Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 20:14
Punkygirl
Punkygirl is offline
Vinden jullie dat het lezen van chatlogs en smsjes ( van je vriend/vriendin) laat zien dat je hem/haar niet vertrouwt?
Of vind jij het de normaalste zaak van de wereld en lees je ze gewoon.
En laat je ( als hij/zij dat wil) jouw chatlogs lezen of vind je dat niet prettig?

Ik hoor het graag.
Oud 11-02-2004, 20:16
hellion
hellion is offline
Ik vind het idd nogal raar overkomen. Komop, al wil je zonodig een chatlog/smsje van je vriend/vriendin lezen kun je dat ook gewoon vragen, vind het nogal onnodig om dit zomaar zonder enige aanleiding te doen. Komt idd wantrouwig over vind ik.
Oud 11-02-2004, 20:16
miekmuis
miekmuis is offline
Als ik de logs van mijn vriend zou lezen zou dat wel een teken van onzekerheid, of misschien zelfs wantrouwen zijn.
Als hij mijn logs of smsjes wil lezen mag dat van mij. Hij heeft zelfs al logs van me gelezen en topics hier van mij over hem. Ik doe niks achter zijn rug om, dus als hij wat bevestiging zoekt, of gewoon nieuwsgierig is naar wat ik bespreek met anderen mag hij van mij alles lezen.
Oud 11-02-2004, 20:18
Verwijderd
ben het helemaal met miekmuis heen.
zou het niet zomaar voor de lol doen, maar als ik het zou doen, zou dat zeker wat zeggen over mijn onzekerheid
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:19
Verwijderd
Hij chat niet, dus er valt al niets te lezen, maar als hij al zou chatten zou het me niets kunnen schelen waarover SMS'jes lees ik wel eens, maar die zijn meestal óf van mij óf van zijn zusje... en ik mag ze lezen.

Hij mag mijn smsjes/chatlogs ook lezen hoor, niets te verbergen. Maar hij vindt het niet nodig.

We kennen elkaar wel een beetje
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:36
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik zal ook even antwoorden

Ikzelf lees de chatlogs van mn vriend wel eens.. Vaak als ik me verveel ( als hij nog slaap en ik ben wakker en er is echt niks te doen) dan vind ik het nog wel eens leuk om te doen. Ik ga dan niet controleren of er rare dingen tussen staan maar oude logs van hem en mij lezen.
En soms ook logs van vrienden die ik ken van hem maar verder niet echt..

Eerst wel, maar daar had ik een reden voor.
Oud 11-02-2004, 20:38
Verwijderd
Als mijn vriendin dat zou flikken kan ze meteen optiefen. Nog los van het feit dat ik mijn eigen telefoon altijd bij me heb en dat wanneer dat niet het geval is hij uitstaat en zij de pincode niet weet, en het feit dat ik geen chatlogs bewaar, zijn dat gewoon haar zaken niet. Je kunt ook te krampachtig 'elkaars waarheid' willen achterhalen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik zou het absoluut niet doen, tenzij er grove indicaties zijn die duiden op bedrog van de ander zijn kant.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:48
miro
miro is offline
Chatlogs hebben we beiden niet.

We lezen smsjes wel van elkaar, als t toevallig zo uitkomt. Is geen kwestie van wantrouwen. Tis gewoon als t toevallig zo uitkomt. Als ik een smsje krijg en hij zit in de buurt dan roept ie, ei! die en die heeft gsmst. We hebben geen geheimen voor elkaar.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:08
CryptapiX
CryptapiX is offline
stiekem = wantrouwen
als mn vriendin het zou vragen mag ze het leze.. ik heb als goed is niets te verbergen voor r?
Oud 11-02-2004, 21:20
Verwijderd
tja als dat de enige manier is om erachter te komen of je vriend nou daadwerkelijk vreemd gaat
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:23
beestje
beestje is offline
tja als je ze gaat lezen zonder dat hij het weet dan is het inderdaad wel erg wantrouwend... als hij er bij is en hij zit er niet mee.. waarom niet? ik las ook altijd de smsjes van mijn ex, die zat er ook niet mee.
Oud 11-02-2004, 21:34
lso
lso is offline
afspraken zijn altijd makkelijk maar mij zou het echt geen kwaad kunnen- mij kunnen ze vertrouwen en als ze niet zeker zijn of een beetje wantrouwig, dan doen ze t maar... nu heb ik altijd liever dat dat ook niet wordt achtergehouden..

