![]() |
||
Citaat:
En alleen bij het zwemmen zou ik dan een tampon in doen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Even nog wat info over 'die ziekte': Het toxische shock syndroom (TSS) is een zeldzame maar ernstige ziekte die wordt veroorzaakt door giftige stoffen die worden geproduceerd door de bacterie Staphylococcus aureus. Deze komt algemeen voor in de neus en de vagina. TSS kan optreden bij mannen, vrouwen en kinderen. Ongeveer de helft van de ziektegevallen doet zich voor bij menstruerende vrouwen en meisjes. Menstruale TSS wordt geassocieerd met tampongebruik en treedt vaker op bij meisjes in de puberteit en vrouwen en meisjes. Je kunt het risico op menstruale TSS verminderen door ten minste eenmaal per dag dat je menstrueert in plaats van een tampon een maandverband te dragen, en door tampons te gebruiken met het minimum absorptievermogen dat je nodig hebt. Je kunt de kans op menstruale TSS vrijwel uitsluiten door geen tampons te gebruiken. Bron: http://www.aboutyou.nl/nl_NL/older/pages/o_tss.html
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|