![]() |
|
Beste scholiertjes, ik heb jullie weer 'ns nodig
Ik heb zojuist me PC opgehaald bij NoRRoD, en wou direct aan de slag, echter heb ik nog nooit met SATA HD's gewerkt, en ik kom er nu dan ook nietmeer uit Eerst kon ik mijn SATA schijf via fdisk (opstarten met opstartdiskette) partitioneren, maar die gaf aan dat de HD max 49 Gb is. Toen schroefde ik mijn PC open om m'n CDrom erin te zetten (wat na wat gepruts is gelukt), maar nu werkt m'n HD helemaal nietmeer. Als ik opstart met bootdiskette en fdisk uitvoer krijg ik een melding "No fixed disks present.". Ik heb voor ik de CD-rom aan kon sluiten even de HD losgemaakt omdat ik er niet bijkon, dus ik vermoed dat ik de HD verkeerd heb aangesloten, maar hoevaak ik ook kijk, het lijkt goed. Een kabel van de SATA van me HD naar me mobo op 'SATA RAID1' en een voedingskabeltje wat er hing. Dat zou toch moeten kloppen? Het betreft een HD van 'Seagate Barracuda 7200.7" van 120 Gb. Me mobo is "ASUS A7N8X-E". Ik kan niet booten, behalve van een diskette of CDrom. Moet ik wat instellen in m'n bios? Maardaar heb ik (volgens mij) nix vervanderd... of is het toch de aansluiting? Tia EDIT: In m'n BIOS zie ik geen "Primary Master" staan, maar die zag ik ook niet toen hij nog wel werkte, als ik "detect" doe, vindt hij geen HD EDIT2: ik ben nu bezig met http://www.seagate.com/support/kb/di...l_tshoot.html, i'll keep you updated
Laatst gewijzigd op 04-02-2004 om 20:01. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
NAAAAAB Ok, hebben we ook weer gehad.. Is idd niet erg slim ![]() |
![]() |
||
Citaat:
wrijf het er maar in, in het channel werd ik ook al uitgelachen ![]() maar je hebt gelijk, domme fout ![]() Ontopic: Ik heb een beter progje gevonden voor het partitioneren van de schijf (nl het progje van seagate) en nu geeft 'ie gewoon netjes aan dat hij 120 Gb groot is, alle problemen uit de wereld verholpen ![]()
||
Citaat:
![]() Waarom?! Waarom toch?! ![]()
||
Citaat:
waarom? Ik vind (zonder een 't' :$) WinME nog steeds een van de beste windows' die uitgebracht is. Ik heb nooit last van vastlopers of andere rare dingen in ME (itt bijna de rest van de wereld) En nee, okay, niet helemaal 120 Gb... zo'n 114, maargoed, da's al heel wat beter dan 'slechts' 47 ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|