voordelen: -
nadelen:
Dan krijg je een zeer populistisch ingestelde president, iets wat vaak zeer slecht voor het land is. En zoals jij natuurlijk ongetwijfeld weet, werd in de door jou zo geeerde communistische landen de president aangewezen door een partijcongres. Daarnaast bestaat er in communistische landen maar 1 partij, en om dat nou democratisch te noemen. Nee.
Ik zal het nog een keer samenvatten:
Communisme werkt niet omdat:
-Indien de mogelijkheid tot machtsmisbruik wordt geboden wordt daar zoals in de communistische landen gebruik van gemaakt
-Communisme haalt het ondernemerschap en de zelfontplooiing van mensen weg, waardoor een totaal onwerkbaar systeem ontstaat
-Communisme houdt zich in leven door democratische partijen te verbieden en andersdenkenden te onderdrukken
Kortom: Het communisme is een onwerkbaar als staatsvorm. Het laat geen enkele ruimte voor ondernemerschap en andersdenkenden. Daarom is het communisme wat mij betreft niet de ideale oplossing voor Nederland.
Dit heb ik de hele topic al verkondigd, en dat je nu nog niet inziet dat het niet werkt, vind ik dat behoorlijk naief moet ik zeggen. Daarom stop ik nu ook met betogen, omdat als jij je ogen sluit voor feiten en onze argumenten niet kan weerleggen, een normale discussie niet mogelijk is.
|