Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 19:50
marrel
marrel is offline
Ik ben nu ruim een jaar ongesteld en heb al een paar keer tampons geprobeerd versprijd over die tijd. Eigelijk altijd omdat ik wilde gaan zwemmen, geen problemen opzich. Maar zelfs al laat ik ze 8 uur zitten dan is de allerkleinste maat nog maar half vol ofzo en dat doet enorm veel pijn als ie er dan weer uit moet. Verder is het volgens mij ook niet echt gezond omdat er een 1 of andere ziekte bestaat ofzo die je kunt krijgen als je tampons te lang inhoud/ze niet erg vochtig zijn als ze in je vagina zitten... geen idee maar ik zou ze toch heel graag gebruiken want maandverband ben ik best zat... iemand tips/ervarig ofzo?
Oud 10-05-2004, 20:03
marlies
marlies is offline
Als je zo weinig bloed, kan je dan niet alleen inlegkruisjes gebruiken? Dat zit lekkerder dan maandverband
Oud 10-05-2004, 20:48
tommygirll
tommygirll is offline
Tja het is idd niet goed om tampons langer dan 8 uur in te houde..maar ik snap ik ook wel maandverband vervelend is..zeker met sporten enzo..en zwemmen gaat al zoiezo niet. Kun je voor de eerste dagen niet toch gewoon tampons gebruiken..de kleinste die dr zijn moete toch goed zijn eigelijk..en voor de lichtere dage zijn inlegkruisjes erg handig..dat merk je ook niet bij het drage! succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
tommygirll schreef op 10-05-2004 @ 21:48 :
Tja het is idd niet goed om tampons langer dan 8 uur in te houde..maar ik snap ik ook wel maandverband vervelend is..zeker met sporten enzo..en zwemmen gaat al zoiezo niet. Kun je voor de eerste dagen niet toch gewoon tampons gebruiken..de kleinste die dr zijn moete toch goed zijn eigelijk..en voor de lichtere dage zijn inlegkruisjes erg handig..dat merk je ook niet bij het drage! succes ermee!
als ze zo weinig bloed verliest dat zelfs de tampons na 8 uur nog niet vol zijn, dan hoeft ze dus geen maandverband te gebruiken. Een klein inlegkruisje volstaat dan wel en dat lijkt me net zo makkelijk.
En alleen bij het zwemmen zou ik dan een tampon in doen.
Oud 11-05-2004, 12:53
Verwijderd
Met zwemmen zou ik dan een mini light days in doen, met zo'n zacht laagje. Die komen er ook makkelijk uit wanneer ze niet vol zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 13:24
pyres
pyres is offline
je moet gewoon de allerkleinste maat qua tampons gebruiken
als ik jou was, dan zou ik alleen tampons gebruiken wanneer ik ga zwemmen of sporten ed. verder zou ik dan maandverband gebruiken.

voordat ik de pil gebruikte, menstrueerde ik altijd heel erg veel. nu niet meer dus ik weet wat je bedoelt. bij mij is het niet zo erg als bij jouw maar misschien verandert het nog omdat je pas een jaar ongesteld bent.
Oud 11-05-2004, 13:33
Zozo
Zozo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-05-2004 @ 13:53 :
Met zwemmen zou ik dan een mini light days in doen, met zo'n zacht laagje. Die komen er ook makkelijk uit wanneer ze niet vol zijn.
IDD, ja. Komen er heel gemakkelijk weer uit.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:06
Verwijderd
De allerkleinste maat van ob comfort, gebruik je die? Die is best klein, volgensmij kan dat niet enorm zeer doen als je het eruit haalt, naar 8 uur???
En met tampons is niets mis mee, mits je ze niet vergeet uit te halen, want dan loop je die ziekte op ja. En als je het er perongeluk 10 uur laat inzitten, wordt je daar niet ziek van.
Maar als je gaat zwemmen, komt er altijd wel wat water in je tampon terecht, je voelt dan ook je tampon een beetje want die is gaan zakken en dan ga je ff naar de wc en kun je hem er heel gemakkelijk uittrekken.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 16:19
ekki
ekki is offline
Citaat:
Lean schreef op 11-05-2004 @ 17:06 :
En met tampons is niets mis mee, mits je ze niet vergeet uit te halen, want dan loop je die ziekte op ja.
Nou, dan loop je die ziekte niet zomaar op, hoor. Die ziekte is namelijk vrij zeldzaam en komt helemaal niet vaak voor. Je hebt dan misschien hoogstens meer kans om die ziekte op te lopen.

Citaat:
En als je het er perongeluk 10 uur laat inzitten, wordt je daar niet ziek van.
Is onzin dat je daar per definitie niet ziek van wordt.

Even nog wat info over 'die ziekte':

Het toxische shock syndroom (TSS) is een zeldzame maar ernstige ziekte die wordt veroorzaakt door giftige stoffen die worden geproduceerd door de bacterie Staphylococcus aureus. Deze komt algemeen voor in de neus en de vagina.
TSS kan optreden bij mannen, vrouwen en kinderen. Ongeveer de helft van de ziektegevallen doet zich voor bij menstruerende vrouwen en meisjes. Menstruale TSS wordt geassocieerd met tampongebruik en treedt vaker op bij meisjes in de puberteit
en vrouwen en meisjes.

Je kunt het risico op menstruale TSS verminderen door ten minste eenmaal per dag dat je menstrueert in plaats van een tampon een maandverband te dragen, en door tampons te gebruiken met het minimum absorptievermogen dat je nodig hebt. Je kunt de kans op menstruale TSS vrijwel uitsluiten door geen tampons te gebruiken.

Bron: http://www.aboutyou.nl/nl_NL/older/pages/o_tss.html
Oud 11-05-2004, 20:58
marrel
marrel is offline
De eerste 2 dagen kan ik sowiso geen inlegkruisjes gebruiken want daar is het dan ook weer te erg voor.
En die ziekte, ik had er ooit van gehoord en ik wist niet of ik er nu bang voor moest zijn of niet, maar dat schijnt mee te vallen.
Ik zal die mini light days wel eens proberen, van welk merk zijn die dingen?
Oud 12-05-2004, 10:26
Zozo
Zozo is offline
Citaat:
marrel schreef op 11-05-2004 @ 21:58 :
De eerste 2 dagen kan ik sowiso geen inlegkruisjes gebruiken want daar is het dan ook weer te erg voor.
En die ziekte, ik had er ooit van gehoord en ik wist niet of ik er nu bang voor moest zijn of niet, maar dat schijnt mee te vallen.
Ik zal die mini light days wel eens proberen, van welk merk zijn die dingen?
OB
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten