Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Moeten sporters bevoorrecht worden als het gaat om naturalisatie
Ja, Kalou (en anderen) moeten voorrang krijgen 15 48.39%
Nee, buitenlandse sporters moeten hetzelfde behandeld worden als andere buitenlanders 16 51.61%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2005, 21:05
GodsFamousG
GodsFamousG is offline
Citaat:
Van Basten pleit voor Hollander Kalou

Gepubliceerd op maandag 25 april 2005

De voetbalsensatie van het jaar, Feyenoords Ivoriaan Salomon Kalou, wil dolgraag Nederlander worden. Jammer dan. Rita Verdonk, minister van Vreemdelingenzaken en Integratie, lijkt vast te willen houden aan de regels. Bondscoach Marco van Basten vindt dat onbegrijpelijk.
Als Verdonk instemt met een snelle naturalisatie van Salomon Kalou dan zou hij volgend jaar op het WK inzetbaar zijn voor het Nederlands elftal. Verdonk heeft echter laten doorschemeren dat evenals andere buitenlanders ook Kalou vijf jaar in Nederland moet wonen, voordat hij in aanmerking komt voor een Nederlands paspoort.

Bondscoach Marco van Basten heeft hier zijn twijfels over. In dagblad de Telegraaf zegt hij. "Zoals met veel andere zaken, zou gekeken moeten worden in hoeverre er een uitzondering op de regel kan worden gemaakt. Kalou is als voetballer namelijk een kroonjuweel, die het Nederlands elftal volgend jaar in Duitsland aanzienlijk sterker kan maken. Dat is goed voor de sport en goed voor het hele land, dat in heel veel opzichten meeprofiteert van een succesvol Nederlands elftal. Intussen doet die jongen hier niets verkeerd, spreekt de taal en betaalt keurig zijn belasting. Hij kost de staat dus geen cent. Waarom dan wachten tot ergens in 2008?"

Kalou kwam begin 2003 op 17-jarige leeftijd naar Nederland. Vorig jaar liet hij weten graag voor het Nederlands elftal uit te willen komen. Samen met de KNVB startte Feyenoord een lobby, met als doel Kalou voor een versnelde procedure in aanmerking te laten komen. Het zag ernaar uit dat dit zou lukken, tot er vorige week uit politiek Den Haag de eerste signalen kwamen dat minister Verdonk alsnog aan de regels vast zou houden.

"En Maxima dan?"

Van Basten: "Dit is typisch een geval waar alle partijen voordeel bij hebben. Kalou zelf, het Nederlandse voetbal en de Nederlandse staat. Waarom dan wachten tot 2008 als hij twee jaar eerder voor ons land een unieke prestatie kan leveren? Nu kan er wel gezegd worden, regels zijn regels, maar Maxima dan? Voor haar werd ook een uitzondering gemaakt. Daarom hoop ik alsnog voor meer begrip bij de minister."

Feyenoord-trainer Ruud Gullit sluit zich graag aan bij de woorden van zijn voormalig teamgenoot. "Het is jammer, want Kalou neemt een risico doordat hij niet voor zijn eigen land uitkomt. Daar komt bij, dat alle betrokken instanties een positief advies hebben uitgebracht. Zonde voor hem en voor het Nederlands Elftal waarin hij niet zou misstaan", aldus Gullit dit weekeinde in Groningen. Naturalisatie zit er na een eventuele afwijzing van het verzoek niet eerder in
Bron: planet.nl

Wat vinden jullie? Mogen sporters bevoorrecht worden als ze zich willen naturlaliseren tot Nederlander? Ik vind het eigenlijk een beetje bull-shit. Het is natuurlijk leuk als je Kalou in je nationale team kan laten spelen en je geeft zo goede spelers de mogelijkheid op grote prijzen (met Ivoorkust geef ik hem toch minder kans tijdens een WK) maar waarom sporters ineens bevoorrechten?

Laatst gewijzigd op 25-04-2005 om 21:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2005, 21:14
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik vind het belangrijk dat dit kan. Spelers die op jonge leeftijd naar Nederland komen en een verblijfsvergunning krijgen (die ze waarschijnlijk wel krijgen, omdat het sporters zijn) mogen het ook, dan mag een jongen als Kalou het ook. Het gaat om het economisch voordeel dat je eruit haalt. Van veel immigranten hoeven we in onze eigen portemonnee niet zo heel veel te verwachten, maar Kalou kan wat opleveren in sportief en economisch opzicht voor ons land opzich, dat is dan belangrijk.

Overigens vind ik dan niet dat hij ook meteen recht van spelen heeft, hij moet wel eerst beter zijn dan de andere opties. En daar moet van Basten zich niet op verkijken.
Oud 25-04-2005, 21:25
2e Ketjing
2e Ketjing is offline
Ik vind dat voor iedereen de zelfde regels moeten gelden, jammer voor Kalou.
Oud 25-04-2005, 21:35
samoth
samoth is offline
Citaat:
2e Ketjing schreef op 25-04-2005 @ 22:25 :
Ik vind niet dat je blind de regels moet navolgen. Die regels dienen in het geval van Kalou geen enkel positief doel en er is dus geen rede om ze toe te passen.

Jammer voor de andere.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 00:06
Gimme more beer
Citaat:
2e Ketjing schreef op 25-04-2005 @ 22:25 :
Dat zou in feite ook betekenen dat buitenlandse spelers niet in Nederland kunnen voetballen. Immers, momenteel zit er een immigratiestop op ons land.
Oud 26-04-2005, 10:40
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-04-2005 @ 01:06 :
Dat zou in feite ook betekenen dat buitenlandse spelers niet in Nederland kunnen voetballen. Immers, momenteel zit er een immigratiestop op ons land.
Voor mensen die hier werk hebben en daarom (tijdelijk) naar Nederland komen is er geen immigratiestop.

Volgens mij is er uberhaupt geen immigratiestop, maar slechts een strengere regeling voor economische vluchtelingen of vluchtelingen die blijken te liegen over hun verleden (oorlogsmisdadigers e.d.).. En er is een normale naturalisatieregeling, die enkele jaren duurt.

Overigens is "en Maxima dan?" een uiterst domme opmerking. Maxima is met een Nederlands staatsburger getrouwd. Dan krijg je versneld een Nederlands paspoort.
Oud 26-04-2005, 10:54
Verwijderd
Wat is het verschil tussen Kalou en een afrikaan die het zweet in z'n bilnaad werkt in de fabriek?

niks lijkt mij.. Kalou heeft al een bevoorrechte positie dat hij hier in Nederland mag zijn, en ook nog eens veel geld verdient.

ik zeg dus een duidelijke 'NEE'.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 11:14
samoth
samoth is offline
Citaat:
vijf schreef op 26-04-2005 @ 11:54 :
Wat is het verschil tussen Kalou en een afrikaan die het zweet in z'n bilnaad werkt in de fabriek?

niks lijkt mij.. Kalou heeft al een bevoorrechte positie dat hij hier in Nederland mag zijn, en ook nog eens veel geld verdient.

ik zeg dus een duidelijke 'NEE'.
Kalou hebben we nodig in 2006, Afrikanen in een fabriek niet.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 11:47
number9
number9 is offline
1. We hebben Kalou helemaal niet "nodig". Het zou handig kunnen zijn, maar hij is nou niet echt de speler waar t NL elftal niet zonder zou kunnen, niet meer dan een leuk talentje.
2. Het is eigenlijk gewoon pure BULLSHIT om spelers uit andere landen NL te maken voor t elftal. (ex)Koloniën prima, maar de rest niet. Kalou heeft voor de rest geen enkele band met NL.
Oud 26-04-2005, 11:55
one.
one. is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-04-2005 @ 22:14 :
Ik vind het belangrijk dat dit kan. Spelers die op jonge leeftijd naar Nederland komen en een verblijfsvergunning krijgen (die ze waarschijnlijk wel krijgen, omdat het sporters zijn) mogen het ook, dan mag een jongen als Kalou het ook. Het gaat om het economisch voordeel dat je eruit haalt. Van veel immigranten hoeven we in onze eigen portemonnee niet zo heel veel te verwachten, maar Kalou kan wat opleveren in sportief en economisch opzicht voor ons land opzich, dat is dan belangrijk.

Overigens vind ik dan niet dat hij ook meteen recht van spelen heeft, hij moet wel eerst beter zijn dan de andere opties. En daar moet van Basten zich niet op verkijken.
Eens.
Oud 26-04-2005, 12:00
Gimme more beer
Citaat:
Tricks' schreef op 26-04-2005 @ 11:40 :
Voor mensen die hier werk hebben en daarom (tijdelijk) naar Nederland komen is er geen immigratiestop.

Volgens mij is er uberhaupt geen immigratiestop, maar slechts een strengere regeling voor economische vluchtelingen of vluchtelingen die blijken te liegen over hun verleden (oorlogsmisdadigers e.d.).. En er is een normale naturalisatieregeling, die enkele jaren duurt.

