Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2004, 17:27
Miracle
Miracle is offline
Hallo allemaal,

Sinds vandaag doet m'n gerbil raar. Hij heeft moeite met lopen en strekt soms helemaal z'n achterpoten als hij vooruit krabbelt. Maar het gekke is dat het een moment later weer gewoon loopt, alsof er niks aan de hand is. Soms gaat hij ook raar om de grond liggen op z'n rug.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt en vraag me af wat dit te betekenen heeft, want soms lijkt het net of hij gewoon oké is.

Iemand die het herkent?
Oud 28-02-2004, 17:40
faan
faan is offline
ik heb een cavia wel eens te gauw laten afzakken op het zaagsel.. hij maakte dus een klein sprongetje.. maar hij kwam iets verkeerd terecht.. maar nu gaat het gewoon weer goed met zijn pootje.. ik was wel bang dat hij gebroken was ofzo.. maar hij vertoont geen dinges meer
Dierenarts is een oplossing als hij nog eens raar zijn pootje houdt
Oud 28-02-2004, 17:47
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
faen schreef op 28-02-2004 @ 18:40:
ik heb een cavia wel eens te gauw laten afzakken op het zaagsel.. hij maakte dus een klein sprongetje.. maar hij kwam iets verkeerd terecht.. maar nu gaat het gewoon weer goed met zijn pootje.. ik was wel bang dat hij gebroken was ofzo.. maar hij vertoont geen dinges meer
Dierenarts is een oplossing als hij nog eens raar zijn pootje houdt
Dit had ik zelf ook wel kunnen bedenken.
Als hij altijd hinkte was het wel duidelijk, maar dat is dus niet zo. En natuurlijk ga ik naar de dierenarts als het niet over gaat.

Ik hoopte alleen dat iemand anders ook een keer zoiets raars heeft gehad met een gerbil of knaagdier.
Oud 28-02-2004, 23:50
Blues
Blues is offline
Ik heb ooit een Degoe gehad (familie van de gerbil ongeveer hetzelfde) bij mij rekte hij zich welles uit met 1 van z'n achterpootjes maar dat is niet wat je bedoelt denk ik (zoiets kun je wel onderschijden) en van dat rollen op zijn/haar rug dan willen ze misschien een zand bad hebben, kun je kopen in bussen in de dierenwinkel moe' je in 'n bak mikken en dan gaan ze er in rollen (om de vacht in conditie te houden of zoiets)

Wel post even hoe 't verder gaat met je diertje
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:35
Miracle
Miracle is offline
Ik geloof dat hij nu wel weer normaal loopt. En dat rollen heb ik ook nog niet gezien. Hij heeft een bodembedekking van zand en zaagsel, dus opzich is dan een zandbad overbodig. Hij waste zich wel vaker, maar nu zag het er gewoon naar uit, net of hij pijn had ofzo, hij lag dan soms heel stil op z'n rug.

Ik hoop dat het weer goed blijft gaan... Ik heb vandaag nog niet zo heel lang naar hem zitten kijken.
Gister later in de avond, begon hij gelukkig al wel met knagen, terwijl hij dat eerder die avond niet deed.
Oud 29-02-2004, 13:44
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
had mijn konijntje ook en toen was hij uitgedroogd....
Oud 29-02-2004, 14:06
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 29-02-2004 @ 14:44:
had mijn konijntje ook en toen was hij uitgedroogd....

De mijne zou ook uitgedroogd kunnen zijn. We hebben nu een tijdje een nieuw drinkwatersysteem. En hij snapt nog niet helemaal hoe het werkt. Soms helpen we hem wel, en soms lukt het hem ook wel. Gister hebben we hem dan ook weer geholpen ermee. Misschien dat hij daarom weer beter is.?
Oud 01-03-2004, 15:05
Miracle
Miracle is offline
Net zat hij weer apatisch voor zich uit te staren. Toen heb ik door een beetje te rammelen aan het gaas hem laten lopen. Hij liep toen weer zo eng, slepend met z'n achterpoten. Terwijl hij daarna weer gewoon loopt.
Moet ik hiermee naar de dierenarts.. of weet iemand iets anders?

Laatst gewijzigd op 01-03-2004 om 15:09.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 19:26
duifeltje
duifeltje is offline
naar de dierenarts!
Oud 03-03-2004, 20:04
Belle
Belle is offline
naar de dierenarts ja. Beestje is duidelijk ziek. Het slepen met de pootjes kunnen verlammingsverschijnselen zijn die op kunnen treden door ouderdom, maar ik heb geen idee hoe oud je gerbil is.
Oud 03-03-2004, 20:06
Miracle
Miracle is offline
Hij wordt in mei 3 jaar.

Verlammingsverschijnselen? Ik heb het nu al 2 dagen niet opgemerkt...
Oud 03-03-2004, 20:23
Belle
Belle is offline
Citaat:
dreen schreef op 03-03-2004 @ 21:06:
Hij wordt in mei 3 jaar.

Verlammingsverschijnselen? Ik heb het nu al 2 dagen niet opgemerkt...
3 is een behoorlijke leeftijd, en dan kunnen er wel eens verlammingsverschijnselen optreden. Soms is dat een dag wat slepen, maar langzaam aan zal de hele achterkant van het diertje verlammen. Hier is niets aan te doen, maar hij kan er wel prima mee leven.
Oud 03-03-2004, 20:28
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Belle schreef op 03-03-2004 @ 21:23:
3 is een behoorlijke leeftijd, en dan kunnen er wel eens verlammingsverschijnselen optreden. Soms is dat een dag wat slepen, maar langzaam aan zal de hele achterkant van het diertje verlammen. Hier is niets aan te doen, maar hij kan er wel prima mee leven.
Maar hij loopt ook vaak wel heel goed. Eigenlijk is het maar heel weinig dat hij sleept met z'n achterpoten. Als het echt verlammingsverschijnselen waren dan was de frequentie wel hoger geweest.
Oud 03-03-2004, 20:36
Belle
Belle is offline
Citaat:
dreen schreef op 03-03-2004 @ 21:28:
Maar hij loopt ook vaak wel heel goed. Eigenlijk is het maar heel weinig dat hij sleept met z'n achterpoten. Als het echt verlammingsverschijnselen waren dan was de frequentie wel hoger geweest.
hoeft niet, het treedt heel langzaam in. Maargoed ik zou als ik jou was maar even heel hard naar de dierenarts hollen, als hij apatisch is is er echt iets fout
Oud 03-03-2004, 20:48
duifeltje
duifeltje is offline
mijn ratje heeft sinds gister ook een slap pootje, ik heb het idee dat het vandaag iets beter ging maar... kweet niet
Oud 03-03-2004, 20:59
Miracle
Miracle is offline
Hij is af en toe apatisch. Vandaag en gisteren heb ik niet zo heel erg op hem gelet. Maar ik hoorde hem wel vrij regelmatig knagen en ik geloof dat het nu weer goed met hem gaat.

Regels voor berichten