Citaat:
A loved one schreef op 05-02-2004 @ 21:22:
Ik moest voor Engels een stukje schrijven. Ik maak me niet zo zeer druk om het Engels zelf, maar meer om de inhoud. Klopt het allemaal zo? Is het enigszins logisch op deze manier? En kan iemand nog een pakkende titel bedenken?
|
Titelsuggestie: Death to the deathpenalty
Vorm:
Het zou een goed idee zijn om kort aan te geven welke argumenten gaan komen en waarom jij die aansnijdt.
Voor de rest is het een goed geschreven tekst met een duidelijke lijn.
Inhoudelijk:
Je historische argument: Mijn bezwaar is dat in het verleden in sommige landen je inderdaad voor het minste vergrijp de doodstraf kreeg. Groot Brittanie is hier een voorbeeld van. Maar ... die doodvonnisen werden zelden in praktijk gebracht. Dat is onder meer de reden, dat de Engelse staat hun gevangenen naar kolonien verstuurden - er was te weinig plek in de gevangenissen, omdat doodvonnisen werden gepardonneerd.
Je religieuze argument: Helaas staat de Bijbel vol met ambivalente spreuken, wijsheden en andere richtlijnen. Deze staan open voor discussie... Bovendien: was het niet God zelf , die een heel volk verzoop in de Rode Zee?
Je ethische argument:Dit is niet je sterkste redenatie. Het betreft een drogreden. Jij meent dat het niet een rationele beslissing is, maar waarom niet? En: is de doodstraf wel op wraak gestoeld? Eerder op gelijke behandeling. Ik zou dit argument of beter uitwerken of weglaten.
Je eerste consequentionalistische argument: als dit zo is, waar haal je die gegevens dan vandaan? Waaruit blijkt dat de doodstraf ook echt moord kan bevorderen?
Je tweede consequentionalistische argument: dit is je sterkste argument. Hieruit blijkt dat het rechtssyteem, dat over mensenlevens bepaald, niet onfeilbaar is. Dit zijn harde cijfers, waarmee je een sterk argument hebt.
Over het algemeen geldt, dat je beter een of twee sterke argumenten neemt en die goed uitwerkt. Dat maakt je minder open voor aanvallen op je argumentatie en dus sta je steviger en geloofwaardiger in de discussie.
Verder een goed geschreven en helder stuk