Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2004, 20:15
Verwijderd
ik weet niet of dit het goede onderdeel is maar ik denk het wel.

ik ga over 1.5 maand naar salou, spanje. had en heb er superveel zin in. alleen door die aanslagen in madrid vind ik het toch wel eng.
durven jullie nog naar spanje of mijden jullie het nu?
Advertentie
Oud 12-03-2004, 20:21
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik ga begin mei naar madrid, hoop dat het dan allemaal een beetje is opgeruimd en je niet bij elk overheidsgebouw wordt gefouilleerd
Oud 12-03-2004, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 12-03-2004 @ 21:21:
ik ga begin mei naar madrid, hoop dat het dan allemaal een beetje is opgeruimd en je niet bij elk overheidsgebouw wordt gefouilleerd
ja dat hoop ik ook. ss ga ik naar barcelona, dat zou ook best een doelwit kunnen zijn
Oud 12-03-2004, 20:31
NeoZero
NeoZero is offline
Mm nu moet je weer dubbel nadenken voordat je op vakantie gaat. Ik dach dat [edit]Amerika de enige was, nu ook spanje(europa)De wereld verslechterd echt

Laatst gewijzigd op 13-03-2004 om 10:06.
Oud 12-03-2004, 20:38
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
jep
en daarnaast zijn er ook nog tientallen burgeroorlogen, net als toen jij nog niet eens wist hoe je Amerika spelt.
Oud 12-03-2004, 20:50
misshobbit
misshobbit is offline
ah zo moet je niet denken,
dan kan je bij elk land wel je twijfels hebben, je kan juist er van uit gaan dat Spanje nu veiliger is dan ooit
ik zou over 2 weken naar Spanje gaan maar dat gaat niet meer door
Oud 12-03-2004, 21:00
Verwijderd
Ja hoor.. Waarom niet? Snap t nooit zo helemaal. Normaal zou je ook gaan en zou de ETA en Al Qaida ook gewoon bestaan en er bestaat altijd en overal wel een kans dat...
Oud 12-03-2004, 21:49
Verwijderd
ik denk altijd maar een mens moet toch een keer dood. nu alleen liever nog niet. maar je kan ook niet thuis blijven voor zo'n aanslag. na 11-09-01 is er in amerika ook niet meer gebeurd.
Oud 12-03-2004, 21:53
Verwijderd
Ja hoor. Waarom niet?
De ETA is al jaren actief.
Oud 12-03-2004, 22:23
artez
artez is offline
Ik geloof niet zo dat het de ETA was, maargoed, ik durf nog wel naar Spanje, meer omdat ik niet wil laten terroriseren door uh..terroristen....*was dit offtopic?*
Oud 12-03-2004, 23:05
PV
PV is offline
Tuurlijk, een aanslag kan ook in Frankrijk/Italie/Duitsland gepleegd worden hoor.
Oud 12-03-2004, 23:22
graag gedaan
graag gedaan is offline
Ik wil een aanslag mee maken. Er zijn trouwens ook mensen die aanslagen achterna reizen
Oud 13-03-2004, 00:18
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Coconut schreef op 12-03-2004 @ 22:53:
Ja hoor. Waarom niet?
De ETA is al jaren actief.
+ als het niet eta was dan ben je in nl net zo onveilig als in spanje... misschien wel onveiliger omdat ze spanje al gehad hebben..
Oud 13-03-2004, 08:00
Ieke
Ieke is offline
Ja hoor. Er kan overal wat gebeuren, zelfs in je huis.
Oud 13-03-2004, 09:59
Mastermind
Mastermind is offline
De kans dat je slachtoffer wordt van een aanslag is statistisch gezien ongeveer even groot als de kans dat je de lotto wint. Nagenoeg nihil dus.
Oud 13-03-2004, 10:35
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-03-2004 @ 09:00:
Ja hoor. Er kan overal wat gebeuren, zelfs in je huis.
ja....
Oud 13-03-2004, 13:31
Remqo
Remqo is offline
als je daar nog druk om maakt, dan kan je net zo goed thuis in bed blijven liggen, want overal kan wat gebeuren.
Oud 13-03-2004, 14:19
Guissie
Guissie is offline
Tuurlijk!
Na elf sptember is toch ook niet iedereen opeens bang geworden om te vliegen.. na een kleine inzinking in de vliegtuigenbranche is het aantal passagiers weer op normale hoogte, het heeft alleen even tijd nodig denk ik.
Oud 13-03-2004, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 13-03-2004 @ 15:19:
Tuurlijk!
Na elf sptember is toch ook niet iedereen opeens bang geworden om te vliegen.. na een kleine inzinking in de vliegtuigenbranche is het aantal passagiers weer op normale hoogte, het heeft alleen even tijd nodig denk ik.
ja dat denk ik ook. maar ik laat blijf er niet voor thuis
Oud 13-03-2004, 16:36
thebbb
thebbb is offline
Ik vlieg op 24 april gewoon naar Málaga, voor een culturele reis.
De kans dat je omkomt op weg naar school is aanzienlijk groter dan de kans dat je omkomt bij een terroristische aanslag.
Oud 13-03-2004, 16:53
Quiana
Quiana is offline
Ja. Vrijwel overal waar je maar komt loop je wel de kans
om te verongelukken, bij een aanslag betrokken te raken enz.

