Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2004, 12:38
HowLovely
HowLovely is offline
hoe gaan die lessen bij jullie? Bij ons is t namelijk echt slecht slecht slecht.... vorige week oefening gehad met die cd-rom van vorig jaar ofzow...wisten allemaal echt helemaal niks!
Hoe zit t bij jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2004, 15:43
knir
knir is offline
Echt dramatisch..

Het lijkt wel of de leraar zelf van niks afweet, we veranderen om de haverklap van onderwerp, het lijkt wel alsof ik in die drie jaar nog niks heb geleerd. Er is bijvoorbeeld een periode geweest waarin we alleen films keken in de les: The lion king, James bond, The Matrix. Hartstikke leuk allemaal, maar ik moet wel mijn examen halen! We hebben ook geen boek oid, alleen 3 van die miezerige tijdschriften waar wat info in staat. En dan heb ik het nog niet eens over de proefwerken. Ik ben al gestopt met leren voor die dingen, er wordt toch nooit naar de stof gevraagd. De meest rare vragen, waar je voor het beantwoorden eigenlijk alleen een hele grote fantasie nodig hebt. Nouja ik vraag me af of dat cd-rom examen hetzelfde is als de proefwerken, dan haal ik nog wel een zesje. Maar als er bijv. ineens gevraagd wordt "welke stroming valt dit schilderij onder" of "noem verschillen tussen rococo en barok" dan heb ik een probleem.
Oud 12-02-2004, 16:43
Balance
Balance is offline
In de 4e en de 5e: we komen het lokaal binnen, bekijken wat voor huiswerk we die dag af moeten hebben. Gaan huiswerk zitten maken. Geen huiswerk: we beginnen met kletsen.
Onderwijl vertelt de leraar van alles, maar niemand luistert of kijkt naar hem. Eens in de 10 minuten stelt hij een vraag aan iemand en diegene vraagt hem de vraag te herhalen. Hij doet dit en diegene zegt dat ie de beurt doorgeeft aan een ander. Deze ander vraagt opnieuw wat de vraag is en de leraar besluit het antwoord zelf te geven.

In de 6e: (andere leraar). We komen het lokaal binnen en gaan zitten. De leraar veronderstelt (onterecht) dat we uit ons zelf vast wel 20 blz. hebben gelezen de afgelopen week en begint met dia's te laten zien. Als we huiswerk hebben gaan we dat zitten maken, zo niet, dan kijken we netjes naar de dia's.
Oud 13-02-2004, 10:54
Hakkie
Hakkie is offline
Onze leraar heeft talloze videobeelden, dia's en boeken over van alles en nog wat. We werken uit het boek 'de Bespiegeling'. Er worden duidelijke planners gebruikt en elke les wordt er dus een onderwerp behandeld. Eerst vertelt de leraar (wat weet die man veel!) iets erover, boek erbij enzo en meestal dan nog wat dia's, video of geluidsfragment. (Tis alleen wel jammer dat we nu een blokuur hebben, anderhalf uur achter elkaar is wel wat veel.)
Oud 18-02-2004, 16:24
Rensketje
Rensketje is offline
Onze leraar is echt zo'n superchaoot.

WE gaan zitten en worden idd platgebombardeerd met dia's. De hele les lang.. zucht... Hij vertelt alles door elkaar, heeft geen structuur in de lessen, geeft alles veel te laat terug etc.etc. Alles is superrommelig.. ja we hebben een studeerwijzer maar die volgen we niet... handig...

Verder legt ie nooit wat uit over het boek.. moeten we zelf maar doen, hij zelf vertelt barok, me, renaissance door elkaar... fijn

gr's renske
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:24
Rensketje
Rensketje is offline
Verder is het wel een aardige man hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten