![]() |
|
Zaterdag 31 januari
Nou, hier mijn eerste gedeelte over het jongeren project `Dichterbij` van het Noord Nederlands Toneel. In dit project gaan 60 jongeren met regisseurs van de Regiopleiding uit Amsterdam een week lang hard bezig een stuk in te studeren. Maar nu eerst nog de voorgaande zaterdagen... Het stuk dat dit jaar word gebruikt is iets van Wolmart als ik me niet vergis. Hier dus in een volgend deel meer over... Dit jaar bestaan de regisseurs ook uit 2 acteurs van het NNT, namelijk Aafke en Martijn (beide spelen in Pygmalion). De sfeer van de voorgaande jaren kwam langzaam in de Kantine weer boven drijven en oude bekende onthaalde elkaar weer hartelijk. Daarna ging iedereen naar de zaal waar de Regisseurs een voorproefje gaven van het stuk. Van wat ik heb kunnen zien gaat het vooral over het overtuigen van mensen. Voor geld doet iedereen wel iets geks. Zie foto ![]() ![]() Volgende week zal ik hier een stuk plaatsen van een vriendin van mij die ook mee doet. De link naar de website van `Dichterbij` kun je hier vinden. Heb je vragen? Reageer gerust!
|
![]() |
||
Citaat:
|
Zo, de tweede `Dichterbij` zaterdag zit er op en de echte week komt steeds `Dichterbij`. De spanning onder de deelnemers word ook steeds hoger, zeker nu ze allemaal bijna weten dat niet alleen 160 mensen in de zaal maar ook max. 600 mensen op internet LIVE kunnen meekijken naar hun voorstelling.
De zaterdag begon weer met een oudewetse warming up. Op muziek een beetje losschudden en het team gevoel opbouwen door in een kring dicht op elkaar te gaan staan en oefeningen uit te voeren. Daarna werden de groepen weer genomen als voorgaande week en gingen de deelnemers bezig met het maken van presentatie's die later op de dag zouden worden getoond aan het publiek. Ze kregen nu de gehele vrijheid, alles wat los in de MachineFabriek stond mochten ze gebruiken inclusief het grote kostuumatelier van het NNT. Daar maakten de deelnemers dankbaar gebruik van zodat tijdens de presentatie's aparte kostuums voorbij kwamen. De techniek groep kreeg van een oud `Dichterbij`-er uitleg over het gebruik van moving light. Dit soort lampen kunnen meer alle kanten op schijnen en kunnen veel verschillende patronen en kleuren aannemen. Tevens kregen zij de mogelijkheid om met de lichtcomputer aan de gang te gaan en de 6 opgestelde lampen te gebruiken en te testen op hun mogelijkheden. Morgen zal ik een verslag plaatsen van een vriendin van mij die meedoet. Heb je vragen, stel ze gerust!! Voor meer informatie kun je terecht op de speciale `Dichterbij` pagina. Kijk hier voor de link. De warming-up Een presentatie van een groep De movinglights die gebruikt werden tijdens de workshop
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-02-2004 om 09:53. |
![]() |
||
Citaat:
|
Morgen begint voor de 60 deelnemers eindelijk DE WEEK waarin zij het stuk in elkaar gaan zetten.
De twee week die net achter de rug zijn, zijn benut door de studenten van Academie Minerva om het decor verder te ontwerpen en in het echt te bouwen. Tevens is het lichtplan ontworpen en hebben de regisseurs weer genoeg om de deelnemers aan de slag te zetten. Ik zelf ben druk bezig met de voorbereidingen van de live uitzending van `Dichterbij`. Via een sponsor is het gelukt om 2 voorstellingen live op internet te krijgen en doormiddel van een regiepunt en 4 camera's kan iedereen over de hele wereld mee kijken naar de verrichtingen van 2 voorstellingen. De rest van de week hangt er een webcam in de zaal. Scroll omhoog voor het plaatje ![]() Ik hou jullie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen! En vragen staat vrij als je iets niet snapt!
||
Citaat:
![]() In de groep het script doornemen
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 01-03-2004 om 20:25. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Binnenkort weer een update!!
||
Citaat:
|
Vanaf vandaag is het minder dan 24 uur tot 6 maart, de dag van de waarheid waarop de 60 deelnemers moeten laten zien wat ze waard zijn.
Dit hebben ze vandaag al voor een groot gedeelte getoond door de eerste doorloop al zonder al te grote fouten te doorlopen. Morgen word de rest van de voorstelling gemonteerd en zal de generale reperitie worden gehouden.
|
Today is the day!
Na een bijna vlekkeloze generale repertitie is het vandaag eindelijk zover! `Woyzeck Dichterbij` beleeft zijn premiere vanmiddag om 15.00 uur. Vanaf 19.30 gaan we live het internet op! Don't miss it! De deelnemers is geadviseerd om niet uit te gaan nadat ze gister waren gesignaleerd bij een lantaarnpaal waar ze tegen aan stonden te PISSEN. Mensen die het stuk gaan zien zullen de tekst die hier boven staat dan ook snappen. ![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Beetje dagboek Vlooienband | 30 | 29-06-2003 18:25 |