Als ik er echt heen ging, zou het me misschien wel even een
ongemakkelijk gevoel geven oid, maar 't echt niet durven is
het ook weer niet.
Oud 13-03-2004, 21:56
snoopy
snoopy is offline
jawel hoor... zolang er nog geen negatief reisadvies is gaan m'n vriend en ik van de zomer gewoon naar madrid en sevilla
Oud 14-03-2004, 13:36
Verwijderd
het blijkt nu dat het alquida is. dan durf ik helemaal wel. de eta is er altijd al geweest en heeft nog nooit supergrote aanslagen gepleegd.
ergens verwacht ik dat alquida nederland ook nog wel zal pakken. maar op het laatste ben je nergens veilig meer.
er gewoon niet bij nadenken is het beste.
Oud 14-03-2004, 13:39
Guissie
Guissie is offline
Als het iedereen zich nergens meer veilig voelt dan is het Al Quida dus gelukt om ons bang te maken en ons ''de kast in te jagen'' dan kunnen we beter allemaal voor de rest van ons leven in een kelder gaan zitten. Dit soort dingen gebeuren al jaren.....
Oud 14-03-2004, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 14-03-2004 @ 14:39:
Als het iedereen zich nergens meer veilig voelt dan is het Al Quida dus gelukt om ons bang te maken en ons ''de kast in te jagen'' dan kunnen we beter allemaal voor de rest van ons leven in een kelder gaan zitten. Dit soort dingen gebeuren al jaren.....
nou al jaren dat valt wel mee.. het was eerst alleen de IRA en de ETA, palestijnen etc. maar toen alquida erbij kwam waren er ineens wel erg veel aanslagen op heel veel mensen. ik snap niet helemaal wat het doel van hun is.
Advertentie
Oud 14-03-2004, 15:41
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 14-03-2004 @ 14:56:
nou al jaren dat valt wel mee.. het was eerst alleen de IRA en de ETA, palestijnen etc. maar toen alquida erbij kwam waren er ineens wel erg veel aanslagen op heel veel mensen. ik snap niet helemaal wat het doel van hun is.
angst en paniek zaaien
Oud 14-03-2004, 16:57
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 14-03-2004 @ 14:56:
Bin laden zoeken ze al zeker 15 jaar
Oud 14-03-2004, 16:58
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Remqo schreef op 14-03-2004 @ 16:41:
angst en paniek zaaien
kleine toevoeging: respect,onafhankelijkheid en gelijk krijgen
Oud 14-03-2004, 19:12
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Ik denk niet dat er nog een tweede aanslag zal worden gepleegd in Spanje.
Oud 15-03-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 14-03-2004 @ 17:57:
Bin laden zoeken ze al zeker 15 jaar
owh ik dacht pas na de eerste aanslag op het wtc zo'n 9 jaar geleden. de eta en ira zijn al veel langer bezig.

