Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Na je eindexamens is een mooie tijd om zoiets te doen juist. Makkelijker dan na/tijdens je studie, denk ik. En inderdaad, genoeg mensen die om een andere reden ook wat ouder zijn dan 18.
En je kunt werken toch juist combineren met reizen? Eerst een paar maanden werken, dan een paar maanden reizen. Of werken in het buitenland. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Wat voor iets wil je? Als je namelijk van plan bent te gaan werken+ reizen in Australie of Niuw-Zeeland raad ik je die organisaties sterk af. Niet om slechte service, maar om het geld dat ze ervoor vragen.
Ik weet dus niet wat voor plannen je in je hoofd had, welke landen en wat soort werk, maar als je wat over Australie wil weten vraag maar! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zit wil te denken aan nieuw-zeeland of australië maar ben nog nergens echt zeker van. Maar begrijp ik het goed dat jij ook zoiets gedaan hebt? of heb je gewoon rondgereisd in Australië. Wat voor werk, maakt me eigenlijk niet heel veel uit. Ik ben wel benieuwd hoe je begonnen bent met de organisatie zeg maar. Hoe heb je dat aangepakt? Zijn een beetje algemene vragen, maar ik heb nog niks concreets dus ook geen gerichte vragen ![]()
|
Ik heb zelf met een vriendin 5 maanden door australie gereist ja
![]() Wat ik zelf qua werk heb gedaan is fruitplukken en WWOOF'en. Fruitplukken is dodelijk saai, maar het werk is er wel altijd en ze hebben bijna altijd wel mensen nodig en we hebben er een hoop leuke mensen leren kennen ![]() WWOOf is een organisatie waarmee je tegen kost en inwoning 4-5 uurtjes op een boerderij werkt. Als je lid wordt van de organisatie krijg je een boek met alle adressen van boerderijen die eraan meedoen en een beschrijving van de boerderij en wat er van je verwacht wordt. Wij zijn op een koeienboerderij beland en hebben koeien mogen opjagen op een quad-bike ![]() Je moet verder geen droombaantjes verwachten die aan komen waaien, je moet hard je best doen om een baantje te vinden en als je eenmaal wat gevonden heb sta je al gauw af te wassen voor minimumloon (wat trouwens iets van 8 euro, dus opzich nog een redelijk salaris) Verder is Australie een erg makkelijk land wat betreft het regelen van dingen. Daarom vind ik de organisaties die hulp aanbieden met het regelen van dingen als bankzaken ook een beetje afzetters, als je daar een bankrekening wil openen loop je een bank binnen, vertel je dat je op een werkvisum tijdelijk in Australie zit en heb je een half uur later je rekening geopend. Verder is Australie gewoon superleuk en heel mooi. Het stikt er van de backpackers, waardoor je snel mensen ontmoet. Ik heb gewoon een ticket geboekt+ de eerste 4 nachten in een hostel en daar verder alles een beetje geregeld. Het enige plan wat we hadden was een auto te kopen en maar gewoon een bepaalde kant op te gaan rijden en de rest zagen we allemaal wel. |
![]() |
|
Wwoof-en dus!! okeey. Zal eens kijken wat ik daar nog over kan vinden.
Vind het wel fijn om even de bevestiging te hebben dat je zo'n organisatie niet heel erg nodig hebt. Ik vond het al erg duur lijken. En als je dus een beetje de standaard back-pack dingen doet dan kom je daar ook als alleenreizende genoeg mensen tegen als ik alle ervaringen beetje lees. ![]() Ik zat ook een beetje rond te kijken naar werken bij een hostel/b&b of zo'n chateau zoals je die in frankrijk hebt. Heeft iemand dat ook wel eens gedaan of heeft iemand nog adresjes waar ze wel mensen nodig hebben? Ik vind het niet erg als ik niks/bijna niks verdien en het werk alleen tegen kost en inwoning is. Werken op een camping lijkt me wat minder...
|
Een vriendin van mij heeft een jaar vrijwilligerswerk in Noorwegen gedaan.
