Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2004, 14:03
Ingel
Ingel is offline
Ik zit erover te denken om volgend jaar politicologie aan de KUN te gaan doen. Zijn er hier mensen die deze studie doen en mij wat kunnen vertellen over vakken, soort onderwijs, toelatingseisen (ik heb gelezen dat een VWO-diploma voldoende is, maar is het ook erg dat je geen economie hebt gehad?). En misschien een beetje informatie over de KUN in het algemeen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2004, 14:31
Jarahh
Jarahh is offline
Ik wil ook aan de KUN gaan studeren, zit nog te twijfelen tussen Politicologie, Geschiendenis en Rechten...
Oud 01-02-2004, 15:08
Ingel
Ingel is offline
Politicologie lijkt mij een hele leuke studie, maar ik zit een beetje met de hoeveelheid economie. Op het vwo heb ik namelijk geen economie gehad, in de 3e klas een paar maanden, maar ik was er op zn zachtst gezegd geen ster in.
Sociale Geografie en Planologie lijkt me ook leuk! Ik zit nog te twijfelen tussen deze studies.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:56
Verwijderd
Mij leek er destijds op de open dagen helemaal geen hol aan. Geschiedenis lijkt me leuker. Gelukkig doe ik al een studie.

Overigens kan ik je aanraden geen rechten te studeren als je vantevoren niet goed weet wat het inhoudt en waar je aan begint. Anders kost het je gewoon een jaar.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 16:16
Ingel
Ingel is offline
Zou je dat misschien kunnen vertelen wat je er niet leuk aan vond? De manier waarop het gegeven wordt, of vond je de studie opzich niet leuk? Mensen verschillen, dus het wordt er denk ik wel iets duidelijker op waarom je er niks aan vond.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 16:37
Verwijderd
Ik ben natuurlijk alleen op een open dag geweest, maar het leek mij toe dat het vooral hoorcolleges waren (en daar ben ik niet zo'n voorstander van, ik werk liever zelf) en de materie boeit mij gewoon niet zo heel veel. Maar da's heel persoonlijk natuurlijk.

Politicologie staat in Nijmegen wel goed aangeschreven.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 19:38
Ingel
Ingel is offline
Dat heb ik ook gehoord ja. En de KUN is toch een van de beste universiteiten van Nederland? Niet dat ik mijn keuze daar volledig vanaf laat hangen. Ik dacht dat de KUN vooral bekend staat om het kleinschalig onderwijs, klopt dit?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:12
wissie
wissie is offline
Citaat:
Ingel schreef op 01-02-2004 @ 16:08:
Politicologie lijkt mij een hele leuke studie, maar ik zit een beetje met de hoeveelheid economie. Op het vwo heb ik namelijk geen economie gehad, in de 3e klas een paar maanden, maar ik was er op zn zachtst gezegd geen ster in.
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben er nog niet uit of ik politicologie ga studeren, maar de economie kwestie speelt voor mij wel mee in de keuze. De hoeveel en het niveau van de economie kan ik niet goed inschatten, en ik wil van tevoren wel graag weten waar ik aan begin, en of het haalbaar zal zijn voor mij. Ik kan je dus niet helpen, ik zit met hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Ingel schreef op 01-02-2004 @ 20:38:
Dat heb ik ook gehoord ja. En de KUN is toch een van de beste universiteiten van Nederland? Niet dat ik mijn keuze daar volledig vanaf laat hangen. Ik dacht dat de KUN vooral bekend staat om het kleinschalig onderwijs, klopt dit?
Voor zover ik weet klopt dat allebei.

Ik heb tot nu toe alleen positieve verhalen over de KUN gehoord, en mijn eigen ervaringen daar zijn ook positief.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:08
Ieke
Ieke is offline
Ik ken iemand die er dit jaar aan was begonnen, maar op dit moment al weer is gestopt. Helaas zit hij niet hier op het forum.

Wat ik van hem hoorde is dat je veel zelf moet doen. Werkgroepen, veel leeswerk ect. Maar heel precies weet ik het niet. Wat Nare Man al zei, je kan gewoon heb beste naar een open dag gaan of een keertje meelopen.
Oud 02-02-2004, 09:24
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2004 @ 16:56:
Overigens kan ik je aanraden geen rechten te studeren als je vantevoren niet goed weet wat het inhoudt en waar je aan begint. Anders kost het je gewoon een jaar.
Ach, wat maakt dat uit. De meeste (rechten)studenten doen er toch wel langer over dan vier jaar.
Oud 02-02-2004, 10:36
Ingel
Ingel is offline
Ik denk dat ik maar naar de proefstudeerdag ga van politicologie ga, de 13e februari. Meer mensen?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 13:54
Jarahh
Jarahh is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 01-02-2004 @ 21:18:

Ik heb tot nu toe alleen positieve verhalen over de KUN gehoord, en mijn eigen ervaringen daar zijn ook positief.
Mag ik vragen wat je studeert aan de KUN??
Oud 02-02-2004, 14:39
Ingel
Ingel is offline
Ja, daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Ik dacht dat jij nu bezig was met je deelcertificaten VWO, maar misschien vergis ik me.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 15:50
fractuur
fractuur is offline
Ik dacht dat politicologie een studie was waar je met alle profielen op kan. Maar is het zo dat economie een grote rol speelt binnen politicologie (al dan niet aan de KUN)? Op zich heb ik geen eco, maar wiskundeb1 moet toch ook wel voldoende zijn? Ik heb echt geen zin om een jaar eco in te halen..
Oud 02-02-2004, 16:14
Ingel
Ingel is offline
Ik heb geen idee, het is niet verplicht. Ik heb alleen wiskunde a1, wel ruim gehaald trouwens. Maar toch, misschien is een economische achtergrond wel handig.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 17:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 02-02-2004 @ 14:54:
Mag ik vragen wat je studeert aan de KUN??
Niets, maar ik ken wat mensen die er werken (o.a. een socioloog) en ik heb er een paar jaar geleden eens een werkstuk gemaakt, wat ook goed beviel. Laatst hoorde ik van de arts die had meegeholpen aan dat werkstuk dat hij er nog van wist.
Verder ben ik jaren (10+) geleden eens bij psychologie geweest voor een aantal testen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 17:57
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Het valt wel mee met hoeveelheid economie. In het eerste jaar krijg je inleiding economie, wat grotendeels een herhaling is van vwo-economie. In het tweede jaar krijg je het vak macro economie 1. (allebei 4 ects) je hoeft geen economie in je pakket te hebben. Er is weinig onderwijs, 4 hoorcolleges per week en dan nog 2/3 werkgroepen. Per jaar maak je twee projecten waar je per stuk 4 weken achtereen full time geacht wordt mee bezig te zijn. De tentamens in het eerste jaar zijn op twee of drie na een formaliteit, de studiedruk komt vooral van de werkstukken die je maakt.

Laatst gewijzigd op 02-02-2004 om 18:04.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 19:04
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
ik heb bedrijfswetenschappen in nijmegen gedaan en dan heb je enkele gezamenlijke vakken met politicologie (ook met sociale geografie trouwens), maar ik vond er niet veel aan
ben er dus ook mee gestopt, maar ja, misschien is de rest van politicologie wel wat voor jou
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 10:24
Mastermind
Mastermind is offline
Als je politicologie wilt studeren zou ik dat niet in Nijmegen gaan doen als ik jou was. Is een heel kleine opleiding, en is bovendien meer een combinatie met beleidswetenschappen. Als je voor politicologie kiest kun je daarom beter voor Leiden kiezen, of eventueel voor Amsterdam. maar Leiden staat het best aangeschreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten