Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2004, 09:52
sissisissi
sissisissi is offline
Bonjour..

Voor mijn nieuwe tekenopdracht moet ik drie boomerangkaarten ontwerpen, met als overkoepelend onderwerp geweld. Ik heb tot nu toe 2 kaarten, maar ik moet dus nog een 3e! Helaas heb ik geen inspiratie, heeft iemand een goed idee?

Dus een kaart met een soort van klein grapje erin of een diepere betekenis dat op de een of andere manier aan geweld te koppelen is ..

Hope you can help me!
Sissi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2004, 10:21
firelizzard
firelizzard is offline
Heyz, ik wil wel helpen denken maar mss is het dan zinvol dat ik al weet wat je tot nu toe hebt . Duz wat heb je tot nu toe?
Oud 08-02-2004, 11:16
sissisissi
sissisissi is offline
Ik heb nu eigenlijk twee vrij "zware" onderwerpen: kindermishandeling en oorlog. De 1e ga ik tekenen met Icoontjes van de Kijkwijzer, de 2e maak ik met PaintshopPro: een kinderoog met daarin bommen en tanks e.d., á la "De Speeltuin" van Marco Borsato. En daarbij nog een tekst, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Ik kan ook nog met fotografie aan de slag, als dat tenminste een beetje uitvoerbaar is..
Maar 't mag dus geweld zijn in de breedste zin van het woord, dus ook boksen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 11:25
Verwijderd
Misschien iets met zinloos geweld?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 11:46
sissisissi
sissisissi is offline
Ja, zat ik ook al aan te denken.. Of aan dierenmishandeling ofzo. Een onderwerp bedenken gaat nog wel, maar 't probleem is hoe ik dat uitbeeld..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 16:45
Balance
Balance is offline
Misschien iets met zo'n fakier (geen idee hoe je het schrijft).
Zo'n iemand die op een spijkerbed slaapt.
Dat ie net voor z'n bed zit te gapen en wil gaan liggen, terwjil d'r achter z'n rug iemand een spijker verwisselt voor een grote dolk.

Er wordt dus min of meer een moordaanslag gepleegd (grote dolk --> geweld), maar het wordt op een grappige manier weergeven (een spijkerbed doet sowieso al pijn en het is niet echt realistisch, dus ook niet een te zwaar onderwerp voor een boomerangkaart).

Even snel voorbeeldje gemaakt (let niet op mijn tekenkunsten )
Oud 08-02-2004, 17:02
sissisissi
sissisissi is offline
Best mooi getekend hoor .. Das wel een idee, vooral omdat 't idd niet zo'n zwaar onderwerp, daar heb ik 'r al 2 van..
Thanks!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:35
sabientjuh!
sabientjuh! is offline
hey ik heb een idee! waarom maak je niet dat liefeheersbeestje dat teken van zinloos geweld? das toch een idee? en dat je daarom heen bijv. vechtende mensen tekent! en dat die mensen een beetje wazig zijn en dat liefeheesrbeestje straalt!
t is maar een ideetje hoor! nou jah succes en op welke school zit je?xxx sabina
Oud 12-02-2004, 17:52
sissisissi
sissisissi is offline
Hm, is inderdaad 'n idee, zei het dat een vriend van me dat al doet en om dan ook opeens daar mee aan te komen zetten staat 'n beetje vreemd ..

Maar ik heb inmiddels al wel weer zelf wat ideetjes kunnen bedenken *plotselinge aanval van Inspiratie* dus dat komt wel goed !

Ik zit btw op 't EHL in Deventer
Reageren

Regels voor berichten