Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Als die mensen zo graag een eigen wijk willen hebben doen ze dat maar op een mooi Moluks eiland. Maar dan piepen ze denk ik wel anders en willen weer terug. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
... sorry kan er werkelijk niks over zeggen dan hetgeen wat iedereen logisch denkt "what the fuck".. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is natuurlijk het belachelijkste wat ik ooit heb gehoord. Wie zijn zij dan wel dat zíj gaan bepalen wie er in de wijk komt wonen? Ik dacht dat dat de taak van de woningbouwvereniging was. En als die Molukkers niet willen dat er een Nederlander komt, dan gaan ze fijn maar ergens anders wonen.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
'Tussen Stadbroek en Broeksittard'. Dat verklaart meteen al een hele hoop. Dat is daar echt zo'n achterbuurt waar je liever niet wil wonen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
(*1) beetje logisch nadenken, en niet over dit woord een discussie beginnen |
![]() |
||
Citaat:
|
Was het niet zo dat men vroeger de Molukkers had beloofd dat die wijken alleen voor de Molukse gemeenschap was bestemd?
Hebben ze zich wel aan hun woord gehouden ![]() Maar ja dat is alweer zo lang geleden.Nogmaals, ik vind dat die mensen zich niet zo druk moeten maken.
||
Citaat:
Ik haal de krant er eens bij. Edit: Citaat uit het Limburgs Dagblad: 'Jarenlang hebben we via onze eigen bewoner-commissie alle woningen zelf mogen toewijzen. Jazeker, daar hebben we zwart op wit afspraken met WVS over gemaakt.' En verder: 'Natuurlijk discrimineren we niet.' (Woordvoerder Hallatu van die Molukken) 'Dat wij nu iets tegen Nederlanders zouden hebben, slaat echt helemaal nergens op.' WVS: 'alleen is die commissie twee jaar geleden opgeheven, toen het laatste lid ons meldde er geen tijd meer voor te hebben. Hij heeft ons toen schriftelijk verzocht om de toewijzing voortaan zelf te doen.'
Laatst gewijzigd op 05-03-2004 om 14:04. |
![]() |
||
Citaat:
|
Waarom kun je die mensen niet zomaar terug sturen? Als ze in Nederland gaan wonen om vervolgens geen Nederlanders te tolereren mogen ze van mij opzouten.
Nee,ik ben niet tegen buitenlanders, maar dit is gewoon niet acceptabel. Mensen komen hier vaak als vluchteling en als je vluchteling bent wil je niets liever dan een goed en veilig bestaan opbouwen. Als je dan met dit soort dingen komt doel je in mijn ogen niet op een veilig bestaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
De molukkers zitten hier natuurlijk wel, omdat wij ze een eigen land hebben beloofd, niet uit vrije wil.
En die lui hopen nog steeds op een vrij staat, dus gedragen ze zich daar ook naar. Maar ze willen geen Nederlands gezin in een Molukse wijk? Ok, dan gooien we de helft van de Molukkers uit die wijk naar een andere, heb je ook geen Molukse wijk meer. En de lege huizen plaats je dan alle kampers en hells angels in wiens huis/wagen/motor is afgenomen na jaren geen belasting betalen.
|
Verwijderd
|
Dit zijn toch geen vluchtelingen? Ik mag aannemen dat het merendeel van deze mensen hier al hun hele leven woont, toch?
Ik zie er trouwens wel de humor van in, als 'tegenreactie' op extreem-rechts Nederland ![]() Maar serieus: zulke discriminatie mag niet getolereerd worden. Het probleem is dat het gezin dat hier zou gaan wonen vijandige acties van hun buurtbewoners kan verwachten. |
![]() |
|
![]() |
De overheid en de daarvoor bevoegde mensen (politie) zijn verantwoordelijk om de veiligheid van iedere burger te waarborgen. Op deze manier kan men de veiligheid van deze mensen die hier komen wonen (niet-mo) NIET waarborgen. Dus moet men gewoon al deze mensen verspreiden over de gehele stad en zich niet laten concentreren op een plaats. DUS RUIMEN DIE HANDEL !!
