Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2004, 10:59
FDL
FDL is offline
Zitten hier leerlingen op deze school?
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben zelf van plan om Media&Informatie management te gaan studeren en dan de richting Reclame,Marketing & Communicatie.
De opleiding spreekt mij erg aan maar zou graag wat van studenten willen horen die dit volgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2004, 17:41
FDL
FDL is offline
niemand?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 18:07
Masquerade
Masquerade is offline
Ik studeer Media en Informatiemanagement, en volg de richting redactie/productie. Ik ben inmiddels derdejaars. Ikzelf vind de opleiding heel erg leuk. Het gaat allemaal vrij gemoedelijk eraan toe, er zijn leuke leraren, leuke medestudenten en leuke keuzevakken. Als er nog iets is dat je wilt weten, moet je het maar even zeggen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 09:33
FDL
FDL is offline
daar heb ik wat aan
Hoe is t qua druk? en wat voor keuzevakken?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 10:15
Masquerade
Masquerade is offline
De projecten kosten vrij veel tijd, vooral in het eerste jaar. Maar op een gegeven moment wen je eraan en gaat het allemaal veel makkelijker. Ik vind niet dat er veel druk tot presteren is. Je moet uiteraard wel dat doen wat je moet doen en projecten/werkstukken etc. op tijd inleveren, maar dat lijkt me vrij logisch.

Keuzevakken. Ik heb op dit moment keuzevakken als beeldredactie, redigeren van een vertaald manuscript, fondsvorming en de strip als medium. Dit zijn echter wel typische redactievakken. Ik weet niet precies wat er voor keuzevakken zijn voor de richting die jij wilt gaan doen. Jouw richting is er pas dit jaar voor het eerst.
Verder heb je nog vakken als media en cultuur, informatierecht, marktonderzoek, marketing, bedrijfseconomie, organisatiekunde, Engels, informatiemanagement, correct Nederlands, presenteren en vergaderen, websitebouw, databasebouw en informatievaardigheden.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 13:22
FDL
FDL is offline
Dankje wel

En het gebouw zelf, hoe vind je dat? en de leerkrachten, heb je het gevoel dat je goed les krijgt?
Zelf sprak het me allemaal wel aan toen ik een paar weekjes terug op de open dag was
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 18:47
Masquerade
Masquerade is offline
Het gebouw zelf ziet er wel gezellig uit. Ik vind de sfeer die er hangt fijn. Er is een grote kantine/restaurant waar je ook eten kunt halen, en boven zit een Douwe Egberts Cafe waar ze gigantisch lekkere koffie en capucchino's verkopen en zoete broodjes. Het studentenplein zoals ze het noemen, is lekker vrolijk en kleurig en bij het MIM zelf zijn de muren geschilderd in verschillende felle kleuren (mij werd verteld dat dit de kleuren zijn die in de mediabranche het meest gebruikt worden). Enige nadeel is dat het overal heel erg heet kan worden, omdat het gebouw vroeger een bank was. Op de 9e is het dus vaak erg warm, en in het auditorium waait het.

De leerkrachten zijn allemaal vrij informeel. Ik bedoel dat je ze vaak bij hun voornaam mag noemen. Het ligt een beetje aan de leraar hoe ze les geven. De meeste geven les op een prettige wijze. Je moet er wel voor zorgen dat je zelf achter alles aangaat. Ze zullen niet achter je kont aanrennen.

Wanneer ben je op de Open Dag geweest? Ik heb er namelijk gewerkt. Niet op de 9e, maar op de begane grond bij de inschrijfbalie en voor het auditorium.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 22:06
FDL
FDL is offline
Ehm de laatste open dag was dat
Goede indruk gehad iig.

thanks voor alle info!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 12:34
amok
amok is offline
Misschien heb je er wat aan: ik studeer media en entertainment management op INHOLLAND Haarlem, het is een studie waar je in beginsel opgeleid voor functies die op het management- en leidinggevend vlak liggen in tv- records- evenementen- en interactieve mediabranche. na 1 jaar ga je 1 van deze richtingen op.

het meeste van je studie is projectvorm zodat je niet alleen met de management taken in aanraking komt, maar dat je ook het creatieve proces meemaakt.

Laatst gewijzigd op 20-02-2004 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 12:43
FDL
FDL is offline
Dat is dus de studie waar ik tussen twijfel
Een vriendin van me doet t ook.
Wat vind jij zelf van de opleiding?
Vakken? Kwaliteit van lesgeven? sfeertje?

gr
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 13:43
amok
amok is offline
naja om te beginnen is het een studie waar je niet de hele dag in de collegebank hangt. je hebt een aantal ondersteunende colleges in de week voor je project en verder zorg je met je groep voor je eindproduct. ik vind het een vrij relaxte manier van werken omdat je met je project begint en gaandeweg dat vordert worden er colleges aangeboden die je kan toepassen op je project. kwaliteit van lesgeven vind ik zelf erg goed, alle docenten zijn mensen die uit de branche komen dus echt weten waar ze over praten. verder wordt er in de colleges veel lesgegeven met behulp van internet, audio en audiovisueel materiaal. Het lijkt een studie waar je misschien niet veel aan hoeft te doen omdat je uren niet liggen in het bezoeken van projecten, maar met het bezig zijn met je project.
Oud 20-02-2004, 13:49
amok
amok is offline
sfeer bevalt mij zelf heel goed, maar het moeten wel jou mensen zijn. het valt me op dat er een slag mensen rondloopt die allemaal eigenlijk weten wat ze willen, zelfvertrouwen hebben en een grote mond. zeker als je met je groepjes aan het werk ben merk je dat omdat de communicatie erg direct is (ik vind het prettig)

vakken die zoal aangeboden worden.

Kennismaking entertainment branche (television, music, interactieve media en events) hier wordt gewoon de basis aangeleerd. erg leerzaam ookal ken je misschien al veel

recht

international business communications (engels gericht op de entertainment branche)

stc (statistiek met behulp van computers)

en voorderest dus de college die helpen bij financien, actieplannen, draaiboeken etc etc etc
Reageren

Regels voor berichten