|
|
Bekijk resultaten poll: Moeten sporters bevoorrecht worden als het gaat om naturalisatie | |||
Ja, Kalou (en anderen) moeten voorrang krijgen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 48.39% |
Nee, buitenlandse sporters moeten hetzelfde behandeld worden als andere buitenlanders |
![]() ![]() ![]() ![]() |
16 | 51.61% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het belangrijk dat dit kan. Spelers die op jonge leeftijd naar Nederland komen en een verblijfsvergunning krijgen (die ze waarschijnlijk wel krijgen, omdat het sporters zijn) mogen het ook, dan mag een jongen als Kalou het ook. Het gaat om het economisch voordeel dat je eruit haalt. Van veel immigranten hoeven we in onze eigen portemonnee niet zo heel veel te verwachten, maar Kalou kan wat opleveren in sportief en economisch opzicht voor ons land opzich, dat is dan belangrijk.
Overigens vind ik dan niet dat hij ook meteen recht van spelen heeft, hij moet wel eerst beter zijn dan de andere opties. En daar moet van Basten zich niet op verkijken.
||
![]() |
Citaat:
Jammer voor de andere. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Volgens mij is er uberhaupt geen immigratiestop, maar slechts een strengere regeling voor economische vluchtelingen of vluchtelingen die blijken te liegen over hun verleden (oorlogsmisdadigers e.d.).. En er is een normale naturalisatieregeling, die enkele jaren duurt. Overigens is "en Maxima dan?" een uiterst domme opmerking. Maxima is met een Nederlands staatsburger getrouwd. Dan krijg je versneld een Nederlands paspoort.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
1. We hebben Kalou helemaal niet "nodig". Het zou handig kunnen zijn, maar hij is nou niet echt de speler waar t NL elftal niet zonder zou kunnen, niet meer dan een leuk talentje.
2. Het is eigenlijk gewoon pure BULLSHIT om spelers uit andere landen NL te maken voor t elftal. (ex)Koloniën prima, maar de rest niet. Kalou heeft voor de rest geen enkele band met NL.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() 2 Kalou spreekt Nederlands, woont in Nederland, werkt in Nederland en dat allemaal al een geruime tijd. Het zou bovendien zonde zijn als hij het wk zou missen. Iedere voetballiefhebber (en dat zijn er nogal wat) wilt Kalou zien stralen op het wk. Iets wat zonder naturalisatie onmogelijk wordt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind dat er een hoop mensen zijn die hier een betere toekomst kunnen krijgen als ze hier mogen blijven en nederlander mogen worden, maar ik denk dat dat voor de toekomst van Kalou niet veel uitmaakt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2. Kalou speelt pas betaald (dus werkt) in t eerste van Feyenoord en tussendoor Excelsior sinds 2003. Dat is nou niet egt geruime tijd. Zo kan elk willekeurig talentje wel kans maken op NL elftal. Zo verneuk je je eigen talenten. Net zoals dat teams weer een maximum van buitenlanders in de selectie mag hebben wat gelukkig snel komt. Er MOET een verbod komen om spelers te naturaliseren. Zowel dubbele paspoorten als Eusebio's, Die Stefano, 13 van de 22 van Frankrijk 98 en nu dus Kalou. Respecteer nou s welke nationaliteit je hebt. Als 1 van je ouders die nationaliteit heeft kan je er wel voor uitkomen. Dus Kalou moet maar lekker voor Ivoorkust gaan ballen. Het is niet meer dan een normale allochtoon.
||
Citaat:
Dan ga ik het niet over het nederlands elftal. Maar volgens mij weet je zelf ook dat je arrogant en als een belg klinkt
||
Citaat:
En iedereen is nodig voor de economie, maar waarop baseer je dat eigenlijk? Want ik zie echt geen verband tussen de stelling en jouw uitspraak over de economie ![]()
||
Citaat:
en geloof me, hij levert meer arbeid in een week voor 50 euro, dan die Kalou met z'n aantal duizenden per week. Maar begrijp me niet verkeerd, ik zou kalou dol graag op NeXxt 2006 willen zien, maar gezien de stelling vind ik het oneerlijk.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En die Afrikaan dan? Die leverd ontzettend veel arbeid, voor een schamele loon. Niet echt slecht voor de economie zou je zo denken?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Ik snap je standpunt sowieso niet. Citaat:
Dat vind ik dus NIET logischerwijs.
