Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben er vorig schooljaar met school een weekje geweest. Ik vond het een hele leuke stad. Je hebt er gewoon van alles. Je kunt daar het beste zo'n openbaar vervoer kaartje kopen en dan kun je gewoon onbeperkt u-bahn, s-bahn, bus enz. nemen.
Er was geloof ik ook zo'n bus die langs veel bijzondere dingen reed. Verder zijn er nog heel veel leuke dingen om te zien zoals: -Fernsehturm (?) Das zo'n toren waar je met zo'n liftje heel snel naar boven kunt. Vanaf daarboven kun je over heel Berlijn uitkijken. -Brandenburger Tor natuurlijk. ('s avond ook heel mooi) -De buddy bären niet te vergeten natuurlijk. ![]() -Als je een groot verschil tussen een oost en west winkel wilt zien kun je naar het Kaufhaus Des Ostens & naar het Kaufhaus Des Westens gaan. KDO is erg klein.. KaDeWe is erg leuk btw. -Je kunt natuurlijk ook naar de Berlijnse muur gaan. Aan het museum heb je geloof ik alleen niks. De muur zelf zien was voor mij genoeg. -Je kunt ook een keer fietsen huren en dan zo'n speciale route fietsen.. dan kom je langs hele mooie gebouwen. (echt een aanrader) Dan kwam je ook langs zo'n park..weet alleen niet meer hoe die heet, waren iig hele mooie gebouwen. Ook van die vijvertjes enzo. -Als je wilt shoppen: KaDeWe natuurlijk, en alle winkeltjes bij Ku'damm. Je hebt overal eigenlijk wel leuke winkeltjes zitten. Voor de leukste moet je wat meer zoeken.. ik kwam er ook pas achter dat ze zulke leuke winkeltjes hadden toen we naar huis moesten. ![]() allemaal shop-tips. -Er was ook ergens daar in Berlijn(wel ver vanaf centrum) een concentratiekamp. Tja wat verder? Ik zou het ff niet weten.. maar je kunt er heel veel. |
![]() |
|
Mooie dierentuin....
En de binnenstadt is ook best mooi, er is ook een heel mooi museum plein zeg maar.. Allemaal musea bij elkaar, echt de moeite waard als ej een beetje van kunst houdt.
||
Citaat:
Kom nog op een tips: er was daar in de turkse buurt(Kreuzberg.. lijkt net soort Istanbul ofzo ![]() |
![]() |
|
![]() |
als je geïnteresseerd bent in dingen die met de muur te maken hebben enzo: het museum bij checkpoint charlie. laat zien hoe mensen geprobeerd hebben van oost naar west te gaan....en ze hebben ook sommige ontsnappingsmiddelen nagemaakt.
de reichstag....alleen dat is wel druk. met school wilden we daar naar toe en er stond een enorme, maar dan ook echt een enorme rij ![]() pottsdam is ook wel leuk als je de gelegenheid hebt. staat een paleis daar (kweet alleen niet meer van wie dat nou was). je hebt ook nog die siegesäule...kan je opklimmen. wenteltrap van weet ik niet hoe hoog. is wel grappig op zich. behalve als er heel veel mensen naar beneden komen en jij naar boven wil, dan is het nogal krapjes daar.... ![]() enne, dan was er in het voormalig oosten nog zo'n boulevard (ofzoiets) dat nu helemaal met moderne dingen wordt volgebouwd....stond een of ander museum ook ofzo...kweet het niet meer precies...misschien dat iemand anders de naam er van weet.... tja, dat is zo'n beetje wat ik me ervan herinner. ~SKIP~ |
![]() |
|
Verwijderd
|
Berlijn is zo wat één grote hotspot...haal een boek uit de bieb of haal folders over Berlijn ofzo...zorg ook voor een kaartje, dan weet je ook waar alles zit en kun je het misschien nog vinden ook.
![]() Ik ben er nog nooit geweest, wel een aantal keer m'n mondeling over gedaan (en ze dachten dat ik er tig keer geweest was ![]() |
![]() |
|
Ik ben in Berlijn geweest als excursie voor school. Ik vond het errug leuk, interessant ook. Je hebt er iig veel McDonalds'en en Burger Kings!
![]() Maar Berlijn zit propvol cultuur, kunst etc. Wij hadden dan docenten die al enkele jaren meegaan op die excursies en die dus veel wisten te vertellen enzo, dat is wel het leukste. We zijn eigenlijk op heel veel gekke plekken geweest waar normaal haast niemand komt, en was daar soms niet eens een U-bahn-aansluiting!! (wij deden bij de profielopdrachten alles met de U-bahn). Ik weet alleen geen namen die de anderen nog niet genoemd hebben.. ![]()
||
Citaat:
Ja dat hadden wij ook. We wilden er ook heen, maar het was heel druk en de rij was helemaal buiten.. en het regende ook nog is. Dus zijn we maar weggegaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou wij zijn er wel in gekomen. Was niet zo'n hele gigantische rij, maar je wordt daar eerst door minstens 10 beveiligingsdingetjes gedrukt waar je ongeveer een uurtje aan kwijt bent.. En dan ben je binnen. Loop je daar een beetje rond. opzich wel leuk, was de eerste dag dat ik in Berlijn was. Wel mooi uitzicht. Ik heb wel leukere dingen in Berlijn gedaan trouwens.. Je kunt ook veel klimmen in dat gebouw. En Berlijn moet je zeker doen. ik weet niet of het daar altijd zo leuk is, maar wij gingen met school en hadden onze hele dagen volgepland met culturele dingen. En geweldige mensen.. echt een aanrader!!!! |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
D66-afdeling in Berlijn opgericht EuropaJa | 4 | 28-04-2009 13:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Één nacht in Berlijn Orpheus | 32 | 25-07-2006 14:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Één nacht in Berlijn Verwijderd | 0 | 09-06-2006 18:32 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[GS] Kwestie Berlijn; Berlijnse Muur Flowerless | 6 | 19-04-2006 21:35 | |
Vrije tijd |
WK 2006 begint in Munchen, finale in Berlijn Verwijderd | 9 | 28-07-2003 12:41 | |
Lifestyle |
Ik ga naar Berlijn en neem mee... SexyLady | 10 | 16-05-2003 21:41 |