Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() omdat ik toch wat moet doen ja, kijk, scsi (hd) zijn stukjes hardware die veelal worden gebruikt in servers.. dat vanwegen hun lage acces time's... dit wordt in hd gedaan door schijven met een kleiner oppervlak (lees mindere diameter) waardoor de plotter sneller die nodige info heeft gevonden. scisi (hd) sluit je aan op een scsi controller die ofwel op je mobo zit of op een apparte pci kaart... verder werkt het ongeveer het zelfde als ide.... nou meneer ik wordt maar boos als ik wat wil... hoop dat dit een beetje uitleg geeft... dus nog een keer wat voor kaart heb je niet wat voor controller wel??? -de posbode- (die u morgen ochtend als u flink boos wordt weer zal helpen en nu naar bed gaat)
||
Citaat:
[toch maar weer even zijken mode] het is HET moederbord ![]() verder, kijk hier even voor prijzen van die kaartjes zo als je ziet heb je ze heel duur en redelijk goedkoop. als je zo'n hd hebt liggen zoasl je zegt dan zou ik een goedkoop scisi kaartje kopen en daar mee aan de slag gaan.. het is wel zo dat 12gig niet zo heel veel is.. ![]() -de postbode-
||
Citaat:
Dan verder: Je zegt dat je de insteekkaart niet hebt, maar wel een SCSI (spreek uit: skoezie) controller. Aangezien dit meestal PCI insteekkaarten zijn vraag ik me hard af wat je dan WEL hebt. SCSI heeft als voordeel dat er meer apparaten (hds, cdrom drives, branders, scanners) op een kanaal kunnen. Vroeger was SCSI ook sneller, nu eigenlijk alleen maar duurder. Het is ook absoluut niet stabieler ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
-Desecrator
||
Citaat:
Als je de datasheets van de disks gaat doorspitten kom je er achter dat voor SCSI disks wel degelijk een hogere MTBF wordt opgeven dan voor een IDE disk. -Desecrator
||
Citaat:
Tis een simpel feit dat veel fabrikanten voor zowel hun SCSI als hun IDE schijven precies dezelfde platters, behuizingen en motordrives gebruiken. Nu mag jij me uitleggen hoe het komt dat, hoewel het enige verschil de controller is, SCSI schijven 'volgens de specs' langer meegaan. Bovendien: Bij data-kritieke toepassingen wordt altijd gebruik gemaakt van RAIDs, dus is een failende schijf sowieso geen issue. |
![]() |
||
Citaat:
Iedere fabrikant heeft af en toe een slechte serie. Het zou niet voor moeten komen, maar shit happens, en er worden fouten gemaakt. Ik heb zelf ook 3! 40GB maxtor schijven kapot zien gaan, maar dat wil niet zeggen dat het een typisch Maxtor probleem is. Een 20GB maxtor schijf draait al jaren constant fijn z'n rondjes in m'n fileserver. |
![]() |
||
Citaat:
Dus normaal is de levensduur van de schijf veel groter dan die van de machine, 800.000 uur komt namelijk neer op iets meer dan 90 jaar. Verschil in levensduur ga je dan ook pas merken bij grote drive arrays. -Desecrator
||
Citaat:
Bovendien al gebruik je dezelfde onderdelen, dan nog zou een SCSI disk betrouwbaarder kunnen zijn doordat de onderdelen strenger getest zijn. Denk hier bij aan CPU's. In de basis worden alle CPU's uit dezelfde wafer gesneden. Door test meting wordt dan bepaald welke CPU welke snelheid wordt. Bij disken zou je het zelfde kunnen doen. De motoren met de minste speling gaan in een SCSI, de motoren met net iets meer speling wordt voor de IDE disk gebruikt. -Desecrator
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
leesvoer mijwn | 15 | 02-02-2004 16:48 | |
Verhalen & Gedichten |
paar poems (prevent the world, he jenny? ;)) Verwijderd | 5 | 15-05-2002 20:03 |