Overigens is "en Maxima dan?" een uiterst domme opmerking. Maxima is met een Nederlands staatsburger getrouwd. Dan krijg je versneld een Nederlands paspoort.
Momenteel worden veel mensen uit armere landen hier geweerd, zelfs als ze hier een baan kunnen krijgen. Dat ik het daar niet mee eens ben, staat daarbuiten, die discussie kunnen we ergens anders voeren. Voor voetballers gelden niet de argumenten die Nederland momenteel voor de meeste immigranten gebruikt, aangezien ze een groot economisch voordeel opleveren en niet een zogenaamde "probleemgroep" vormen. Daarom vind ik dat de strengere aanpak niet geldt voor voetballers, simpelweg omdat het niet kán. En nee, naturalisatie hoeft niet hetzelfde te zijn als (tijdelijk) immigreren, maar de regelgeving is even streng.
Oud 26-04-2005, 12:58
Verwijderd
Als hij slim is, zet hij een schijn-huwelijk op poten
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 16:04
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 26-04-2005 @ 13:58 :
Als hij slim is, zet hij een schijn-huwelijk op poten
Het liefst ook nog met een koninklijk lid
Oud 26-04-2005, 16:06
GDAer
GDAer is offline
Citaat:
number9 schreef op 26-04-2005 @ 12:47 :
1. We hebben Kalou helemaal niet "nodig". Het zou handig kunnen zijn, maar hij is nou niet echt de speler waar t NL elftal niet zonder zou kunnen, niet meer dan een leuk talentje.
2. Het is eigenlijk gewoon pure BULLSHIT om spelers uit andere landen NL te maken voor t elftal. (ex)Koloniën prima, maar de rest niet. Kalou heeft voor de rest geen enkele band met NL.
Hij heeft speelt wel bij Feyenoord en dat is wel in NL. O ja dat vind jij niet. Ik ben ook Ajacied maar Rotterdam is toch wel nodig voor de economie.
Oud 26-04-2005, 17:16
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
GDAer schreef op 26-04-2005 @ 17:06 :
Hij heeft speelt wel bij Feyenoord en dat is wel in NL. O ja dat vind jij niet. Ik ben ook Ajacied maar Rotterdam is toch wel nodig voor de economie.
Die allochtoon in de fabriek hebben we ook nodig voor de economie. Ik heb er even over nagedacht en ik vind het ook maar onzin dat Kalou voorrang krijgt op anderen. Ben het met Number9 eens
Oud 26-04-2005, 18:11
samoth
samoth is offline
Citaat:
number9 schreef op 26-04-2005 @ 12:47 :
1 Dat weet jij natuurlijk beter dan Van Basten.
2 Kalou spreekt Nederlands, woont in Nederland, werkt in Nederland en dat allemaal al een geruime tijd.

Het zou bovendien zonde zijn als hij het wk zou missen. Iedere voetballiefhebber (en dat zijn er nogal wat) wilt Kalou zien stralen op het wk. Iets wat zonder naturalisatie onmogelijk wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:48
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 26-04-2005 @ 18:16 :
Die allochtoon in de fabriek hebben we ook nodig voor de economie.
Punt is dat we van die allochtoon hebben gezegd dat hij niet genoeg oplevert. Kalou doet dat wel.
Oud 26-04-2005, 19:08
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
100% met Gimme More Beer eens. Het moet kunnen.
Oud 26-04-2005, 19:15
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
samoth schreef op 26-04-2005 @ 19:11 :
2 Kalou spreekt Nederlands, woont in Nederland, werkt in Nederland en dat allemaal al een geruime tijd.

Het zou bovendien zonde zijn als hij het wk zou missen. Iedere voetballiefhebber (en dat zijn er nogal wat) wilt Kalou zien stralen op het wk. Iets wat zonder naturalisatie onmogelijk wordt.
pfff, er zijn genoeg mensen die geen verblijfsvergunning krijgen en wel goed nederlands spreken en hier werken. En als voetballiefhebber vind ik het ook bullshit. Het is ook zonde dat we George Weah nooit op een wk in actie hebben kunnen zien, maar ik kan niet zeggen dat ik er 's nachts van wakker lig. Ik denk niet dat het veel uit zal maken of Kalou meedoet of niet voor hoe succesvol het nederlands elftal zal zijn.

Ik vind dat er een hoop mensen zijn die hier een betere toekomst kunnen krijgen als ze hier mogen blijven en nederlander mogen worden, maar ik denk dat dat voor de toekomst van Kalou niet veel uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:16
number9
number9 is offline
Citaat:
samoth schreef op 26-04-2005 @ 19:11 :
2 Kalou spreekt Nederlands, woont in Nederland, werkt in Nederland en dat allemaal al een geruime tijd
1.Ik zeg dat niet dat ie geen goede voetballer is. Maar dat hij nou niet egt DE ster is die t gaat maken voor ons en zonder wie we niet kunnen, om dat te zien hoef je geen Van Basten te zijn. Ik zeg niet dat ie niet goed genoeg is voor t NL elftal, maar sommige mensen zien hem als een speler waar we strax afhankelijk zijn ofzo.

2. Kalou speelt pas betaald (dus werkt) in t eerste van Feyenoord en tussendoor Excelsior sinds 2003. Dat is nou niet egt geruime tijd. Zo kan elk willekeurig talentje wel kans maken op NL elftal. Zo verneuk je je eigen talenten. Net zoals dat teams weer een maximum van buitenlanders in de selectie mag hebben wat gelukkig snel komt. Er MOET een verbod komen om spelers te naturaliseren. Zowel dubbele paspoorten als Eusebio's, Die Stefano, 13 van de 22 van Frankrijk 98 en nu dus Kalou. Respecteer nou s welke nationaliteit je hebt. Als 1 van je ouders die nationaliteit heeft kan je er wel voor uitkomen. Dus Kalou moet maar lekker voor Ivoorkust gaan ballen. Het is niet meer dan een normale allochtoon.
Oud 26-04-2005, 19:23
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
samoth schreef op 26-04-2005 @ 12:14 :
Kalou hebben we nodig in 2006, Afrikanen in een fabriek niet.
Weet je het zeker?
Dan ga ik het niet over het nederlands elftal.
Maar volgens mij weet je zelf ook dat je arrogant en als een belg klinkt
Oud 26-04-2005, 19:28
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
GDAer schreef op 26-04-2005 @ 17:06 :
Owh..En omdat hij bij Feyenoord speeld krijgt hij echt een verschrikkelijk goede band met Nederland?

En iedereen is nodig voor de economie, maar waarop baseer je dat eigenlijk? Want ik zie echt geen verband tussen de stelling en jouw uitspraak over de economie
Oud 26-04-2005, 19:34
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-04-2005 @ 19:48 :
Punt is dat we van die allochtoon hebben gezegd dat hij niet genoeg oplevert. Kalou doet dat wel.
Haha..Ik denk dat je van die lage lonen zult schrikken,
en geloof me, hij levert meer arbeid in een week voor 50 euro,
dan die Kalou met z'n aantal duizenden per week.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik zou kalou dol graag op NeXxt 2006 willen zien, maar gezien de stelling vind ik het oneerlijk.
Oud 26-04-2005, 19:36
Gimme more beer
Citaat:
wr_faya schreef op 26-04-2005 @ 20:34 :
Haha..Ik denk dat je van die lage lonen zult schrikken,
en geloof me, hij levert meer arbeid in een week voor 50 euro,
dan die Kalou met z'n aantal duizenden per week.
Daar gaat het niet om, het trekt investeerders naar een stadion en dat is altijd goed voor je economie.
Oud 26-04-2005, 19:38
2e Ketjing
2e Ketjing is offline
laten de Nederlandse clubs maar meer gaan investeren in eigen jeugd
Oud 26-04-2005, 19:45
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-04-2005 @ 20:36 :
Daar gaat het niet om, het trekt investeerders naar een stadion en dat is altijd goed voor je economie.
Investeerders vertel is..?

En die Afrikaan dan?
Die leverd ontzettend veel arbeid, voor een schamele loon.
Niet echt slecht voor de economie zou je zo denken?
Oud 26-04-2005, 22:33
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-04-2005 @ 19:48 :
Je kan toch niet van iedereen gaan kijken wat hij of zij oplevert?! Straks schopt Bouazaoun (of whatever) volgende week Kalou ook in 2 stukken, kan hij zelfs niet meer achter de lopende band staan. Maar hij heeft wel mooi zijn papiertje en jij mag hem zijn uitkering komen brengen.
Oud 26-04-2005, 23:24
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 26-04-2005 @ 23:33 :
Je kan toch niet van iedereen gaan kijken wat hij of zij oplevert?! Straks schopt Bouazaoun (of whatever) volgende week Kalou ook in 2 stukken, kan hij zelfs niet meer achter de lopende band staan. Maar hij heeft wel mooi zijn papiertje en jij mag hem zijn uitkering komen brengen.
Dat kan altijd gebeuren, daar kun je niet vanuit gaan. Bij voetballers vind ik dat ze de voorkeurspositie logischerwijs kunnen krijgen, puur en alleen omdat de argumenten tegen allochtone werknemers niet gelden voor voetballers.
Oud 26-04-2005, 23:26
Gimme more beer
Citaat:
wr_faya schreef op 26-04-2005 @ 20:45 :
Investeerders vertel is..?

En die Afrikaan dan?
Die leverd ontzettend veel arbeid, voor een schamele loon.
Niet echt slecht voor de economie zou je zo denken?
Jah, maar een afrikaan levert arbeid voor 2000, krijgt daar 800 van, 1200 per maand winst. Kalou trapt er 20 per seizoen in en trapt zo je team 4 plaatsen omhoog, levert je zo een paar miljoen per jaar extra op.
Oud 27-04-2005, 06:56
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-04-2005 @ 00:26 :
Jah, maar een afrikaan levert arbeid voor 2000, krijgt daar 800 van, 1200 per maand winst. Kalou trapt er 20 per seizoen in en trapt zo je team 4 plaatsen omhoog, levert je zo een paar miljoen per jaar extra op.
En die doelpunten maken kan hij alleen?
Ik snap je standpunt sowieso niet.

Citaat:
Dat kan altijd gebeuren, daar kun je niet vanuit gaan. Bij voetballers vind ik dat ze de voorkeurspositie logischerwijs kunnen krijgen, puur en alleen omdat de argumenten tegen allochtone werknemers niet gelden voor voetballers
Waar haal jij het nou in godsnaam vandaan dat het logischerwijs is? Een voetballer die elke week duizenden euro's op zijn of haar bankrekening krijgt gestord, heeft sowieso al helemaal nix te klagen. En die Afrikaan struggeld en Hosseld elke week voor z'n geld, en 5 jaar later heb je nog steeds geen paspoort.

Dat vind ik dus NIET logischerwijs.
Oud 27-04-2005, 08:30
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
2e Ketjing schreef op 26-04-2005 @ 20:38 :
laten de Nederlandse clubs maar meer gaan investeren in eigen jeugd
Oud 27-04-2005, 09:03
Silverchoice
Silverchoice is offline
Zelfde regels als voor alle andere immigranten. Ik hoef Kalou trouwens helemaal niet in het Nederlands elftal. Een speler die alleen voor sportieve prestaties zijn eigen land afvalt, heeft niet de motivatie die imo nodig is om voor een vertegenwoordigend elftal te spelen.
Oud 27-04-2005, 10:05
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-04-2005 @ 00:24 :
Dat kan altijd gebeuren, daar kun je niet vanuit gaan. Bij voetballers vind ik dat ze de voorkeurspositie logischerwijs kunnen krijgen, puur en alleen omdat de argumenten tegen allochtone werknemers niet gelden voor voetballers.
Noem eens wat argumenten dan?
Bovendien gaan we er hier steeds ongeveer van uit dat de allochtoon zonder Nederlands paspoort hier alleen komt om ergens in een fabriek te gaan werken. Maar er zijn er ook genoeg die de potentie hebben om bijvoorbeeld een succesvol zakenman/vrouw te worden. Die leveren dan net zo veel op als een voetballer, moeten die dan ook meteen een paspoort krijgen? Dat lijkt me pure discriminatie.
Oud 27-04-2005, 13:22
samoth
samoth is offline
Citaat:
number9 schreef op 26-04-2005 @ 20:16 :
1.Ik zeg dat niet dat ie geen goede voetballer is. Maar dat hij nou niet egt DE ster is die t gaat maken voor ons en zonder wie we niet kunnen, om dat te zien hoef je geen Van Basten te zijn. Ik zeg niet dat ie niet goed genoeg is voor t NL elftal, maar sommige mensen zien hem als een speler waar we strax afhankelijk zijn ofzo.

2. Kalou speelt pas betaald (dus werkt) in t eerste van Feyenoord en tussendoor Excelsior sinds 2003. Dat is nou niet egt geruime tijd. Zo kan elk willekeurig talentje wel kans maken op NL elftal. Zo verneuk je je eigen talenten. Net zoals dat teams weer een maximum van buitenlanders in de selectie mag hebben wat gelukkig snel komt. Er MOET een verbod komen om spelers te naturaliseren. Zowel dubbele paspoorten als Eusebio's, Die Stefano, 13 van de 22 van Frankrijk 98 en nu dus Kalou. Respecteer nou s welke nationaliteit je hebt. Als 1 van je ouders die nationaliteit heeft kan je er wel voor uitkomen. Dus Kalou moet maar lekker voor Ivoorkust gaan ballen. Het is niet meer dan een normale allochtoon.
1 Van Basten heeft het over een unieke prestatie. Kalou is dus niet zomaar een talentje.
2 Niet elk willekeurig talentje heeft het exceptionele talent van Kalou. Verder zie ik niet in waarom een naturalisatie van Kalou andere talenten verneukt (wat je er ook mee bedoeld). Ook begrijp ik niet waarom je Kalou niet genoeg binding vindt hebben met Nederland. Denk aan zijn broer die hier jaren heeft gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 13:27
samoth
samoth is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 27-04-2005 @ 10:03 :
Zelfde regels als voor alle andere immigranten. Ik hoef Kalou trouwens helemaal niet in het Nederlands elftal. Een speler die alleen voor sportieve prestaties zijn eigen land afvalt, heeft niet de motivatie die imo nodig is om voor een vertegenwoordigend elftal te spelen.
Het voetbal elftal van de Ivoorkust is een keer gevangen genomen na slechte prestaties. Ik kan me goed voorstellen dat Kalou er daardoor geen zin meer in heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 14:25
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
samoth schreef op 27-04-2005 @ 14:22 :
1 Van Basten heeft het over een unieke prestatie. Kalou is dus niet zomaar een talentje.
2 Niet elk willekeurig talentje heeft het exceptionele talent van Kalou. Verder zie ik niet in waarom een naturalisatie van Kalou andere talenten verneukt (wat je er ook mee bedoeld). Ook begrijp ik niet waarom je Kalou niet genoeg binding vindt hebben met Nederland. Denk aan zijn broer die hier jaren heeft gespeeld.
Damnitt...
Je doet echt alsof we het hier over Ronaldihno of Freddy Adu hebben, doe normaal man..Met dat "talent" van hem,
ik vind dat pas je lof over hem mag uitspreken, als hij wekelijks 2 of 3 erin legt, en briljante acties maakt.

