Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
die mensen die hier zijn , die moeten weg omdat dat niet anders kan, we kunnen niet maar iedereen er in laten komen die dat wil hier, oke er is misschien nu nog wel ruimte (ookal is het ''druk'') en ik snap dat er hier mensen uit n dorp komen die nog nooit een buitenlander gezien hebben,maar in de grotere steden hebben we t over tienduizenden illegalen die hier zijn zonder dat ze verzekerd of wat dan ook zijn.als iemand echt gevaar loopt in zijn eigen land dan vind ik dat we em de toegang niet kunnen weigeren,maar als ze alleen om economische redenen komen dan is er helaas geen plaats meer.En dan nog ben ik voor opvang in de regio...
|
Je hart is er goed voor om iedereen die het moeilijk heeft op te nemen en ervoor te zorgen. Zeker als het om een paar echte mensen van vlees en bloed gaat die bij je in de buurt wonen en wiens kinderen met de jouwe op school zitten en die al jarenlang hebben moeten wachten op een uitspraak.
Dat zien de lokalen, en geef ze eens ongelijk. Die paar mensen, wat maakt het ook uit, toch? Maar een minister ziet het grotere geheel, die kent de cijfers, die houdt niet van uitzonderingen op de regel, want dat kan hij niet maken tegenover al die anderen voor wie geen lokale politicus is die zich voor hem inzet. Die asielprocedures duren zo lang omdat we ze zorgvuldig willen afhandelen, met beroepsmogelijkheden in twee instanties en kosteloze bijstand van een advocaat. Dat kost tijd, wanmt er zijn meer mensen die in die procedure stappen. Een gewone rechtszaak voor de gemiddelde nederlandse civiele zaak kost ook al gauw jaren, overigens. Evenals het strafrecht, het bestuursrecht, het belastingrecht, dus denk niet dat alleen die asielzoekers zo lang moeten wachten op zekerheid. Als ze dan uiteindelijk afgewezen zijn in drie instanties, dus echt helemaal uitgeprocedeerd, hebben ze blijkbaar geen goed vluchtverhaal, zoals dat heet. En dan moeten ze terug, eerlijk is eerlijk. Heel jammer, je had er zo op gehoopt en je bent net gewend aan het nederlandse bestaan, maar ja, je bent niet de enige en daar kunnen we gewoon niet aan beginnen. Waarom wil je ook in dat pokke ongezellige kouwe natte nederland wonen als je uit een totaal andere wereld komt. Ik zou daar toch ook niet aarden, ga liever terug naar huis. Helaas, vluchten voor oorlog en honger en vervolging, daar kunnen we inkomen. Maar vluchten voor armoede: helaas. We kunnen niet de HELE rest van de arme wereldbevolking hier gastvrij opnemen. We kunnen dat geld beter besteden aan ontwikkelingssamenwerking, dan bereik je met hetzelfde bedrag een veel beter resultaat voor veel meer mensen. Daar ja, niet hier. Iedereen is toch het liefste daar waar zijn wieg heeft gestaan. |
![]() |
|
|