Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2002, 10:12
~*LiEfMeIsSiE*~
~*LiEfMeIsSiE*~ is offline
Hooi,

Kennen jullie middeltjes om littekens te verminderen ofzo?
En waar en hoe zijn die middeltjes dan te verkrijgen?

Alvast thnx!!

kuzzzzzzz
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 11:51
Ilsch
Ilsch is offline
verminderen.. kan dat wel? ik bedoel, misschien met laser praktijken of zo... weet ik niet zeker hoor
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 13:34
~*LiEfMeIsSiE*~
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
verminderen.. kan dat wel? ik bedoel, misschien met laser praktijken of zo... weet ik niet zeker hoor
Ja kheb er een keer van gehoord,daarom...

En tis niet zo eruug dat ik iets met laser zou moeten, vind het gewoon niet zo mooi.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 14:41
ekki
ekki is offline
Citaat:
bloempjuh schreef:
Bindweefselcréme, calendula zalf of van die litteken pleisters van hansaplast
calendulan zalf, idd, is van vsm. 2 of 3 keer per dag het litteken zacht inmasseren.
Oud 01-05-2002, 14:06
~*LiEfMeIsSiE*~
Citaat:
ekki schreef:

calendulan zalf, idd, is van vsm. 2 of 3 keer per dag het litteken zacht inmasseren.
Ik heb deze zalf gekocht en kben benieuwd of ut helpt

Thnx allemaal
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:17
Verwijderd
kan je ook zelf maken:

Tincturen worden meestal gemaakt van 50% water en 50% vodka (neutraal en geurloos)
Je kunt van bijna alles een tinctuur maken. De gebruikte delen van het kruid in een glazen bokaal (bvb: een confituurpot) doen, en de pot vullen met een mengsel van vodka en water, tot dat het kruid juist onder staat. De pot sluiten en op een droge en donkere plaats zetten, voor ongeveer 2 weken. Probeer dagelijks de pot te schudden, zodat de kruiden goed in de alcohol trekken. Na 2 weken de vloeistof zeven door een koffiefilter of een neteldoek. In donkerglazen flessen doen (verkrijgbaar in de apotheek) en de naam van de tincuut en de datum opschrijven. De tincturen blijven het beste goed als je ze op een droge donkere plaats bewaart( een berghok of een kast). Een tinctuur kun je zeker 1 jaar bewaren, als je het jaar daarna nog tinctuur over hebt, kun je hem best weggooien, en verse maken.

Het gebruik: Ik gebruik het meest tincturen, ze blijven het langste goed, en je kunt ze zowel medisch gebruiken als verwerken in cosmetica.
Voor medisch mestal orale toedining geld: 15 tot 30 druppels per dag in een beetje water innemen. Let erop dat je toch een beetje alcohol binnenkrijgt, dus als je maagproblemen hebt of wondjes in de slokdarm, moet je ermee oppassen.
Voor de medische eigenschappen van kruiden moet je een kijkje gaan nemen op mijn kruiden pagina.

Recepten met tincturen:

Goudsbloemtinctuur: Gebruik ik vooral voor mijn gezicht te reinigen, meestal een beetje verlengd met water, zodat er minder alcohol in zit. heel geschikt voor de vette huid. Het geneest de huid en vermindert littekens

Cremes

Ik heb al verschillende recepten gelezen waar ze de creme ook zelf maken, maar het is z'on knoeiboel, dat ik me afvroeg of je niet de basiscreme gewoon ergens kon kopen. Na een kleine zoektocht bleek dat je bij de apotheker een basiscreme kunt kopen, en helemaal niet duur!
Met die basiscreme kun je veel, meestal voeg ik tincturen toe, en het werkt nog goed ook.

Calendula creme
Deze creme gebruik ik al nachtcreme, terwijl je slaapt zorgt de creme dat je littekens vervagen, wondjes beter genezen en je een gavere huid krijgt.
Bij de basiscreme voeg je deze tincturen toe:
- 5 druppels salie
- 5 druppels driekleurig viooltje
- 5 druppelsst.janskruid
- 10 druppels goudsbloem (calendula)
Goe mengen en in een goed afsluitbaar potje doen.De creme blijft ongeveer drie maanden goed.Als je nog basiscreme over hebt, zet hem dan in de koelkast, zo kun je hem langer goed houden.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:11
Verwijderd
Volgens mij heb je van die pleisters die littekens doen verminderen. Zou je ff bij de drogist moeten vragen.

Love, Lisette
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten