Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En waarom zou je dat niet doen?
Want ik vraag me af waarom het niet zou kunnen (volgens mij kan het wel maar ik weet niet zeker of de voeding het toestaat) Want het gaat bij spanningen toch gewoon om het nominaal verschil? EDIT: het gaat hier trouwens om een losse PC voeding die ik wil gaan gebruiken als spanningsbron voor elektronische schakelingen (hij zit dus niet in een pc) Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 16:14. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb zo'n ouwe gare voeding voor dat soort klusjes liggen, maar daar kan je geen 7 Volt ervan maken. Waarschijnlijk lukt het wel als er nog een andere belasting aanhangt, in de vorm van een harddisk ofzeau.
Laatst gewijzigd op 07-02-2004 om 13:54. |
![]() |
|
Tuurlijk kan dat. Als je een casefan op 7V wilt laten lopen dan sluit je zwart aan op rood = 5V waardoor je 12-5 = 7V krijgt. Tuurlijk werkt dat perfect.
![]() Spanning is relatief, 110V en 115V geeft samen 5V potentiaalverschil. Zie het als de zee ofzo.. als één deel lager gelegen is dan stroomt het van het hogere naar het lage. Of de beide zeeën nu heel diep zijn of niet.
|
Verwijderd
|
dat weet ik allemaal wel *doet elektrotechniek
![]() maar ik vroeg me af of de pc voeding het toeliet, je weet maar nooit met die krengen de vorige liet niet eens toe dat ik de pc aanzette ![]() oh btw, weet iemand hoe je zon voeding los kan laten draaien (moet je aantal verbiningen leggen maar weet niet zo welke)? ik heb zon ding dat als je hem zonder MOBO in het stopcontact doet hij niet werkt en met wel. |
![]() |
|
als ik me niet vergis de groene met een zwarte (pas op. 230!!)
maar dat is niet zeker.. anders kijk je ff op: http://gathering.tweakers.net |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Oh weet iemand trouwens of dit ook kan met een Comaq voeding? die heb ik hier nl. ook nog 2 liggen (oh staat niet op GoT) |
![]() |
||
Citaat:
Maar een AT voeding is wel makkelijker.
||
Citaat:
![]() idd is AT makkelijker.. met een schakelaar
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Bouw of verbouw je eigen pc. AgenaX | 18 | 05-01-2009 14:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
[Centraal] Buik(spieren) Verwijderd | 19 | 08-08-2005 03:12 | |
Films, TV & Radio |
Expeditie Robinson Verwijderd | 500 | 26-11-2004 16:41 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Computer doet helemaal niets meer Verwijderd | 42 | 05-07-2004 19:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 |