Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Alleen het onderste spreekt mij aan, bovenste 2 vind ik een beetje propaganderen met je geloof, doe dat maar binnenshuis ![]() |
![]() |
|
![]() |
hmm ik heb heel vaak een doek om mn hoofd/haar heen gewikkelt maar geen stof voor mn gezicht of om me hals gedrapeerd etc, een beetje zoals die onderste foto like.
Sluiers voor gezichten etc. vind ik absoluut niet interessant, en alleen erg storend in gesprekken etc. want je kan iemand gezichtsuitdrukking niet helemaal zien. |
![]() |
|
![]() |
op de een of andere manier moet ik tog altijd effe kijken
dat komt omdat het je nieuwschierigheid wekt, je wilt weten wat eronder zit, bovendien een vriend van me zegt altijd: een hoofddoek is geen symbool van preutsheid, het is een symbool van onderdrukte lust en dat is zooo geil...
|
Hoofddoeken kunnen echt prachtig zijn, als die meisjes er maar zelf voor kiezen en het niet zien als een verplichting. Puur esthetisch gezien vind ik het vaak echt mooi en mysterieus; ik ken Oosterse/Arabische meisjes die nooit doordeweeks een hoofddoek dragen, maar als ze uitgaan of als ze zich willen opkleden gesluierd gaan, en dat heeft voor hun niets met godsdienst of gehoorzaamheid te maken.
Alleen zie je te vaak meisjes die er overduidelijk toe verplicht worden of het echt puur om de godsdienst dragen en dan maar van die saaie doekjes dragen, dat vind ik zo jammer. Terwijl je weet dat zoveel moslimvrouwen ervoor hebben moeten strijden om die sluier niet meer te moeten dragen, wat ze soms wel, meestal niet is gelukt. Ik vind het dus een beetje dubbel. Maar puur om de esthetiek dus: deze vind ik mooi: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik vind het vooral bij Indiase vrouwen mooi, bij hun zie je tenminste hun gezicht. En het staat vaak wel mooi met leuke kleurtjes en gouden dingetjes.
Maar van die vrouwen die je wel s op straat ziet lopen met zo'n tent aan of zo'n saaie stomme doek, of dat je alleen de ogen ziet, mnee.. Ik vind het alleen mooi als alleen de ogen zichtbaar zijn als de vrouw gekleed is als een arabische danseres...dan is het wel heel mysterieus ![]()
|
als ze het zelf willen moeten ze het doen
en ik heb er ook respect voor. maar ik zou het nooit dragen ook omdat ik rooms-katholiek ben. ik vind het vrijwel hetzelfde dat hun een hoofddoek dragen en ik een kruisje.
|
![]() |
ik vind dat hoofddoeken best heel mooi kunnen zijn, niet van die oudere moslimas of van die simpele zwarte, maar je ziet ook regelmatig jonge moslimas met hippe hoofddoeken met printjes ed die bij hun kleding passen ed.
Wel vind ik hoofddoeken die nog een beetje haar laten zien wel een heeeeeel stuk mooier dan die 0 haar laten zien. Maar zo'n los omgeslagen hoofddoek zoals hindoes of minder strenge moslimas (reportage over afganistan laatst hadden heel veel vrouwen zo'n losse om) vind ik wel stijlvol. beetje jackie kennedy sjaalje idee. ik vind het wel wat hebben dan
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Help: mijn hond valt gesluierde vrouwen aan Verwijderd | 10 | 11-09-2007 11:33 | |
De Kantine |
Tha Notorious Machiavelli, rapper en Mysterious Makelville,gesluierde stripper hasseltboy | 74 | 22-12-2004 20:31 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
stelling: sluiers verbieden? Sweet_Hadar | 351 | 11-02-2004 00:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Baden-Wurttemberg verbiedt leraren hoofddoek te dragen ThaFox | 196 | 18-11-2003 14:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Als een sluier ~Black~Angel~ | 14 | 30-01-2002 22:21 |