Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2004, 19:07
dafelix
dafelix is offline
Beste scholiertjes, ik heb jullie weer 'ns nodig

Ik heb zojuist me PC opgehaald bij NoRRoD, en wou direct aan de slag, echter heb ik nog nooit met SATA HD's gewerkt, en ik kom er nu dan ook nietmeer uit

Eerst kon ik mijn SATA schijf via fdisk (opstarten met opstartdiskette) partitioneren, maar die gaf aan dat de HD max 49 Gb is. Toen schroefde ik mijn PC open om m'n
CDrom erin te zetten (wat na wat gepruts is gelukt), maar nu werkt m'n HD helemaal nietmeer. Als ik opstart met bootdiskette en fdisk uitvoer krijg ik een melding "No fixed disks present.". Ik heb voor ik de CD-rom aan kon sluiten even de HD losgemaakt omdat ik er niet bijkon, dus ik vermoed dat ik de HD verkeerd heb aangesloten, maar hoevaak ik ook kijk, het lijkt goed. Een kabel van de SATA van me HD naar me mobo op 'SATA RAID1' en een voedingskabeltje wat er hing. Dat zou toch moeten kloppen?

Het betreft een HD van 'Seagate Barracuda 7200.7" van 120 Gb. Me mobo is "ASUS A7N8X-E". Ik kan niet booten, behalve van een diskette of CDrom.

Moet ik wat instellen in m'n bios? Maardaar heb ik (volgens mij) nix vervanderd... of is het toch de aansluiting?

Tia

EDIT: In m'n BIOS zie ik geen "Primary Master" staan, maar die zag ik ook niet toen hij nog wel werkte, als ik "detect" doe, vindt hij geen HD

EDIT2: ik ben nu bezig met http://www.seagate.com/support/kb/di...l_tshoot.html, i'll keep you updated

Laatst gewijzigd op 04-02-2004 om 20:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2004, 20:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
SATA werkt niet meer met Primary Master etc.

Je moet bij boot order gewoon voor SATA kiezen, of desnoods SCSI. Dat moet echt werken, maar partitioneren kun je beste doen in WinXP setup, mocht dat het OS zijn wat je wilt installeren. Zou echt niet weten waarom je dat met het verouderde fdisk zou willen doen.
Oud 04-02-2004, 20:02
dafelix
dafelix is offline
sukkel, ik ebn het probleem zelf geweest, voor de voeding van de CDrom speler heb ik een kabeltje eruit getrokken wat in elkaar zat... maar dat was dus net het kabeltje wat naar m'n HD liep... eigen domme schuld, sorry
Oud 04-02-2004, 20:03
Enlightenment
Enlightenment is offline
Haha.

Oud 04-02-2004, 20:04
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-02-2004 @ 21:02:
SATA werkt niet meer met Primary Master etc.

Je moet bij boot order gewoon voor SATA kiezen, of desnoods SCSI. Dat moet echt werken, maar partitioneren kun je beste doen in WinXP setup, mocht dat het OS zijn wat je wilt installeren. Zou echt niet weten waarom je dat met het verouderde fdisk zou willen doen.
zo heb ik 't altijd geleerd, ik wil eerst WinME erop zetten, en vervolgens WinXP ernaast. maar daar moet ik nu wel uitkomen, toch bedankt voor je hulp
Oud 04-02-2004, 20:58
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 04-02-2004 @ 21:02:
sukkel, ik ebn het probleem zelf geweest, voor de voeding van de CDrom speler heb ik een kabeltje eruit getrokken wat in elkaar zat... maar dat was dus net het kabeltje wat naar m'n HD liep... eigen domme schuld, sorry
Sorry, maar mag ik even:

NAAAAAB

Ok, hebben we ook weer gehad..

Is idd niet erg slim
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:26
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
********** schreef op 04-02-2004 @ 21:58:
Sorry, maar mag ik even:

NAAAAAB

Ok, hebben we ook weer gehad..

Is idd niet erg slim

wrijf het er maar in, in het channel werd ik ook al uitgelachen

maar je hebt gelijk, domme fout

Ontopic: Ik heb een beter progje gevonden voor het partitioneren van de schijf (nl het progje van seagate) en nu geeft 'ie gewoon netjes aan dat hij 120 Gb groot is, alle problemen uit de wereld verholpen
Oud 04-02-2004, 22:26
Verwijderd
Hij is 120Gb, en je hebt ook 120Gb te besteden?
Dan is Seagate een van de weinige die teminste wel goed met bytes omgaat

Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 10:52.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:31
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
********** schreef op 04-02-2004 @ 23:26:
Hij is 120Gb, en je hebt ook 1220Gb te besteden?
Wáár koop jij je HDD's?!
Dat model móet ik hebben!
Oud 05-02-2004, 10:52
Verwijderd
Citaat:
NielZ schreef op 05-02-2004 @ 11:31:
Wáár koop jij je HDD's?!
Dat model móet ik hebben!
MyCom
hehehe
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:44
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
dafelix schreef op 04-02-2004 @ 21:04:
zo heb ik 't altijd geleerd, ik wil eerst WinME erop zetten, en vervolgens WinXP ernaast. maar daar moet ik nu wel uitkomen, toch bedankt voor je hulp
Windows ME!

Waarom?! Waarom toch?!
Oud 05-02-2004, 14:47
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
M@rco schreef op 05-02-2004 @ 12:44:
Windows ME!

Waarom?! Waarom toch?!

waarom? Ik vind (zonder een 't' :$) WinME nog steeds een van de beste windows' die uitgebracht is. Ik heb nooit last van vastlopers of andere rare dingen in ME (itt bijna de rest van de wereld)

En nee, okay, niet helemaal 120 Gb... zo'n 114, maargoed, da's al heel wat beter dan 'slechts' 47
Oud 05-02-2004, 15:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Heiligschennis
Oud 05-02-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 05-02-2004 @ 15:47:
waarom? Ik vind (zonder een 't' :$) WinME nog steeds een van de beste windows' die uitgebracht is. Ik heb nooit last van vastlopers of andere rare dingen in ME (itt bijna de rest van de wereld)

En nee, okay, niet helemaal 120 Gb... zo'n 114, maargoed, da's al heel wat beter dan 'slechts' 47
De laatste tijd dacht ik dat je verstand had gekregen, maar dat is bij deze alweer vergeten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten