Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2004, 17:45
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Hallo,

Misschien heeft er hier iemand ervaring met Finale 2004 (muziek authoring pakket). Ik ben er nu anderhalve dag mee bezig en ik moet _even_ wat overschrijven maar nu heb ik 2 vraagjes:

Hoe kun je een noot in 3-en verdelen ? En daarmee bedoel ik een stukje uit bolero zeeman (jaja carnavalsnummer) dat na de eigenlijke melodie komt voor trombone ? Dus: kwartnoot, kwartnoot in 3-en gedeeld en ook een triool, weer kwartnoot, weer kwartnoot in 3-en gedeeld met triool

2e vraagje: Hoe kun je makkelijk transponeren van trombone c naar hoorn f ?
Oud 18-02-2004, 02:00
Daevrem
Daevrem is offline
Je speelt dan 3 achtste noten in de tijd van 2(samen kwart). Een triool dus. Daar zit gewoon een knop voor in. Ik heb het niet op deze computer staan maar het is gewoon het standard triool symbool, drie noten met een bracket(en een drietje) dacht ik.

Met transponeren weet ik zo niet. Maar als je de trombone C kopieerd en dat in hoorn F plakt neemt hij het niet letterlijk over. Hij veranderd er in iedergeval wel wat aan. Wellicht transponeerd hij het goed. Anders even in de help zoeken, het moet toch kunnen neem ik aan.

Volgens mij heb ik met versie 2003 gewerkt. Ik weet niet wat men allemaal veranderd heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 07:53
Verwijderd
Ik vond Finale echt rottig werken...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 17:51
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Ik heb er idd triolen van gemaakt, zover was ik na een tijdje nadenken ook gekomen. Maar ik ben er nog niet uit met transponeren, want een maat selecteren, ctrl + c en ctrl + v werkt niet, de help heb ik nog niet nagezocht, dat ga ik straks even doen

En snees, welk programma vind jij dan wel fijn werken ? musicad is ook niet alles
Oud 18-02-2004, 17:56
Carn
Carn is offline
Jup, use the triplet button!

Finale werkt op zich best goed, maar is gewoon erg uitgebreid.
Oud 18-02-2004, 20:08
Daevrem
Daevrem is offline
Ja, inderdaad. Erg uitgebreid. Voordeel en nadeel. Ik heb ook flink lopen zoeken in de help bestanden. Ik probeer ook mijn handen te leggen op Sibelius zodat ik ze kan vergelijken. Maar het gaat een beetje langzaam .
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 13:49
Verwijderd
Citaat:
meyer3 schreef op 18-02-2004 @ 18:51:
Ik heb er idd triolen van gemaakt, zover was ik na een tijdje nadenken ook gekomen. Maar ik ben er nog niet uit met transponeren, want een maat selecteren, ctrl + c en ctrl + v werkt niet, de help heb ik nog niet nagezocht, dat ga ik straks even doen

En snees, welk programma vind jij dan wel fijn werken ? musicad is ook niet alles
Voor notenschrift heb ik nog geen enkel fijn programma gevonden, voor gitaar voldoet PowerTab Editor.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 14:16
Carn
Carn is offline
nou ja, "fijn"; ik denk dat je daarme bedoeld "simpel". Maar aangezien notenschrift soms gecompliceerde dingen nodig heeft lijkt het me moeilijk om een 'simpel" programma te vinden.

Ik zoek eigenlijk nog steeds een progje speciaal voor drums en percussie
Oud 19-02-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 19-02-2004 @ 15:16:
nou ja, "fijn"; ik denk dat je daarme bedoeld "simpel". Maar aangezien notenschrift soms gecompliceerde dingen nodig heeft lijkt het me moeilijk om een 'simpel" programma te vinden.

Ik zoek eigenlijk nog steeds een progje speciaal voor drums en percussie
PTE kan ook behoorlijk veel aan, zoals triolen e.a. onregelmatige noten, plus allemaal zaken die voor de gitaar nodig zijn, zoals artificial harmonics, tapping etc.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 14:26
Carn
Carn is offline
dat zeg ik ook niet Maar PTE is vrij specifiek voor gitaar, Finale is in principe voor elk denkbaar instrument.
Oud 19-02-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 19-02-2004 @ 15:26:
dat zeg ik ook niet Maar PTE is vrij specifiek voor gitaar, Finale is in principe voor elk denkbaar instrument.
Dan verstehen wij elkaar. Met PTE zijn drums trouwens wel mogelijk, maar echt ontzettend klote om te schrijven! (vanwege de TAB-interface)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 23:23
Daevrem
Daevrem is offline
PTE? Is dat een nieuwe versie voor powertab? Zo ja, die is best oke. Maar zo vreselijk dat je geen muzieknotatie in kan voeren(en ze zijn het ook niet van plan las ik ergens).

Leuk programmatje maar je kunt ze niet echt goed vergelijken met een uitgebreid paket als Finale.

Trouwens kun je met muzieknotatie ook gewoon tapping en artificial harmonies noteren. Je noteert met muzieknotatie iets altijd op de manier dat het klinkt en niet welke techniek je ervoor gebruilkt. Je heb dus ook een aantal symbolen voor flageoletten(zoals dat in het nederlands heet, belachelijk woord trouwens).

Laatst gewijzigd op 19-02-2004 om 23:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten