Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 20:08
SuperS
SuperS is offline
nou mensen het zit dus zo,

ik heb sinds een paar dagen een nieuwe pc, nou heb ik hier xp pro op geinstalleerd, en alles werkt perfect, nou krijg ik alleen, als iets aansluit op mijn usb poort geen melding dat de hardware is gevonden, maar bijvoorbeeld de muis, die op een usbpoort zit aangesloten vanaf het begin, doet het wel gewoon, en als ik bijvoorbeeld mijn usb-stick in een usbpoort stop, gaat wel het lampje branden dattie aangesloten is zegmaar, maar ik krijg dan in windows geen melding dat hij is aangesloten, en kan hem ook niet gebruiken, met mijn digi-cam wil het ook al niet, die sluit ik wel gewoon aan, maar windows meldt niet dat er nieuwe hardware is aangesloten. als ik dan ga scannen op nieuwe hardware wordt er ook niets gevonden.

kan iemand mij helpen??
Oud 09-02-2004, 20:09
Verwijderd
Dat je iets in een USB poort kan stoppen betekend niet dat het meteen werkt..
Drivers downloaden zul je!

Je moet in ieder geval drivers installeren voor digicam's, en sommige mp3-spelers ook..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:20
SuperS
SuperS is offline
poorten zitten op moederbord, moederbord-drivers zijn geinstalleerd, usb-drivers zijn geinstalleerd, voor memorystick heb ik geen drivers nodig, en digi-cam herkende hij op vorige comp ook zonder drivers, maar moest daarna wel drivers installeren

dat ik digi-cam niet direct kan gebruiken begrijp ik, maar als ik iets aansluit krijg 'k normaal gesproken direct een melding dat er nieuwe hardware is gevonden.........
Oud 09-02-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef op 09-02-2004 @ 21:20:
poorten zitten op moederbord, moederbord-drivers zijn geinstalleerd, usb-drivers zijn geinstalleerd, voor memorystick heb ik geen drivers nodig, en digi-cam herkende hij op vorige comp ook zonder drivers, maar moest daarna wel drivers installeren

dat ik digi-cam niet direct kan gebruiken begrijp ik, maar als ik iets aansluit krijg 'k normaal gesproken direct een melding dat er nieuwe hardware is gevonden.........
Je kunt wel zien dat hij gevonden is, maar dan heb je soms nog drivers voor dat ding nodig..

Maar dat je geen melding krijgt is wel vreemder, zijn de poorten wel geactiveerd ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:33
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
********** schreef op 09-02-2004 @ 21:22:
Je kunt wel zien dat hij gevonden is, maar dan heb je soms nog drivers voor dat ding nodig..

Maar dat je geen melding krijgt is wel vreemder, zijn de poorten wel geactiveerd ofzo?

waar zie ik of ze zijn geactiveerd?

lijkt me trouwens wel, want muis doet het wel
Oud 09-02-2004, 22:21
-[(Bartjee)]-
-[(Bartjee)]- is offline
Je zou nog even in je bios kunnen kijken als daar wel alles goed staat, en het kan zelfs voorkomen dat er iets mis is gegaan bij het instaleren van win xp.
Kun je in apparaat beheer ook zien dat er een usbhub is geinstaleerd ?
Oud 10-02-2004, 07:31
SuperS
SuperS is offline
in apparaatbeheer is usb controller geinstallleerd en usb hub geinstalleerd, bios heb ik nog niet gekeken, zal strax eens ff checken
Oud 11-02-2004, 18:53
SuperS
SuperS is offline
okee, probleem is nog steeds, heb ff screens gemaakt, misschien dat dat duidelijker is.

ik heb de laatste drivers van inet, voor winxp, maar bij usbehci.sys gaat het volgens mij beetje fout, want dan krijg ik de melding dat deze niet voldoet aan winxp dingesen ofzo
Oud 11-02-2004, 19:46
M@rco
M@rco is offline
Dat is vaag...

Ik heb dezelfde chipset als jij, maar hier werkt alles oké. Heb wel in m'n BIOS USB Legacy Support uit staan, wie weet helpt dat.
Oud 11-02-2004, 20:55
SuperS
SuperS is offline
probleem opgelost, drivers gedownload via een andere site, en alles werkte...... asus drivers waren niet goed ofzo.......
Oud 11-02-2004, 21:02
-[(Bartjee)]-
-[(Bartjee)]- is offline
oke dan
Reageren

Regels voor berichten