Citaat:
respect,onafhankelijkheid en gelijk krijgen

hoe dom zijn die mensen wel niet als ze denken dat ze daar respect en gelijk mee krijgen. mss wel onafhankelijkheid omdat ze genoeg hebben van de aanslagen. maar toch, waar denken ze wel niet mee bezig te zijn.
Citaat:

neej dat denk ik ook niet. een is genoeg, de volgende zal wel weer op een ander land gedaan worden. v
Oud 15-03-2004, 16:22
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
lolacarolala schreef op 14-03-2004 @ 20:12:
idd de volgende zal denk ik in Engeland zijn..
Oud 15-03-2004, 16:23
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 15-03-2004 @ 15:43:
owh ik dacht pas na de eerste aanslag op het wtc zo'n 9 jaar geleden. de eta en ira zijn al veel langer bezig.

hoe dom zijn die mensen wel niet als ze denken dat ze daar respect en gelijk mee krijgen. mss wel onafhankelijkheid omdat ze genoeg hebben van de aanslagen. maar toch, waar denken ze wel niet mee bezig te zijn.

neej dat denk ik ook niet. een is genoeg, de volgende zal wel weer op een ander land gedaan worden. v
respect, omdat bijv het ene geloof minderwaardig zou zijn aan het andere geloof en sommige mensen denken dan''hé zullen we een aanslag plegen misschien vinden ze ons geloof dan wel goed''
Oud 15-03-2004, 17:20
Tweeker
Tweeker is offline
Ja, er kan overal wel iets gebeuren. Je staat op de Dam en er een ontploft een bom, of je loopt in Zaandam en je krijgt een dakpan op je hoofd.

Met bang zijn schiet je niet, het helpt je niks.
Oud 16-03-2004, 14:31
the spongeman
the spongeman is offline
ik zou er nog wel heen gaan
Oud 16-03-2004, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 15-03-2004 @ 17:23:
respect, omdat bijv het ene geloof minderwaardig zou zijn aan het andere geloof en sommige mensen denken dan''hé zullen we een aanslag plegen misschien vinden ze ons geloof dan wel goed''
als ze dat denken zijn ze gewoon dom
Oud 16-03-2004, 15:02
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mastermind schreef op 13-03-2004 @ 10:59:
De kans dat je slachtoffer wordt van een aanslag is statistisch gezien ongeveer even groot als de kans dat je de lotto wint. Nagenoeg nihil dus.
kleiner
terroristen maken door de jaren heen maar zon 500/1000 slachtoffers per jaar wereld wijd
dat is dfus bijna niets
Oud 16-03-2004, 15:53
stfuktnx
stfuktnx is offline
lol ik ga volgende week interrailen in Spanje, dus constant met de trein, maak me nergens zorgen om.
Oud 16-03-2004, 16:20
Yolcu
Yolcu is offline
Ja, ik durf nog naar Spanje.
Ze gaan echt niet vlak na een aanslag nóg een aanslag plegen, hoor. Ik denk dat je op dit moment veiliger bent in Spanje dan in andere landen.
Oud 16-03-2004, 16:53
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
snoopy schreef op 13-03-2004 @ 22:56:
jawel hoor... zolang er nog geen negatief reisadvies is gaan m'n vriend en ik van de zomer gewoon naar madrid en sevilla
sterker nog... we hebben gisteren geboekt. We kunnen dus niet meer terug, nu
Oud 16-03-2004, 20:04
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 16-03-2004 @ 15:46:
als ze dat denken zijn ze gewoon dom
zijn ze ook
Oud 17-03-2004, 09:52
jeas
jeas is offline
Najah had eigenlijk plannen om gewoon naar spanje te gaan ja.
Mag een auto van de zaak lenen dus lekker met 2 vrienden 1 weekje naar lloret de mar en dan ga ik met de auro op de boot naar mallorca (cala d or) voor een weekje ontspanning en gaan zei weer terug met het vliegtuig.

Wordt nog wel een hele rit heb nog niet zo lang mijn rijbewijs en dan dus wel een Mercedes C200 compressor onder mijn reet!!!

Gelukkig hebben die andere twee ook een rijbewijs moet alleen even kijken of dat kan met de verzekering etc.

Anders leen ik gewoon de auto van paps (is ook mooi)

Ga dus in iedergeval niet met de trein of het vliegtuig maar dus eigenlijk puur toevallig met de auto.
Oud 17-03-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 16-03-2004 @ 21:04:
zijn ze ook

helemaal mee eens

Citaat:
Ga dus in iedergeval niet met de trein of het vliegtuig maar dus eigenlijk puur toevallig met de auto.

is dat toeval of durf je niet
Oud 17-03-2004, 17:29
Verwijderd
Ik ga halverwege juni naar Blanes, Spanje Eerlijk gezegd ben ik niet bang om naar Spanje te gaan na die aanslagen: ik denk eerder dat de kans groter is dat er nu ergens anders een aanslag zal zijn
Oud 18-03-2004, 21:58
coffee_mug
coffee_mug is offline
ja.
Oud 19-03-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Moonshine schreef op 17-03-2004 @ 18:29:
Ik ga halverwege juni naar Blanes, Spanje Eerlijk gezegd ben ik niet bang om naar Spanje te gaan na die aanslagen: ik denk eerder dat de kans groter is dat er nu ergens anders een aanslag zal zijn
zeker weten, ze hebben spanje nu gehad... mss nu wel een ander land of een tijdje niets.
Oud 19-03-2004, 21:58
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik zou gewoon gaan... mijn vader is een week na 11 september naar NewYork gegaan voor z'n werk en een dag na de aanslagen in Madrid moest hij daar heen. Zijn instelling is lekker positief: je kan er beter na de aanslagen zijn, dan tegelijkertijd met de aanslagen.

Mijn moeder heeft een totaal andere (meer gestresste) instelling: die is toch wel bang voor aanslagen en wil liever niet dat ik rond Pasen naar Londen ga. Ze meent namelijk dat rond christelijke feestdagen daar wel eens aanslagen gepleegd kunnen worden... nouja, op zich heeft ze gelijk dat het dan zou kunnen gebeuren, maar het kan net zo goed morgen of overmorgen gebeuren, dus denk maar niet dat ik thuis blijf. Anders moet je ook niet meer in Amsterdam of Rotterdam komen... wie weet wat daar kan gebeuren...
Oud 20-03-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 19-03-2004 @ 22:58:
Ik zou gewoon gaan... mijn vader is een week na 11 september naar NewYork gegaan voor z'n werk en een dag na de aanslagen in Madrid moest hij daar heen. Zijn instelling is lekker positief: je kan er beter na de aanslagen zijn, dan tegelijkertijd met de aanslagen.
dus denk maar niet dat ik thuis blijf. Anders moet je ook niet meer in Amsterdam of Rotterdam komen... wie weet wat daar kan gebeuren...
je kan er zeker beter na de aanslagen zijn. de kans dat er nog een keer aanslagen worden gepleegd zijn veel kleiner. Ik denk dat de kans in amsterdam, rotterdam en ook den haag--> zit immers de regering en het internationale gerechtshof, net zo groot is.
Oud 21-03-2004, 17:03
pure_evil
pure_evil is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 20-03-2004 @ 14:14:
je kan er zeker beter na de aanslagen zijn. de kans dat er nog een keer aanslagen worden gepleegd zijn veel kleiner. Ik denk dat de kans in amsterdam, rotterdam en ook den haag--> zit immers de regering en het internationale gerechtshof, net zo groot is.

*eens*
Oud 21-03-2004, 18:06
Verwijderd
Spanje heeft voorlopig zijn portie wel weer gehad.
Zal me niks verbazen als er binnenkort in Engeland, Frankrijk, Duitsland of Nederland wat gebeurd... En tsja, als je daarbij betrokken raakt is het denk ik gewoon een kwestie van op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn. Want hoe groot is nou de kans dat je slachtoffer wordt?
Oud 21-03-2004, 22:09
misshobbit
misshobbit is offline
ik hoorde gisteren op het nieuws dat Nederland en dan vooral Zeeland en Europoort hoog op het lijstje van Al-Qaida staan..hoe ze eraan komen weet ik niet, maar echt leuk is het niet..

Regels voor berichten