Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De regen buigt de zon buigt de kleuren in een boog Draagt de tranen van de ramen naar beneden, kijk omhoog; zie een lach, op zijn kop kop-op! Het schuine stukje vind ik persoonlijk wel een beetje donker klinken voor een kindergedichtje. Heel mooi. maar kan beter ![]()
||
Citaat:
Het middenstuk, hm., te donker, valt volgens mij wel mee; ik buig het meteen om naar iets positiefs.(niet alle kindergedichtjes zijn rozen-kleur-en-manen-schijn toch?. Wat vind je precies te donker?, het woordje tranen?. Ik denk dat een kind het wel kan begrijpen, met die tekening er bij. Maar, ik zal 's kijken naar die laatste strofe.(en naar het middenstuk)>>die laatste strofe zou idd misschien wat duidelijker kunnen.
|
Nee maar als we zouden denken zoals een kind denkt komen we al gauw bij tranen=Verdriet=pijn=slecht. En nee niet elk kinderleventje gaat over rozen maar om dat nou in een gedicht te benadrukken??.
en wat vind ik dan te donker: Moeilijk om uit te leggen. vind het gewoon buiten het geheel vallen ![]()
|
Vind je laatste strofe jammer, zet het gehele dromerige van het gedicht op een te realistische manier neer. Hoewel het ruimte overlaat voor intepretatie denk ik dat het geen goede afsluiter is.
|
ik geloof niet in kindergedichtjes...
Alsof het dan voor iemand ouder dan 12 geen waarde meer kan hebben, alsof het bedoeld minder is ![]() Maar goed, ik vind het dus een goed gedichtje. Het geeft zo'n doe-eens-lekker-gek-wijsheidje, troost van de regenboog ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Elke maand 10.000 iMacs met dank aan de staatslotesaai #974 Verwijderd | 500 | 29-04-2010 08:47 | |
Verhalen & Gedichten |
[Wedstrijd] Stemtopic Gedichtendag Dingaantouwtje | 60 | 26-02-2010 22:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De wakkere wolf werd een slapend lam Verwijderd | 0 | 07-03-2006 13:26 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nationale wetenschapsquiz 2005 Hanneke | 87 | 27-12-2005 14:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Draai een regenboog om (parodie Dreamerfly) Verwijderd | 21 | 24-02-2004 11:52 | |
De Kantine |
Optische illusies (modemgebruikers opgepast) Unexplained | 26 | 16-09-2003 16:44 |