Niet Dus
Oud 27-04-2005, 15:15
samoth
samoth is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 27-04-2005 @ 15:25 :
Damnitt...
Je doet echt alsof we het hier over Ronaldihno of Freddy Adu hebben, doe normaal man..Met dat "talent" van hem,
ik vind dat pas je lof over hem mag uitspreken, als hij wekelijks 2 of 3 erin legt, en briljante acties maakt.

Niet Dus
Van Basten zegt dat hij in staat is om op het wk een unieke prestatie te leveren. Kalou is dus zeker een speler met de potentie om net zo goed te worden als Ronaldihno.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 16:59
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-04-2005 @ 13:00 :
Momenteel worden veel mensen uit armere landen hier geweerd, zelfs als ze hier een baan kunnen krijgen. Dat ik het daar niet mee eens ben, staat daarbuiten, die discussie kunnen we ergens anders voeren. Voor voetballers gelden niet de argumenten die Nederland momenteel voor de meeste immigranten gebruikt, aangezien ze een groot economisch voordeel opleveren en niet een zogenaamde "probleemgroep" vormen. Daarom vind ik dat de strengere aanpak niet geldt voor voetballers, simpelweg omdat het niet kán. En nee, naturalisatie hoeft niet hetzelfde te zijn als (tijdelijk) immigreren, maar de regelgeving is even streng.
Onzin. Echt complete onzin. Als buitenlandse werknemer, uit welk niet-EU land dan ook, kan je in het bezit van een verblijfs- en werkvergunning komen op het moment dat je de juiste diploma's hebt en je werkgever een verzoek indient.
Oud 27-04-2005, 17:35
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
samoth schreef op 27-04-2005 @ 16:15 :
Van Basten zegt dat hij in staat is om op het wk een unieke prestatie te leveren. Kalou is dus zeker een speler met de potentie om net zo goed te worden als Ronaldihno.
Want Van Basten kan de toekomst voorspellen en alles wat Van Basten zegt is waarheid.
Oud 28-04-2005, 12:30
samoth
samoth is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 27-04-2005 @ 18:35 :
Want Van Basten kan de toekomst voorspellen en alles wat Van Basten zegt is waarheid.
Van Basten, zelf een legendarische voetballer geweest, zal toch wel enig oog voor talent hebben, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 19:30
number9
number9 is offline
Citaat:
samoth schreef op 27-04-2005 @ 14:22 :
Haha dus tegenwoordig kan je broer je carriére maken? Dus volgend seizoen krijgen we de broertjes van Maduro en Boukhari en Oranje. Salomon Kalou heeft dus duidelijk niet genioeg biding met NL. Het gaat om hem en niet om ze vader ze moeder, ze broer of de achterneef van ze opa's zus. Hij WERKT pas in NL sinds 2003 dus moet hij gewoon wachten tot 2008.

En als je hem in NL zet kan je de ontwikkeling in Oranje stoppen van ECHTE Nederlanders die wel recht hebben op Oranje. Kalou is gewoon bang dat ie met Ivoorkust nooit iets kan bereiken en lift mee met ons omdat wij miss wel suc6 kunnen hebben. En inderdaad zoals eerder vermeld. Als Van Basten zegt dat ie tot een unieke prestatie kan komen, betekent dat niet dat t zo is. Zeiden ze dat niet eerst ook over Van der Vaart? Dat hij zou geweldig zou worden. Maja Kalou is zelfs op latere leeftijd "doorgebroken" dan VDV. En hij zal t niet gaan maken. Of hij moet opeens vooruitgang gaan tonen.
Oud 29-04-2005, 07:32
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 27-04-2005 @ 18:35 :
Eindelijk iemand die m'n standpunt begrijp
Oud 29-04-2005, 07:33
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
number9 schreef op 28-04-2005 @ 20:30 :
Haha dus tegenwoordig kan je broer je carriére maken? Dus volgend seizoen krijgen we de broertjes van Maduro en Boukhari en Oranje. Salomon Kalou heeft dus duidelijk niet genioeg biding met NL. Het gaat om hem en niet om ze vader ze moeder, ze broer of de achterneef van ze opa's zus. Hij WERKT pas in NL sinds 2003 dus moet hij gewoon wachten tot 2008.

