Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2004, 20:58
madwoman
madwoman is offline
Vanmiddag toen ik in de winkel met een pizza liep, kreeg ik het commentaar: o o wat eten die studenten toch slecht. Dit hoor ik wel vaker, maar eerlijk gezegd vind ik het wel meevallen. Ok ik liep met een pizza, maar mag ik? Heb een blok week, dus dan mag je best een beetje flut eten.
En ook mijn huisgenoten en vrienden eten echt niet slecht. Ik kook heel vaak samen met een vriendin of een huisgenootje en dan is het meestal echt een gezonde maaltijd.
Wat ik me dus afvraag is, eten studenten echt zo ongezond??

(geen id waar dit thuishoort, maar moes het ff kwijt)
Oud 21-01-2004, 21:06
Verwijderd
Ik vind het wel meevallen. Soms zit je wat krap in de tijd en heb je dus weinig keus.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 21:29
Verwijderd
Ik eet over het algemeen ook heel gezond, maar soms heb ik geen zin om helemaal te gaan koken en kwak ik gewoon iets makkelijks in de oven/magnetron (pizza, lasagna zoiets). En ik kook ook nooit wanneer ik het alleen op moet eten, zoveel werk Dus alleen als m'n vriend mee eet (en dat is bijna elke dag, dus ik kook wel vaak)

Maar ik ken ook veel studenten die echt afschuwelijk eten, elke dag een pizza, of bij de McDonalds of een zak chips... dat soort dingen. Dat doe ik nooit. (Als ik écht geen zin heb om iets te maken pak ik een cracker )
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 21:36
Hagel
Hagel is offline
mwah, boerenkool, gekookte aardappen met bloemkool, of broccoli, pasta's en inderdaad eens in de week pizza of patat. Zo ongezond vind ik het nog niet. En koken is leuk
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 22:55
marlies
marlies is offline
dat is een vooroordeel, ik hoor het wel vaker.
Oud 22-01-2004, 06:12
Verwijderd
-> Eten & Drinken

Ik krijg zelden (= nooit?) te horen. En zo super gezond eet ik niet. 't ligt er meestal een beetje aan wat ik eet, maar wel regelmatig diepvries- of blikvoer (van die stoomgroente of Bonduelle ofzo en van die diepgevroren aardappelgezichtjes enzo (ik lust geen gekookte aardappelen )) en soms ovenpatatjes of pizza. Wie doet dat niet? In de meeste gezinnen wordt er elke week wel pizza of patat ofzo gegeten, dus waarom bij studenten niet?

't zal erg per student verschillen, net als dat het erg per gezin zal verschillen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 11:36
marieke_temp
marieke_temp is offline
dat is toch per student verschillend
ik eet wel heel gezond, veel fruit en als ik kook is dat met vooral groente.
een oudhuisgenootje van me eet bami en chips bij het ontbijt ()en als avondeten shoarma, pizza of frietjes. als hij eens 'echt' kookt denkt hij dat de groentemix in het pakje (je weet wel, die halve gedroogde erwt en wat ondefinieerbare kruimeltjes) de groente is die erbij hoort
Oud 22-01-2004, 12:19
Nuck
Nuck is offline
Ik hoor het alleen als grapje, maar er zal best een kern van waarheid in zitten. Zelf eet ik ook niet supergezond, ik kook wel regelmatig, maar ik heb er ook geen moeite mee om lasagna of een pizza in de magnetron/oven te gooien . Fruit eet ik wel veel.
Oud 22-01-2004, 13:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ben zelf ook student. Ik eet ongeveer even veel als mijn pa en ma bij elkaar op een dag. Maar wel vrij gezond, ik let wel op de vette dingen. Zondag is frietdag bij ons en verder snoep ik niet veel, dus ik let wel op dat ik gezond eet.
Oud 22-01-2004, 13:26
Boogie
Boogie is offline
Ik ben student en ik ben van mening dat ik iedere dag ongeveer 200 gram groente en 2 stuks fruit moet eten. Over het algemeen lukt mij dat wel, slechts een enkele keer eet ik een pizza of een kant-en-klaar lasagne. Voor mij gaat dat vooroordeel niet op, maar ik denk dat ik dan ook een uitzondering ben wat betreft voeding.

Maar jij krijgt in de winkel commentaar van een willekeurige andere klant? Dat vind ik inbreuk op de privacy. Als je pizza wil eten, moet dat toch kunnen zonder commentaar?
Oud 22-01-2004, 14:15
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Ik woon nog thuis, dus mn moeder kookt voor mij, dus ik eet echt niet ongezond
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 21:40
Verwijderd
Pizza is helemaal niet zo ongezond, zit van alles in.

Als iemand zo brutaal zou zijn tegen mij, zou ik echt in haar waqentje gaan kijken en commentaar geven op alles.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 09:31
Verwijderd
Ik eet als ik zelf kook stukken gezonder dan als ik bij mijn ouders ben. Die kopen 1 broccolistronkje voor 4 personen en gebruiken dan ook nog eens alleen de roosjes, dat is dus nog geen 50 gram per persoon. En bij mijn ouders eet ik ook veel minder fruit, want ze hebben meestal alleen sinaasappels en dat schillen is zo'n gedoe. Ik drink daar wel meer sap trouwens.

Ik heb tot nu toe altijd nog zin gehad om te koken . Al houdt dat soms wel in dat ik spaghetti kook, witte bonen in tomatensaus opwarm en mais opwarm en dat bij elkaar gooi in een bord (best lekker als je er een beetje ananas en groene olijven bij eet ). Diepvries- en blikgroente is niet ongezond of minder gezond, want het is juist met zo min mogelijk energie klaargemaakt .

Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 09:51.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 09:49
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Boogie schreef op 22-01-2004 @ 14:26:
Maar jij krijgt in de winkel commentaar van een willekeurige andere klant? Dat vind ik inbreuk op de privacy. Als je pizza wil eten, moet dat toch kunnen zonder commentaar?
Jij zou de klant gelijk aanklagen vanwege inbreuk op privacy?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 09:55
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Boogie schreef op 22-01-2004 @ 14:26:
Voor mij gaat dat vooroordeel niet op, maar ik denk dat ik dan ook een uitzondering ben wat betreft voeding.
Als ik het zo hoor gaat dit vooroordeel voor veel studenten niet op.

Citaat:
Nah, inbreuk op privacy gaat een beetje ver. Heb haar wel ff gemeld dat ze zich met haar eigen eten moet bemoeien
Oud 23-01-2004, 10:21
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 23-01-2004 @ 10:49:
Jij zou de klant gelijk aanklagen vanwege inbreuk op privacy?
Aanklagen gaat wat ver
Maar ik hoef geen verwijten van andere mensen te horen omdat ik pizza eet. Dat is toch mijn zaak? (en ik eet niet eens pizza )
Ik vind het alleen maar merkwaardig dat er iemand zijn koop/eetgedrag wordt aan gesproken.

Citaat:
madwoman schreef op 23-01-2004 @ 10:55:
Als ik het zo hoor gaat dit vooroordeel voor veel studenten niet op.
Die paar berichtjes op Eten & Drinken op een scholierenforum lijken me niet echt representatief

Citaat:
madwoman schreef op 23-01-2004 @ 10:55:
Nah, inbreuk op privacy gaat een beetje ver. Heb haar wel ff gemeld dat ze zich met haar eigen eten moet bemoeien
Dat laatste bedoel ik ook
Oud 23-01-2004, 11:28
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Boogie schreef op 23-01-2004 @ 11:21:
Aanklagen gaat wat ver
Maar ik hoef geen verwijten van andere mensen te horen omdat ik pizza eet. Dat is toch mijn zaak? (en ik eet niet eens pizza )
Ik vind het alleen maar merkwaardig dat er iemand zijn koop/eetgedrag wordt aan gesproken.
Ach sommige mensen houden ervan hun neus in andermans zaken te steken? Alleen toen jij het zei over dat privacy recht, klonk 't zo officieel. Ik denk niet dat iemand er op dat moment bij stilstaat.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 23-01-2004 @ 11:21:
Die paar berichtjes op Eten & Drinken op een scholierenforum lijken me niet echt representatief
In dit topic reageren toch vooral studenten .

Maar ik denk idd wel dat mensen die op e&d posten, zich meer bezig houden met wat ze eten dan de gemiddelde mens.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:43
Cartosa
Cartosa is offline
Tijdens de blok eet ik ook rommel hoor, daarbuiten eet ik meestal op een ander of kook ik met kotgenoten
Oud 23-01-2004, 22:12
Onbekende
Onbekende is offline
Ik eet op kamers niet ongezonder dan thuis. Ik zit nu vier maanden op kamers en ik heb pas gistern voor het eerst patat gehaald. Dat vond ik toch best netjes van mezelf.
Oud 23-01-2004, 23:22
PV
PV is offline
ik eet wel ongezonder dan thuis bij m'n ouders, maar achja.. ik sla iig nooit een ontbijt over. En als ik niet veel lessen heb besteed ik wel meer tijd aan koken, maar nu ik stage loop heb ik daar echt geen zin in -> ongezond eten
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:19
Verwijderd
Ik eet best wel gezond als ik in Nijmegen ben (op mijn kamer dus). Ik kook bijna iedere avond, ook gezond, en heb ook altijd redelijk wat fruit in huis. Natuurlijk kan het wel eens gebeuren dat je wat minder tijd hebt en ff snel iets ongezonders eet, maar dat is bij mijn moeder net zo.

Ook mensen met wie ik omga en met wie ik eet, eten toch eigenlijk allemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:29
Sirenie
Sirenie is offline
Ik eet echt heel gezond. Ik eet elke dag verse groenten en 2 stukken fruit en nauwelijks tussendoortjes.
Als ik thuis bij mijn ouders ben, eet ik ongezonder, weinig fruit enz. omdat ik dan een heel ander ritme heb.
Mijn huisgenoten eten meestal wel gezond, maar toch meer kant en klaar en vaker een pizza of iets anders in de magnetron.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:27
@Moon
@Moon is offline
Ik woon nog thuis, dus mn ouders koken nog lekker voor me. Eet dus niet bepaald ongezond....
Ik ken wel een paar vriendinnen die op kamers die best wel ongezond eten. Eentje eet zowat bijna elke dag buiten (tsja..sommige mensen hebben gewoon geluk dat ze zulke rijke ouders hebben) en ze leeft echt zowat op chocolaatjes. In haar kamer tref je echt een paar dozen met chocolaatjes, snoep en koekjes (maarrrrr misschien wordt het dan weer n btje gecompenseerd dat ze bijna geen vlees eet???).
Een ander vriendin, nou ja niet dat ze niet ongezond eet maar zij leeft alleen maar van salade Volgens mij ook niet bepaald goed.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:32
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-01-2004 @ 12:39:
In dit topic reageren toch vooral studenten .
Wie weet durven degenen die ongezond eten wel niet te reageren?

Citaat:
@Moon schreef op 24-01-2004 @ 16:27:
Een ander vriendin, nou ja niet dat ze niet ongezond eet maar zij leeft alleen maar van salade Volgens mij ook niet bepaald goed.
En ook niet gezond.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2004, 16:48
Hagel
Hagel is offline
Ik dineer vanavond met pizzabroodjes, hotdogs van de hema en M&M's, wel gevarieerd in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 22:50
Gatara
Gatara is offline
Ja, gezien het aantal vitaminepilletjes dat in trek is bij studenten, vrees ik t ergste

Ikzelf probeer wel gezond te eten, maar dat lukt niet iedere dag. :/

Ik eet ook meestal wanneer ik honger heb en dus soms 6 keer op een dag en soms gewoon 3 keer. Ligt er ook maar aan hoeveel ik per keer eet
Probeer wel iedere dag wat fruit te eten en groente. Probleem bij mij is echter dat ik een echte brood-eter ben en dat dus het liefste eet. Met een lekkere salade is dat overigens goed te eten. Alleen wat eentonig als je dat iedere dag zou doen (en ook vrij duur ).
Oud 25-01-2004, 13:56
Verwijderd
Volgens mij ligt het er ook gewoon heel erg aan wat voor eetgewoonte je van thuis hebt meegekregen, hoe je eet als je zelfstandig woont.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:29
hansjuh
hansjuh is offline
Ik kook ook voor mezelf, en zorg wel voor goed en gevarieerd. frieten bijvoorbeeld eet ik alleen in het weekend. en ik eet bijna altijd groente en/of iets van salade bij het eten.

De meeste anderen bij mij in huis doen dat ook.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 12:59
Verwijderd
Ik eet best gezond samen met mijn huisgenootjes. Agh ligt gewoon aan de persoon.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 23:10
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik heb best vaak de neiging om naar de pizza's of de broodjes shoarma te grijpen ja.
Oud 31-01-2004, 23:11
battlestar
battlestar is offline
als ik alleen eet heb ik nog wel eens de neiging me er gemakkelijk vanaf te maken.. pizza/kant-en-klaar maaltijd, als het maar snel klaar is.
maar als ik met vrienden/studiegenootjes eet maken we meestal toch wel een vrij uitgebreide maaltijd.. iig veel groentes erbij

maar volgens mij eet ik thuis slechter dan als ik op me kamer ben
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 03:49
Verwijderd
anderhalf jaar op kamers en ik kan eindelijk meepraten over lovehandles
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 06:15
miro
miro is offline
In t studentenhuis waar ik woon wordt elke avond fatsoenlijk gekookt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 11:34
Stefanie
Stefanie is offline
Studenten zijn (volgens mij) eerder geneigd om iets 'makkelijks' te eten ipv zelf nog piepers te schillen of een hele ingewikkelde maaltijd voor te bereiden.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 13:36
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 03-02-2004 @ 12:34:
Studenten zijn (volgens mij) eerder geneigd om iets 'makkelijks' te eten ipv zelf nog piepers te schillen of een hele ingewikkelde maaltijd voor te bereiden.
Met aardappelen kan je ook niet zo heel erg veel doen, eigenlijk.
Oud 03-02-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Maar dat maakt het niet ongezond, natuurlijk . Rijst of pasta met een groentensaus en wat gehakt erdoor en wat sla erbij is ontzettend makkelijk en snel, en toch wel heel gezond.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 03-02-2004 @ 17:58:
Maar dat maakt het niet ongezond, natuurlijk . Rijst of pasta met een groentensaus en wat gehakt erdoor en wat sla erbij is ontzettend makkelijk en snel, en toch wel heel gezond.
Idd en ook veel gezonde dingen die veel tijd kosten om klaar te maken, kan je nu ook vaak kant-en-klaar kopen, zonder dat ze erg duur zijn... en toch zijn ze nog gezond. Alleen opwarmen en klaar
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 10:46
Emilia
Emilia is offline
Ik eet eigenlijk altijd heel erg gezond en op kot eet ik zelfs meer fruit dan thuis!
Alleen tijdens de examens durf ik wel eens een maaltijd schrikkelen uit tijdsnood, maar dat probeer ik te beperken.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 14:21
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
zoals sarah zei, makkelijk hoeft niet per definitie ongezond te zijn. Bovendien heb ik aardappels altijd al smerig gevonden.
Oud 06-02-2004, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Mwah piepers schillen/ koken kan ook heel makkelijk zijn hoor, ik doe dat ook wel eens, gewoon aardappels, groente & vlees eten.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 10:15
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 06-02-2004 @ 10:32:
Mwah piepers schillen/ koken kan ook heel makkelijk zijn hoor, ik doe dat ook wel eens, gewoon aardappels, groente & vlees eten.
Is eigenlijk ook niet veel werk, nee... ik bedoel, je hebt zo'n aardappel binenn een minuut geschild en in je eentje heb je er toch maar een stuk of drie nodig (als het flinkt grote aardappels zijn tenminste)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 10:43
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-02-2004 @ 11:15:
Is eigenlijk ook niet veel werk, nee... ik bedoel, je hebt zo'n aardappel binenn een minuut geschild en in je eentje heb je er toch maar een stuk of drie nodig (als het flinkt grote aardappels zijn tenminste)
Ja precies
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 03-02-2004 @ 14:36:
Met aardappelen kan je ook niet zo heel erg veel doen, eigenlijk.
Daar verkijk je je nogal op (ik heb een heel boekje met aardappelgerechten en ik kan er zelf nog wel een aantal verzinnen). Maar goed, ik vind gekookte aardappelen vies. En ik heb ze thuis lang genoeg 'verplicht' gegeten, gewoon gekookte aardappelen heb ik in al die tijd dat ik op mezelf woon nog niet één keer gegeten. En dat wilde ik graag zo houden.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 15:27
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
madwoman schreef op 21-01-2004 @ 21:58:

Wat ik me dus afvraag is, eten studenten echt zo ongezond??

(geen id waar dit thuishoort, maar moes het ff kwijt)
niet slechter of beter dan andere mensen die net op zichzelf wonen en weinig geld hebben.

ik vind dat sommige mensen nogal cliché denken over 'het studentenleven'. het is gewoon even verscheiden als andere levens. (vb: ik kook meestal elke dag iets vers en mn onderbuur eet bijna alleen 'tuna-sandwich', smaken verschillen)
Oud 09-02-2004, 17:47
blacky
blacky is offline
Ik vind het wel meevallen, meestal is het gewoon gezond eten koken en tja iedereen eet toch wel eens vette dingen dus waarom een student niet, maar ja omdat je student bent dan maar weer gelijk commentaar.
Oud 15-02-2004, 00:26
A*
A* is offline
Een geroosterde boterham met duo penotti?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 00:56
Tóney
Tóney is offline
Bij ons thuis (7 man) wordt ook bijna iedere dag fatsoenlijk gekookt. Af en toe een keer broodjes shoarma ofzo, maar ook wel agv (aardappels/vlees/groente) bijv. Natuurlijk ook wel pasta, rijst, ovengerechten enz, maar bijna altijd wel met verse groenten enz.
In het weekend vaak wat minder, maar valt mee. Dit weekend is er nog maar één andere huisgenoot thuis, maar gisteren een lekkere quiche van Johma gegeten, en vandaag gebakken aardappeltjes/entrecôte/spinaza à la crème. Was aardig wat moeite voor twee personen, maar tijdens het eten blijkt toch maar weer dat het zich loont als je wat tijd aan het koken besteed .
Reageren

Regels voor berichten