Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2004, 17:05
Verwijderd
Dak zwembadcomplex Moskou stort in
Het dodental als gevolg van de ramp zaterdag in een zwemparadijs in Moskou is opgelopen tot zeker 26. Het aantal gewonden beloopt zeker 110, aldus de politie. Zij verwacht dat het dodental nog hoger uitkomt. Een deel van het glazen koepeldak van een zwembadcomplex in de Russische hoofdstad Moskou stortte in. Twintig lichamen zijn inmiddels uit de puinhopen geborgen.

Volgens het Russische persbureau Itar-Tass horen de duizend betrokken reddingswerkers nog altijd hulpgeroep onder het ingestorte dak. “De reddingswerkers worden geleid door mensenstemmen en hun geroep om hulp. Elk half uur worden minuten stilte in acht genomen om de slachtoffers onder de puinhopen te kunnen lokaliseren”, aldus een medewerker in het crisiscentrum dat inmiddels is opgezet. Het dak stortte om 19.20 uur plaatselijke tijd in, waarschijnlijk als gevolg van de hevige sneeuwval in de afgelopen dagen. Berichten over een explosie in het moderne en populaire Transvaal-complex werden door het ministerie van Rampenbestrijding tegengesproken. Het Russische ministerie van Justitie heeft een onderzoek ingesteld, waarbij onder meer gekeken wordt naar constructiefouten. De koepelconstructie, tot 30 meter hoog, was circa 5000 vierkante meter groot en bestond uit glas, metaal en beton. Experts willen onderzoeken of het grote verschil tussen de buiten- en binnentemperatuur, meer dan 40 graden Celsius, een rol heeft gespeeld bij het drama.

Er waren meer dan duizend mensen in het complex toen het ongeval gebeurde. Volgens schattingen stonden er meer dan vierhonderd mensen in de ruimte waar het dak instortte. Veel bezoekers vluchtten in badkleding in paniek naar buiten, de vrieskou in. De temperatuur buiten was ten tijde van het ongeval circa minus 15 graden Celsius. Volgens de website van het waterpark is het steeds ongeveer 30 graden in het zwemgedeelte. Het 20.000 vierkante meter grote zwemparadijs, in het zuiden van de hoofdstad, opende in 2002 de deuren. Het complex herbergt onder meer enkele zwembaden, een kunstmatige wildwaterrivier, een kunstmatig strand, een sauna, een fitnessruimte, bowlingbanen en horecagelegenheden.

Ligt dit nou aan het land, rusland is immers niet erg welvarend. Of meer aan de constructie en de sneeuw?
Ik denk de laatste....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2004, 17:16
Verwijderd
Ik denk dat het simpelweg stom toeval is geweest.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 17:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
duus hoe wil je hier over discussieren?

je kan niet met argumenten komen, behalve als je vrij bouwtechnisch bent, en zelfs dan moet je er volgens mij met je neus op het onderzoek zitten.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 17:20
Verwijderd
http://www.tudelft.nl/
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 17:23
Verwijderd
nou het kan ook een terroristische aanslag zijn geweest. Het nieuwe massavernietigingswapen --> sneeuw
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 17:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-02-2004 @ 18:20:
http://www.tudelft.nl/
das de concurrent verdomme (tu/e) (ohnee wacht, met de nieuwe master/bachelor systeem zijn ze vriendjes )
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:21
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 15-02-2004 @ 18:23:
nou het kan ook een terroristische aanslag zijn geweest. Het nieuwe massavernietigingswapen --> sneeuw
Ja idd, het lijkt me zo klaar als een klontje dat het aan de sneeuw lag. En nog iets, als het aan de constructie ligt dan ligt het dus aan Rusland, want die hebben het geld niet om een stevig gebouw te laten ontwerpen.

(klopt het allemaal nog wat ik zeg?)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 16-02-2004 @ 14:21:
Ja idd, het lijkt me zo klaar als een klontje dat het aan de sneeuw lag. En nog iets, als het aan de constructie ligt dan ligt het dus aan Rusland, want die hebben het geld niet om een stevig gebouw te laten ontwerpen.

(klopt het allemaal nog wat ik zeg?)
Nee, want het gebouw was gebouwd door een turks bedrijf
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 14:28
Verwijderd
maar tis wel klote. weetje hoe koud het daar is. -20 lig je daar nat en in je zwemkleren onder het puin
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
marrrtuuh schreef op 16-02-2004 @ 15:28:
maar tis wel klote. weetje hoe koud het daar is. -20 lig je daar nat en in je zwemkleren onder het puin
lijkt me geen lekker gevoel nee
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 14:49
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-02-2004 @ 14:25:
turken en sneeuw
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 14:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-02-2004 @ 14:25:
Nou, in Turkije bouwen ze veel dingen ook niet stevig, op overheidsgebouwen en gebouwen van rijkerds na
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:27
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
professor2 schreef op 16-02-2004 @ 15:49:
turken en sneeuw

Jij kijkt zeker nooit het nieuws of weerbericht?
Oud 16-02-2004, 17:40
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
professor2 schreef op 16-02-2004 @ 15:49:
turken en sneeuw
Ehm het sneeuwt nou toch wel behoorlijk in Turkije en dat gebeurd wel elk jaar
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:45
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 16-02-2004 @ 18:40:
Ehm het sneeuwt nou toch wel behoorlijk in Turkije en dat gebeurd wel elk jaar
dat het er vaak gebeurt betekend niet dat ze er wat van leren
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
professor2 schreef op 16-02-2004 @ 18:45:
dat het er vaak gebeurt betekend niet dat ze er wat van leren
Zijn ook zat daken door Turkse bouwbedrijven gebouwd die wel gewoon goed zijn, dus wat maakt dat nou weer uit, wat voor bouwbedrijf het is?
Sommige Nederlandse bedrijven kunnen niet eens platte daken maken, dus

Typisch Nederlands, als t turks/marokkaans/antilliaans etc is kijken we meteen daarnaar
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 18:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Die dingen gebeuren, geen discussiewaarde...

=> tiswah!
Oud 17-02-2004, 16:37
Gimme more beer
Citaat:
Atje85 schreef op 16-02-2004 @ 18:58:
Typisch Nederlands, als t turks/marokkaans/antilliaans etc is kijken we meteen daarnaar
Dat vind ik dan wel weer heel erg ver gaan. Ik denk niet dat onze professor daarop doelde. Dat doorgraven is toch een beetje het probleem, zoals ik al vaker gezegd heb...
Oud 17-02-2004, 16:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-02-2004 @ 17:37:
Dat vind ik dan wel weer heel erg ver gaan. Ik denk niet dat onze professor daarop doelde. Dat doorgraven is toch een beetje het probleem, zoals ik al vaker gezegd heb...
Je moet t ook zo opvatten dat ik op de media en een bepaalde groep doelde

Doorgraven?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 16:40
Gimme more beer
Citaat:
Atje85 schreef op 17-02-2004 @ 17:38:
Doorgraven?
Doorgraven jah, elke keer als er "turk" of juist "nederlander" gezegd wordt, gaat iedereen meteen het kwaadste uit de zin proberen te pulken!
Oud 17-02-2004, 17:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-02-2004 @ 17:40:
Doorgraven jah, elke keer als er "turk" of juist "nederlander" gezegd wordt, gaat iedereen meteen het kwaadste uit de zin proberen te pulken!
Tsja, kan er ook niks aan doen dat de media dat steeds doet en mensen dar dan op gaan letten ipv waar het werkelijk om draait (in dit geval wat de mogelijke oorzaken van het instorten van t dak kunnen zijn..)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten