Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2004, 18:35
Krekker
Krekker is offline
Ik heb een 5.1 surround systeem, maar winamp 5 gebruikt alleen de 5 gewone speakers en niet de subwoofer. Mediaplayer gebruikt alleen de twee front speakers. Hoe kan ik ervoor zorgen dat allebei de programma's optimaal gebruik maken van mijn 5.1 surround?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 04:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ehr subwoofer wordt altijd gebruikt naar mijn weten. Je subwoofer splitst namelijk de lage en midden/hoge tonen. De lage tonen komen alleen uit de subwoofer, niet uit de satellieten; deze zijn daar niet voor ontworpen.

Check je audiosettings eens. En altijd fijn als je vermeldt wat voor geluidskaart / speakerset je gebruikt natuurlijk.
Oud 03-01-2004, 16:55
Flshman
Flshman is offline
Dat probleem heb ik ook een keer gehad (ik omdat mijn externe Extigy soms raar doet, omdat hij uit kan). Met winamp los ik het zo op:

ctrl+p -> plugins - output -> DirectSound output v -> en dan onder het tabblad 'device' je geluidskaart kiezen uit het lijstje. Let vooral op dat je 'allow hardware ecceleration' aan hebt staan!!

Succes!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:42
Krekker
Krekker is offline
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor geluidskaart ik heb, omdat hij al in mijn computer zat toen ik hem kocht en met een aldi pc zal er niet echt bepaald het nieuwste model soundblaster in zitten, maar hij is in ieder geval gemaakt voor 5.1 surround, maar bij die twee programma's werkt het dus niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:55
Krekker
Krekker is offline
Ik heb nog eens gekeken en ik heb een "C-Media AC97 Audio Device". Speakers zijn gewoon goedkope speakers gekocht bij de Aldi.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:56
Flshman
Flshman is offline
Het werkte dus niet?

Misschien moet je dan even kijken bij de software voor je geluidskaart. Ik moest met 'Creative Audio Mixer' mijn Extigy ook even op 5.1 zetten
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 19:27
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 04-01-2004 @ 16:55:
Ik heb nog eens gekeken en ik heb een "C-Media AC97 Audio Device". Speakers zijn gewoon goedkope speakers gekocht bij de Aldi.
Ik heb ook C-Media, en na heeel lang zoeken bij winamp heb ik de volgende plugins gevonden.

De output plugin is KB 5.1 v1.00 en voor DSP/Effect SoftAmp VirtualSound Plugin.

Dat laatste is nodig omdat je 60% ruis hebt door je back boxen. SoftAmp is niet gratismaar ik kan wel wat voor je regelen

En je moet dit doen omdat het een goedkope geluidskaart is wat niet hardwarematig stereo geluid om kan zetten in 5.1
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 23:22
Krekker
Krekker is offline
Eindelijk iemand die me echt kan helpen. Te gek! Ik zou graag van je horen wat je voor mij kunt regelen. Ik sta open voor suggesties.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:36
Krekker
Krekker is offline
DrHendre, bedankt voor je hulp laatst op msn, maar winamp gebruikt nog steeds niet mn subwoofer. Mediaplayer heb ik inmiddels opgelost met een plugin.

Kan iemand mij nog helpen?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 14:37
Krekker
Krekker is offline
Ik wilde deze thread even uppen want het is nog steeds niet opgelost.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten