Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2004, 19:58
sublime
sublime is offline
Allemachtig
Je bent zo prachtig
Ik kan het niet verzinnen

Zinderende zomerbuien
Storten zich op mij neer

Overvallen door het onweer
Doorweekt tot op het bot

Ik lach het uit, ik proest
Omdat ik je kennen leren moest
Zonder het te willen

(vergeef me mijn clichématige metaforen )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2004, 20:29
lovetear
lovetear is offline
Mooi wel, simpel, maar mooi. Ik stoor me niet aan de kleine letters ofzo, zoals ik dat eerst wel een beetje deed bij een gedicht van jou(hou er gewoon niet van om zo te lezen), mede omdat het hier ook minder is dan normaal, een paar kleine lettertjes vallen niet zo op.

Alleen wat ik wel minder vind is je einde, op zich wel mooi, maar ik zou er liever nog een afsluitende zin achteraan zien, een soort van concluderend achtig iets dat me met een gevoel achterlaat.

Begrijp je wat ik bedoel?
Oud 03-02-2004, 16:56
clantestino
clantestino is offline
Vind dit erg leuk, vooral die eerste twee zinnen, die komen erg grappig over, echt grappig.
Mooi de tegenstelling tussen dit vrolijke en de tweede strofe, met een droevig karakter, erg mooi omschreven.
'Omdat ik je kennen leren moest'
Daar had ik wel moeite mee....dat leest echt niet lekker...je rommelt met de zinsconstructie om t te laten rijmen, maar dat hoeft toch niet per se?
Oud 04-02-2004, 22:43
sublime
sublime is offline
dank voor jullie reacties

@lovetear: begrijp wat je bedoeld, maar ben het er niet mee eens met het leren kennen moeten zonder het te willen heb ik naar mijn idee al genoeg gezegd. bovendien zou ik mi anders de opbouw verstoren...

@clantestino: 'omdat ik je kennen leren moest' > die zin klinkt mss ind wel erg gemaakt voor de rijm, maar ik zweer je dat die zin voor mij zo ontstaan is > ik gooi vaker, ook in gedichten zonder rijm, de grammaticale volgorde om, omdat het voor mij een andere betekenis kan krijgen door een andere volgorde...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten