Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2004, 19:12
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
heeft iemand enig idee hoe lang vitamines in fruit blijft zitten? ik maak namelijk altijd fruit klaar met de blender, zodat je het kunt drinken, ik doe het in een flesje en drink het dan de volgende ochtend op als ontbijt zeg maar. maar vraag me af of ik dan wel voldoende vitamines binnenkrijg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2004, 19:25
Verwijderd
Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat dezelfde hoeveelheid er gewoon in blijft zitten hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 23:20
Southraider
Southraider is offline
Zolang je de schil (zoals bij appels en peren) er ook bij stopt heb je de meeste vitamines er nog inzitten. Alleen als je echt alle vitaminen wil hebben dan moet je het gewoon in orginele staat eten en dan zo vers mogelijk.
Oud 15-02-2004, 23:32
Verwijderd
In een afgesloten busje blijven ze er zeker wel gewoon in zitten hoor . Ze gaan er pas 'uit' als je fruit/groente gaat koken of als je het zonder schil blootstelt aan lucht.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:29
Outlaw
Outlaw is offline
De vitamines in fruitsap "verdwijnen" wel degelijk. Het is een fabeltje, maar er zit een kern van waarheid in...

Ik ben nu net voor scheikunde met een PO bezig over de vitamine C concentratie in sinaasappelsap bij verschillende bewaarmethoden.

De eerste proeven wijzen uit dat er wel degelijk vitamine C wegreageert, zeker uit versgeperst sap. Bij deze meting was na een week, in de koelkast, ongeveer 1/5 van de vitamine C weg...

Hoe dat nou komt, waar het mee reageert kan ik je (nog) niet vertellen

Maak je iig maar niet druk als je het 1 dag in de koelkast laat staan, wat maakt het nou uit of je die kleine hoeveelheid vitamines meer of minder nou binnenkrijgt. Iedereen die een beetje normaal eet krijgt toch wel genoeg vitamines binnen...
Reageren

Regels voor berichten