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is idd dom dat ze dan voor treinkapingen gaan zorgen enzo.
|
Wat een bullshit. Die mensen hebben helemaal geen inbreng in deze. Ze mogen best klagen en demonstreren, maar ik ben er absoluut op tegen dat enige overheidsinstelling zich daar iets van aantrekt.
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ze mogen nu inderdaad wel eens kiezen, OF een goed eigen leven hier in Nederland opbouwen OF terug en proberen daar je leven op te bouwen en misschien een eigen staat (al zal dat er met De Indonesische politiek niet snel komen).
|
Goedenavond Allemaal,
Ik betreur het echt dat ik al deze reacties heb moeten lezen. Zoveel zgn. patriottische vaderlanders die hun eigen geschiedenis niet kennen. Die geschiedenis die bij de Nederlandse cultuur hoort, waarvan velen van jullie vast ook vinden dat ieder persoon van buitenlandse afkomst zich die cultuur eigen moet maken, je weet wel.....of niet zoals nu blijkt. Het zou de meesten van jullie sieren als jullie je meer in het onderwerp verdiept hadden i.p.v. gelijk hoog van de toren te gaan schreeuwen(naja eerder blaten, maar dat terzijde) en daarbij de meest achterlijke sgn. "vaderlandslievende"kreten te slaken. Als jullie je nl. verdiept hadden in de eigen vaderlandse geschiedenis dan hadden jullie geweten dat onze voorouders, nadat zij jaren als KNIL-militairen in dienst van de Nl'se overheid hadden gewerkt, in Nederland zijn gedemobiliseerd. Daarbij zijn ze voor een tijd in voormalige concentratiekampen(Westerbork, Vught ect.) gestationeerd. Daar dit slechts een tijdelijke oplossing was(de Molukse mensen zouden ook maar tijdelijk in Nederland verblijven, dat was althans de bedoeling) zijn zij vervolgens in speciaal daarvoor gebouwde wijken geplaatst, veelal buiten de wijken waar in die tijd alleen maar Nederlanders woonden, het moge duidelijk zijn waarom.(prijzen van de huizen dalen enzo...dat soort kortzichtig geblaat) Dit werd van de kant van de Molukkers ook niet als een probleem opgevat aangezien zijn in het voormalig Nederlands-Indie veelal bij elkaar op de kazerne/kazernegronden hadden gewoond en de banden onderling onder Molukkers zijn zoiezo sterk(Deels door cultureel erfgoed, maar dat is niet belangrijk voor dit onderwerp). Daarbij zijn afspraken gemaakt tussen de Nederlandse overheid en de Molukse wijken. O.A. dus over het feit dat de Molukse mensen de huizen onderling mochten doorgeven(bijv. aan kinderen van de voormalige bewoners of aan mensen in de eigen gemeenschap), maar deze afspraken zijn niet voor alle wijken hetzelfde. Maar in ieder geval dat de Molukse gemeenschap van die wijk inspraak had op wie daar kwamen wonen. En er wonen in de verschillende Molukse wijken in Nederland genoeg autochtone Nederlanders, alleen zijn zij daar komen wonen in samenspraak met die commissies en zijn zij niet zomaar in een wijk neergeplant terwijl de NL'se overheid en de woningbouwvereniging een afspraak hadden met de andere buurbewoners. Het is dus helemaal niet abnormaal dat de Molukse mensen in Sittard voor hun rechten opkomen, dit zijn immers afspraken die door de Nederlandse regering zijn gemaakt. En dat sommige mensen hier zo onwetend(lees: dom) op reageren komt niet door het feit dat de Molukse gemeenschap zo "asociaal" zou zijn maar door het feit dat zijn hun eigen geschiedenis niet voldoende kennen en daarbij blijkbaar ook nog de Molukkers op hetzelfde hoopje van autochtonen en buitenlanders gooien als bij. de Turken en Marokkanen. Heel jammer dat er hier zoveel dingen gezegd worden die niet kloppen...
|
![]() |
|
|