En als je hem in NL zet kan je de ontwikkeling in Oranje stoppen van ECHTE Nederlanders die wel recht hebben op Oranje. Kalou is gewoon bang dat ie met Ivoorkust nooit iets kan bereiken en lift mee met ons omdat wij miss wel suc6 kunnen hebben. En inderdaad zoals eerder vermeld. Als Van Basten zegt dat ie tot een unieke prestatie kan komen, betekent dat niet dat t zo is. Zeiden ze dat niet eerst ook over Van der Vaart? Dat hij zou geweldig zou worden. Maja Kalou is zelfs op latere leeftijd "doorgebroken" dan VDV. En hij zal t niet gaan maken. Of hij moet opeens vooruitgang gaan tonen.
Oud 29-04-2005, 13:20
samoth
samoth is offline
Citaat:
Haha dus tegenwoordig kan je broer je carriére maken? Dus volgend seizoen krijgen we de broertjes van Maduro en Boukhari en Oranje.
Dit heb ik nooit beweerd. Ik schreef alleen dat Kalou door zijn broer een bepaalde binding heeft met Nederland.
Citaat:
Salomon Kalou heeft dus duidelijk niet genioeg biding met NL. Het gaat om hem en niet om ze vader ze moeder, ze broer of de achterneef van ze opa's zus. Hij WERKT pas in NL sinds 2003 dus moet hij gewoon wachten tot 2008.
Dit is geen argument, aangezien die criteria nu juist ter discussie staan.

Citaat:
En als je hem in NL zet kan je de ontwikkeling in Oranje stoppen van ECHTE Nederlanders die wel recht hebben op Oranje.
Er kan maar 1 speler de dupe worden van Kalou, aangezien Kalou maar 1 plaats inneemt. Wat erg.
Citaat:
Kalou is gewoon bang dat ie met Ivoorkust nooit iets kan bereiken en lift mee met ons omdat wij miss wel suc6 kunnen hebben.
Dus?
Citaat:
En inderdaad zoals eerder vermeld. Als Van Basten zegt dat ie tot een unieke prestatie kan komen, betekent dat niet dat t zo is. Zeiden ze dat niet eerst ook over Van der Vaart? Dat hij zou geweldig zou worden. Maja Kalou is zelfs op latere leeftijd "doorgebroken" dan VDV. En hij zal t niet gaan maken. Of hij moet opeens vooruitgang gaan tonen.
Als Van Basten iets zegt over voetbal, zal het geen complete onzin zijn. Het dan misschien geen absoluute waarheid, maar wel een sterke indicatie.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 13:54
first eror
first eror is offline
Bah, stelletje opportunisten hier.

De argumenten die hier gegeven worden voor de naturalisatie van Kalou zijn stuk voor stuk arbitrair. Waar het om draait is dat een jongen met het geluk dat hij een bal kan trappen een voorkeursbehandeling krijgt boven mensen die dat niet kunnen.
Dat hele verhaaltje over zijn bijdrage aan de economie is nergens op gebaseerd. Sterker nog, het zal mij niets verbazen als zijn productiviteit lager is dan die van een topman bij Essent of Nuon. Lees het werk van Van Tinbergen er maar eens op na; de allochtoon in de fabriek is, in economische opzicht, net zo belangrijk als, zo niet belangrijker dan Kalou.
Bovendien is het ethisch niet te verantwoorden. Waarom mag Kalou blijven als mensen, die daadwerkelijk gevlucht zijn voor oorlog en regime in eigen land, weer teruggestuurd worden? Die zaken horen de prioriteit te hebben, niet Salomon.
Tot slot is het natuurlijk funest voor het voetbal. Kalou heeft absoluut geen band met Nederland. Hij zit hier pas een jaar of drie, spreekt verre van vloeiend Nederlands en is nog slechter geïntegreerd dan de gemiddelde moslimfundamentalist. De uitspraak van Van Basten dat Kalou mogelijk in de toekomst van waarde kan zijn voor Oranje heeft geen waarde omdat het een mening is. Martin Gaus heeft ook een mening, maar die heeft net als Van Basten niet het recht zich met de ethiek van integratiezaken in te laten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 14:39
Gimme more beer
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar de argumenten die aangevoerd zijn voor het tegengaan van naturalisatie en immigratie van bepaalde allochtone groepen zijn op Kalou simpelweg niet van toepassing. Daarom valt er absoluut wat voor te zeggen. Ik ben overigens een groot tegenstander van het huidige immigratiebeleid, moge dat duidelijk zijn. Maar dat staat hier los van.
Oud 30-04-2005, 10:41
number9
number9 is offline
Citaat:
samoth schreef op 29-04-2005 @ 14:20 :
Dit heb ik nooit beweerd. Ik schreef alleen dat Kalou door zijn broer een bepaalde binding heeft met Nederland.
Maar dat telt niet mee voor m. Ik heb ook een oom in Amerika dus ik mag daar ook international worden