Ze deed dit via een organisatie die het wil stimuleren dat jongeren zo'n ervaring kunnen meemaken. Het kost dan ook niet veel. Ik weet dat zij zelfs maandelijks zakgeld kreeg en volgensmij werd haar reis betaald. Ik weet het fijne er niet van. Maar kijk eens op deze site: http://www.youthinaction.nl/ Volgensmij kun je daarna het beste op EVS klikken. |
![]() |
||
Citaat:
Heb best veel geluk gehad met een baantje vinden. Het toeristenseizoen zat eraan te komen (was eind-November) en ik zat in een toeristische plaats dus zodoende kreeg ik een baantje aangeboden de dag dat ik begon te zoeken. Vervolgens op zoek naar een kamer omdat dat vaak goedkoper is als je ergens een paar maanden blijft en zodoende heb ik daar een maand of 3 gewerkt. Het is vaak redelijk makkelijk om werk in hostels te vinden volgens mij. Dit kan verschillen van fulltime werk waarvoor je gewoon betaald wordt, tot een paar uurtjes in de ochtenden werken voor gratis onderdak. Mocht het echt niet lukken met betaald werk te vinden, kun je altijd gaan WWOOFen, zoals eerder vertelt, of voornamelijk in West Australie zoeken ze heel vaak jongeren om op het platteland te werken. Dit kan zijn op een boerderij werken, maar is ook vaak (helemaal voor vrouwen) in een lokale kroeg of motel werken. Ik heb dat laatste gedaan (2 maanden lang in een b&b/bar) in een plaatsje bestaande uit zo'n 4 huizen in the middle of nowhere. Maar je krijgt wel weer een hele andere kant van het land te zien, en het verdient redelijk (waar ik was gratis onderdak + maaltijden + zo'n 200-250 euro per week, en omdat je op het platteland zit kan je ook je geld niet echt uitgeven). Er zijn een paar uitzendbureaus in Perth die zich specifiek op dit soort werk voor backpackers richten, en ik kon uiteindelijk uit verschillende locaties kiezen en was binnen 2 of 3 dagen op weg naar mijn uiteindelijke bestemming.
Laatst gewijzigd op 02-03-2009 om 02:53. |
![]() |
|
Heey
Ik ben nog weer ff verder aan het oriënteren geweest en kwam toen de site helpx.net tegen. Volgens mij is het principe hetzelfde als bij Wwoofen. Iemand ervaring met deze site? Werkt dat allemaal goed en hoe lang van te voren moet je die mensen contacteren?
||
Citaat:
Zie de bijlage. |
![]() |
|
Ik ga naar Australie voor een jaar werken als aupair!! Ik stop tijdelijk met mijn opleiding omdat ik deze ervaring erbij wil pikken!! ik doe nu mbo kinderopvang. daar kan je een tijdje mee stoppen!! heb er erg veel zin in! als het goed is ga ik naar Melbourne, maar het kan ook nog perth of brisbane worden.
Groetjes |
![]() |
|
![]() |
Een vriendin en ik overwegen om na ons eindexamen voor een paar maanden naar Australië te gaan... Nu las ik dat iemand het had over een auto, is dat een must of redt je het ook zonder, want we zijn 17 als we gaan.
Zijn er verder nog mensen met tips, we hebben nog geen idee wat we precies allemaal willen en hoe we het gaan doen dus alles tips zijn welkom! We zijn nu een beetje aan het kijken en zien dat je voor een werk visum tenminste 18 jaar moet zijn... Laatst gewijzigd op 14-04-2009 om 20:28. |
![]() |
|
Met de auto rondreizen is een hele gave manier van reizen, maar er zijn talloze andere manieren waarmee je door Australie kan reizen. Je hebt Greyhound-bussen die lange routes rijden en bij veel grote attracties stoppen. Lange afstanden door de outback schijnt met de trein ook heel gaaf te zijn, en je kan ook nog briefjes in hostels ophangen of je met andere backpackers kan meerijden die wel een auto hebben (wij vonden het zelf heel gezellig om andere mensen mee te nemen)
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Literatuurwetenschap/iets anders. Anna17J | 5 | 18-02-2009 21:41 | |
Studeren |
iets anders gaan doen of toch maar door blijven ploeteren? Verwijderd | 36 | 25-01-2008 20:34 | |
Psychologie |
Ik wil iets anders, maar wat? Is the grass always greener.. Quarterlife-crisis? TinyDancer | 36 | 07-11-2006 18:15 | |
Liefde & Relatie |
1e relatie -> kan je plots naar iets anders verlangen? fieldgar | 34 | 02-03-2006 01:07 | |
Algemene schoolzaken |
Na middelbare school... studeren of iets anders? Bellenblaas | 34 | 01-09-2003 14:37 | |
Muziek |
iets anders. 86dagreed | 21 | 21-10-2002 13:56 |