Ten eerste: Ik zou hier absoluut compensatie voor vragen! Via Husk is L2A een stuk goedkoper dan Tignes volgens mij. Ten tweede kunnen ze als jouw reis niet doorgaat daar geen geld voor intrekken, en zijn ze verplicht het door jou betaalde bedrag terug te betalen... Maar goed.
Ik ben 3x in L2A geweest, en heb me daar elke keer vermaakt. Het is niet het beste skigebied dat Frankrijk te bieden heeft, maar heeft zeker enkele leuke dingen. Vooral bij verse sneeuw is het er erg goed toeven.
De eerste mogelijkheden na verse sneeuw zijn gewoon de pistes direct naar het dorp (of beter gezegd alles wat er tussen de pistes ligt

). Het is een grote brede helling, waar overal zwarte pistes naar beneden lopen en die gigantisch breed is. Hier zijn de liften meestal als eerste open na zware sneeuwval. In het "middel" gebied liggen enkele interessante off piste hellingen, maar die zie je ter plaatse wel. Ook is hier het fun park te vinden.
Het meest interessant is de afdaling die je kan maken richting La Grave. Vooral bij verse sneeuw (zodra het open is tenminste). Hier heb je officieel een gids voor nodig, en dat kan ik ook zeer aanraden. Niet verstandig om alleen te doen! Om hier te komen moet je helemaal naar de top van het skigebied, en dan een stukje de gletscher oversteken. Dan heb je een off piste afdaling met ruim 2000 meter hoogteverschil voor je. La Grave heeft 1 heel lange cabinebaan (in 2 delen) en 2 sleepliften op de gletscher, geen geprepareerde pistes... Via die cabinebaan en de sleeplift kom je weer terug in L2A.
Qua apres ski hangt het er natuurlijk een beetje vanaf waar je zit. In de wijk Le Village (of L2A 1800) heb je onder andere The Dutch voor een typisch "Hollandse" apres ski (wat nou alleen in Oostenrijk te vinden?

). Als je daar lang genoeg blijft krijg je een stempel waar je gratis de discotheek mee in kan (l'Opera), in ieder geval, dat was 2 jaar geleden nog zo. In het centrum van L2A ben ik niet zo vaak uitgeweest, ze hadden daar in ieder geval een erg leuke Irish pub, maar daar is sowieso gewoon heel veel te beleven.