Citaat:
Er kan maar 1 speler de dupe worden van Kalou, aangezien Kalou maar 1 plaats inneemt. Wat erg.
Elke NL speler die ten koste gaat van een Ivoorkust persoontje wat minder recht op die plek heeft dan hem is er één te veel

Citaat:
Dus?
Is t gewoon iemand die alleen maar op suc6 uit is en alleen daarvoor een andere nationaliteit aan wilt nemen.

Citaat:
Als Van Basten iets zegt over voetbal, zal het geen complete onzin zijn. Het dan misschien geen absoluute waarheid, maar wel een sterke indicatie.
ALS Van Basten het zegt...... Van Basten is GOD niet ofzo hoor, wat veel mensen denken, dat is Cruijff alleen . Maar een sterke indicatie lijkt mij niet genoeg voor een paspoort.

Als je tegenwoordig al met een sterke indicatie ergens komt. Dan kunnen we ook gelijk wel een paar Angoleesjes uit de F1 van de plaatselijke club halen, die hebben ook potentie
Oud 30-04-2005, 11:56
samoth
samoth is offline
Citaat:
Maar dat telt niet mee voor m. Ik heb ook een oom in Amerika dus ik mag daar ook international worden
Ik heb toch niet gezegd dat het de de enige rede is.
Overigens neem ik aan dat je oom in Amerika niet zo beroemd is als Bona in Nederland.

Citaat:
Elke NL speler die ten koste gaat van een Ivoorkust persoontje wat minder recht op die plek heeft dan hem is er één te veel
Ik zie werkelijk je probleem niet. In 2008 heb je er geen problemen meer mee. Wat maken die 2 jaartjes nou uit.

Citaat:
Is t gewoon iemand die alleen maar op suc6 uit is en alleen daarvoor een andere nationaliteit aan wilt nemen.
tja de meeste sporters zijn op succes uit. Ik zie niet in wat daar verkeerd aan is.

Citaat:
ALS Van Basten het zegt...... Van Basten is GOD niet ofzo hoor, wat veel mensen denken, dat is Cruijff alleen . Maar een sterke indicatie lijkt mij niet genoeg voor een paspoort.

Als je tegenwoordig al met een sterke indicatie ergens komt. Dan kunnen we ook gelijk wel een paar Angoleesjes uit de F1 van de plaatselijke club halen, die hebben ook potentie
Van Basten is een legende die itt Cruijff iets met Nederland gewonnen heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 13:09
Wawl
Wawl is offline
Ik ben een opportunist eerste klas, dus laat hem maar mooi Nederlander worden.
Oud 30-04-2005, 19:45
number9
number9 is offline
Citaat:
samoth schreef op 30-04-2005 @ 12:56 :
Ik heb toch niet gezegd dat het de de enige rede is.
Overigens neem ik aan dat je oom in Amerika niet zo beroemd is als Bona in Nederland.
Het is de enige binding die hier ermee heeft, dus dan gaat jouw punt al niet meer op.

Citaat:
Ik zie werkelijk je probleem niet. In 2008 heb je er geen problemen meer mee. Wat maken die 2 jaartjes nou uit.
Elke 2 jaar is er 1 te veel. Liever 2e zonder Kalou dan 1e met hem.

Citaat:
tja de meeste sporters zijn op succes uit. Ik zie niet in wat daar verkeerd aan is.
Als je daarvoor een andere nationaliteit aan moet nemen is er wat mis met je. Als hij idd een wereldtopper kan worden kan hij Ivoorkust hoger niveau laten bereiken.

Citaat:
Van Basten is een legende die itt Cruijff iets met Nederland gewonnen heeft.
Maar dat betekent nog niet dat hij precies weet wat een potentiële wereldtopper is. Net zoals goede voetballers geen goede trainers hoeven te zijn, hoeft Van Basten niet per sé elke potentiële wereldtopper te herkennen.
Reageren

Regels voor berichten