||
Citaat:
|
Zelfde regels als voor alle andere immigranten. Ik hoef Kalou trouwens helemaal niet in het Nederlands elftal. Een speler die alleen voor sportieve prestaties zijn eigen land afvalt, heeft niet de motivatie die imo nodig is om voor een vertegenwoordigend elftal te spelen.
||
Citaat:
![]() Bovendien gaan we er hier steeds ongeveer van uit dat de allochtoon zonder Nederlands paspoort hier alleen komt om ergens in een fabriek te gaan werken. Maar er zijn er ook genoeg die de potentie hebben om bijvoorbeeld een succesvol zakenman/vrouw te worden. Die leveren dan net zo veel op als een voetballer, moeten die dan ook meteen een paspoort krijgen? Dat lijkt me pure discriminatie.
||
![]() |
Citaat:
2 Niet elk willekeurig talentje heeft het exceptionele talent van Kalou. Verder zie ik niet in waarom een naturalisatie van Kalou andere talenten verneukt (wat je er ook mee bedoeld). Ook begrijp ik niet waarom je Kalou niet genoeg binding vindt hebben met Nederland. Denk aan zijn broer die hier jaren heeft gespeeld. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je doet echt alsof we het hier over Ronaldihno of Freddy Adu hebben, doe normaal man..Met dat "talent" van hem, ik vind dat pas je lof over hem mag uitspreken, als hij wekelijks 2 of 3 erin legt, en briljante acties maakt. Niet Dus
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als je hem in NL zet kan je de ontwikkeling in Oranje stoppen van ECHTE Nederlanders die wel recht hebben op Oranje. Kalou is gewoon bang dat ie met Ivoorkust nooit iets kan bereiken en lift mee met ons omdat wij miss wel suc6 kunnen hebben. En inderdaad zoals eerder vermeld. Als Van Basten zegt dat ie tot een unieke prestatie kan komen, betekent dat niet dat t zo is. Zeiden ze dat niet eerst ook over Van der Vaart? Dat hij zou geweldig zou worden. Maja Kalou is zelfs op latere leeftijd "doorgebroken" dan VDV. En hij zal t niet gaan maken. Of hij moet opeens vooruitgang gaan tonen.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Bah, stelletje opportunisten hier.
De argumenten die hier gegeven worden voor de naturalisatie van Kalou zijn stuk voor stuk arbitrair. Waar het om draait is dat een jongen met het geluk dat hij een bal kan trappen een voorkeursbehandeling krijgt boven mensen die dat niet kunnen. Dat hele verhaaltje over zijn bijdrage aan de economie is nergens op gebaseerd. Sterker nog, het zal mij niets verbazen als zijn productiviteit lager is dan die van een topman bij Essent of Nuon. Lees het werk van Van Tinbergen er maar eens op na; de allochtoon in de fabriek is, in economische opzicht, net zo belangrijk als, zo niet belangrijker dan Kalou. Bovendien is het ethisch niet te verantwoorden. Waarom mag Kalou blijven als mensen, die daadwerkelijk gevlucht zijn voor oorlog en regime in eigen land, weer teruggestuurd worden? Die zaken horen de prioriteit te hebben, niet Salomon. Tot slot is het natuurlijk funest voor het voetbal. Kalou heeft absoluut geen band met Nederland. Hij zit hier pas een jaar of drie, spreekt verre van vloeiend Nederlands en is nog slechter geïntegreerd dan de gemiddelde moslimfundamentalist. De uitspraak van Van Basten dat Kalou mogelijk in de toekomst van waarde kan zijn voor Oranje heeft geen waarde omdat het een mening is. Martin Gaus heeft ook een mening, maar die heeft net als Van Basten niet het recht zich met de ethiek van integratiezaken in te laten. |
![]() |
|
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar de argumenten die aangevoerd zijn voor het tegengaan van naturalisatie en immigratie van bepaalde allochtone groepen zijn op Kalou simpelweg niet van toepassing. Daarom valt er absoluut wat voor te zeggen. Ik ben overigens een groot tegenstander van het huidige immigratiebeleid, moge dat duidelijk zijn. Maar dat staat hier los van.
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Als je tegenwoordig al met een sterke indicatie ergens komt. Dan kunnen we ook gelijk wel een paar Angoleesjes uit de F1 van de plaatselijke club halen, die hebben ook potentie ![]()
|||||
![]() |
Citaat:
Overigens neem ik aan dat je oom in Amerika niet zo beroemd is als Bona in Nederland. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |