Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik hoop het. Ik vraag me ook altijd erg af of scholing zou helpen bij het bestrijden van meisjesbesnijdenis. Dat is zo sterk verweven met de cultuur, dat het niet zomaar ophoudt te bestaan als je een cultuur verheft door scholing. Net als geloof, dat is ook niet uit te roeien door scholing.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb ooit een reportage erover gezien maar het is niet dat ze slechte mensen zijn maar volgens mij gewoon dat ze niet beter weten dat dat niks uithaalt
![]() ![]()
||
Citaat:
Ze doen het gewoon uit pure onmacht en onwetendheid. Daarnaast zijn die babys een extreem voorbeeld, het gebeurt ook wel met "gewone" maagden...
|
Bwuh, echt walgelijk. Ik begrijp niet dat mensen zich zo kunnen laten 'hersenspoelen' door anderen. Met een beetje logisch redeneren zou je toch moeten vatten dat dit niet normaal is?
Hetzelfde idd als met die meisjesbesnijdenis, die vrouwen zijn gewoon verminkt voor de rest van hun leven. Ik geloof wel dat scholing zou helpen het bijgeloof te reduceren. Vroeger geloofden wij ook alles wat de Kerk ons zei, maar door scholing kregen we de emancipatie en zo ook het rationalisme, waardoor we bepaalde waarden en normen in vraag begonnen te stellen en zo tot de conclussie kwamen dat sommige zaken eigenlijk echt te dom voor woorden zijn. Dom bijgelooffeitje: In china denkt men dat als men een bloedneus heeft en men hard op het hoofd klopt, die zal overgaan. |
![]() |
|
1 fucking woord,(sorry voor dit taal gebruik, please bann mij niet
![]() MAAR,(!!!) is het niet dat die onwetendheid ook door ons(het rijke westen ![]() ![]() Anywayz, om een lang(ahum) verhaal kort te houden, niet alleen zij zijn schuldig wij ook. Kom maar met de reacties ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Baby's verkrachten om je aids kwijt te raken? Beter dan baby's verkrachten zonder reden dat hier in Nederland ook vaak genoeg gebeurt. Begrijp me niet verkeerd maar mensen met aids hebben geen leuk leven en als je daar nou eenmaal woont en geen scholing en kennis hebt gehad en alleen maar doet wat andere mensen altijd al gedaan hebben, kan ik de situatie wel begrijpen. Deze mensen zijn ziek en hebben hulp nodig. Deze hulp is er niet. De dokter is de medicijnman en hij is de wijste van de stam. Ergens begrijp je zijn advies niet, hoe kan je nou op zo'n manier je aids kwijtraken? Je doet het gewoon. Niet iedereen sterft aan aids en daarom blijven ze het proberen omdat ze er hoop uit putten. Het is gruwelijk. Wat nog veel erger is is dat mensen in het Westen dit ook doen maar dan alleen omdat ze eenzaam zijn. Zolang er geen hulp uit het Westen komt zal er niks veranderen. Wij zijn er niet schuldig aan maar dragen wel een gedeelde verantwoordelijkheid over de mensheid in het algemeen.
|
![]() |
||
Citaat:
Als die mythe weggenomen kan worden, zullen er geen baby's verkracht worden om deze niet-perverse reden. Het blijft triest en ziek, natuurlijk. ![]()
||
Citaat:
Je gaat dood, moet je om jezelf te genezen om niet dood te gaan dan een ander onschuldige zwaar verwonden/doden? Dan ga je toch liever dood en genees je dan toch maar niet? (even vanuit de gedachtengang dat t geneesbaar zou zijn op die manier)
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Je moet je wel indenken dat de wereld daar heel anders is dan hier. Ook daar is het voor vele ondenkelijk, maar doordat heel veel mensen slecht geschoold zijn en vaak ook door bijvoorbeeld een kerk slechte voorlichting krijgen zijn ze ten einde raad.
Ik vind het persoonlijk wel een zeer bedroevig feit dat anno 2004 er in sommige werelddelen nog zo met mensen wordt omgegaan. Hopelijk krijgen we meer de mogelijkheid om in dit soort landen in te grijpen en te hervormen, zodat alle mensen een gelijkwaardige educatie krijgen... maar dat is toekomstmuziek en zullen dit soort verschrikkelijke gebeurtenissen nog steeds voortgezet worden, helaas. |
![]() |
||
Citaat:
Maar alleen voorlichten heeft geen zin zolang er niet voldoende aidsremmers en condooms zijn (dar moet het westen misschien bij helpen en de regering daar moet anders tegen aids aan gaan kijken, inzien dat het een groot probleem is wat niet ontkend mag worden). zolang dat er niet is, hebben mensen hoop nodig...hoop op beterschap. En als die hoop wordt geboden (in dit geval door een misschien zelf ook wel onwetende medicijnman) zullen ze zich die hoop liever niet willen laten ontnemen. Bovendien: als ze al schuldig zijn aan babyverkrachting of kinderverkrachting om die aids-reden en nu ineens te horen krijgen dat het niks helpt maar alleen maar een heleboel ellende met zich meebrengt zullen ze dat niet willen weten denk ik. Want wie wil er nu geconfronteerd worden met het feit dat hij schuldig is aan iets slechts, zonder dat hij dat echt goed besefte? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|