linux Desktop Distro Shootout Part IV: LindowsOS 4.5. Newsforge: Spawn of Debian faceoff: LindowsOS 4.5. En tenslotte kun je Google raadplegen. In de interview met Kevin Carmony wordt veel van **********'s geblaat ontkrachtigt en ook in de reacties komt een imo interessante discussie naar voren: o.a. over compatibliteit WINE vs Native, investeringen, Everaldo SVG probleem, e.a. mythes.
||
![]() |
ik heb er de laatste tijd menig review over gelezen op osnews.com en daar waren ze meestal redelijk positief erover.
de tools die ze meeleveren schijnen erg gebruiksvriendelijk en goed te zijn, de layout is goed afgewerkt (wat ik van screenshots heb gezien). het enige nadeel is eigenlijk dat het erg commercieel is. en voor **********: van de doelstelling om windows apps te draaien zijn ze na versie 1.0 al afgestapt. vandaag weer een nieuwe review erover op osnews.com: http://www.osnews.com/story.php?news_id=5880 en ik denk dat de conslusie genoeg zegt: Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
Inhoudelijk ga je nog steeds niet. Citaat:
Ben je het met me eens dat inhoudelijk ergens niet op ingaan in combinatie met iets naar beneden halen synoniem staat voor flamen cq. trollen? Citaat:
Citaat:
|
Mag het iets genuanceerder, heren?
Dit topic lijkt me potentieel interessant voor de mensen die Linux eng in de oren klinken maar toch eens willen spieken wat het nu precies is. Ook interessant is, dat LindowsOS niet meer in de Benelux verkocht mag worden, althans niet onder de naam LindowsOS omdat het teveel op Windows zou lijken. Ik ben het het niet eens met de uitspraak van de rechter. Ik denk namelijk niet dat als op een computer "Lindows" is geïnstalleerd, de gebruiker dat zou verwarren met Windows.
|
![]() |
@**********:
Dat het commercieel is en dat het doel is op Windows te lijken om zo de overstap te verkleinen, wil nog niet zeggen dat het meteen een 'kut os' is. Je kunt er alles mee wat je met elke andere mainstream distro ook kunt. Ik heb van jouw kan nog geen enkel geldig argument gelezen, behalve dat het commercieel is en dat had je zelf niet eens verzonnen. Kom eerst maar eens met wat onderbouwde kritiek en dan praten we verder. ![]() ![]() Niet dat ik een grote fan ben van LindowsOS, maar om zomaar beweringen in het rond te slingeren die nergens op slaan... ![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het is traag (of moet je nou ook meteen getallen weten), er zitten nog steedsbugs in (of doen ze dat om het meer op Windows te laten lijken). En voor de verderrest heb ik weinig zin LindowsOS erop te zetten om precies uit te zoeken wat ik er ook alweer kut aan vond.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik heb dus Lindows nu geinstalleerd, tijdens de installatie moest ik een wachtwoord invullen, gebruikersnaam hoefde ik nergens in te vullen.
Dus ik Lindows opstarten. Moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invullen... nou das weer lekker Ik dus een willekeurige gebruikersnaam invullen +het wachtwoord Ik kom er niet in! Iemand een idee? ik kom er wel in als ik als gebruikersnaam 'root' invul...maar dan kom ik terecht in een ellendig 'dos look a like' schermpie tercht. Ik zal het geen Dos scherm noemen, want ik weet dat het onder Linux niet zo heet...ik zou de linux communitie ook erg beledigen dan...maar ik weet de officiele naam niet.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dan zit je in het grafische gedeelte en kun daar ergens een "configuratiescherm" openen waar je de gebruikersnamen enzo in kunt stellen. Voeg er 1 toe, en probeer daar eens mee in te loggen. Volgens mij staat dit ook op de Lindows site uitgelegd.
|
![]() |
dat van startx ben nu ik achter....maarja nu weet ik ook gelijk waarom,ie gewoon nie lindows grafisch opstartte..hij ondersteunt mijn videokaart standaard niet.....dus ik moek drivers installeren.
maarja,....ik ben een leek op linux gebied ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
uhhmmmm....maareh, nu heb ik de drivers voor de videokaart op cd gezet, maar hoe kom in de shell op men cd rom station?
ik heb ergens gelezen dat je eerst je cdrom moet mounten?? maarja, bij het installeren pakte vmware men cdrom station wel... dus ik denk dat dat wel goed zit. en toen ik Lindows had geinstalleerd werd mij door Lindows gezegd dat ik men cdrom uit men station moest halen om verder te gaan....dus die is wel goed geinstalleerd lijkt mij. Wie kan mij helpen?
||
![]() |
Allereerst, of die Radeon ondersteunt wordt en in hoeverre weet ik niet. Ik weet wel dat ATi drivers voor de Radeon's maakt(e) maar voor welke versies dat werkt en of dat alleen hardware rendering inhoud, geen idee. Je zou 'ns op de site van ATi kunnen kijken.
Citaat:
$ mount -t iso9660 /dev/cdrom /mnt/cdrom of een variatie. Kan zijn dat /dev/cdrom niet bestaat. Dan moet je ff $ dmesg uitvoeren en kijken welke device je cdrom dan is. Bijvoorbeeld (ervan uitgaande dat het een IDE CDROM betreft): $ dmesg | grep -i CD | grep hd hda: FX320S, ATAPI CD/DVD-ROM drive hda: ATAPI 32X CD-ROM drive, 256kB Cache Dan wordt het mount -t iso9660 /dev/hda /mnt/cdrom Of: $ dmesg | less en dan handmatig er tussen gaan zoeken. Kan ook nog zijn dat het mountpoint /mnt/cdrom niet bestaat. Dan is het /media/cdrom of /mnt of wat jij wilt. Een directory kun je aanmaken met mkdir. Voorbeeld: $ mkdir /mnt/tijdelijk Wat je vervolgens moet gaan doen als je de CDROM hebt gemount, weet ik niet.
|
![]() |
|
|