x
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:35
DEChengst
DEChengst is offline
Aangezien een chat mogelijk prive is vind ik het onacceptabel als mijn vriendin mijn chatlogs zou gaan lezen. Daarnaast zou ik inderdaad het gevoel krijgen dat ze me wantrouwt.
Oud 11-02-2004, 21:40
marlies
marlies is offline
zijn chatgesprekken en sms'jes zijn van hem.
Wat geeft mij het recht om zijn privacy te te schenden? Ik ben zijn vriendin, maar wat van hem is, is van hem.
Oud 11-02-2004, 22:08
Verwijderd
Ik vind het raar dat mensen aparte regels hanteren als het om privacy gaat. Als een broertje, zusje of ouder de chatlog leest wordt er herrie geschopt en de vriend of vriendin mag het gewoon lezen.

Ik heb niets tegen chatlogs lezen met toestemming. Het gaat mij om het stiekeme en het wantrouwen. Als je je vriend(in) wantrouwt bespreek het dan of maak het gewoon uit. C'est tout.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 22:11
Warsocket
Warsocket is offline
ten 1e komt het wantrouwend over en ten 2e ik ben geen bezit van mijn vriendin ik heb ook prive dingen

Dus als ik een partner zou hebben en die mijn logs ONGEVRAAGD leest dan krijgt ze de wind van voren
Oud 11-02-2004, 22:20
Jules
Jules is offline
Kwestie van wantrouwen ja. Waarom zou je die dingen anders gaan lezen..? Dat is gewoon privé..
Oud 12-02-2004, 06:04
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 11-02-2004 @ 23:11:
ten 1e komt het wantrouwend over en ten 2e ik ben geen bezit van mijn vriendin ik heb ook prive dingen

Dus als ik een partner zou hebben en die mijn logs ONGEVRAAGD leest dan krijgt ze de wind van voren
Citaat:
Sooz schreef op 11-02-2004 @ 23:20:
Kwestie van wantrouwen ja. Waarom zou je die dingen anders gaan lezen..? Dat is gewoon privé..
ik weet niet hoe "prive" dingejtes in jullie relaties er uit zien, maar ik kan me niet herinneren dat ik ook prive dingen heb gehad waarvan ik niet wou dat mn vriendin het zou weten? zoals ik al zei heb ik nix te vergbergen.. hoewel ik het niet leuk zou vinden als ze mn chatlogs, smsjes en email ed. gaat lezen zonder toestemming (en die vrouwen heb je er ook bij ) als ze erom vraagd zie ik het probleem iig niet

en sooz:
waarom zou je vriend ze niet mogen lezen? waarom is het prive wat jij met andere mensen bespreekt? heb je wat te verbergen voro je vriend dan?
Oud 12-02-2004, 06:26
*Madel*
*Madel* is offline
Ik denk wel dat het met wantrouwen te maken heeft. Natuurlijk lees je wel eens een smsje van de ander en lees je wel eens mee als de ander aan het chatten is, dat doet iedereen wel. Maar als je bewust alle chatlogs en smsjes van je partner gaat doorspitten opzoek naar weet ik veel wat ben je toch niet helemaal fris meer bezig
Oud 12-02-2004, 06:54
Jordi
Jordi is offline
Kan het niet gewoon zijn dat je geďnteresseerd bent in wat je partner allemaal bezig houdt?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 07:28
*Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 12-02-2004 @ 07:54:
Kan het niet gewoon zijn dat je geďnteresseerd bent in wat je partner allemaal bezig houdt?
Tuurlijk wel. Daarom zeg ik ook dat je af een toe een smsje leest of eens meekijkt met wie je partner aan het chatten is, dat is intresse. Maar als je hem / haar gaat controleren qua smsje en chatlogs is het geen intresse meer maar heet het ziek...
Oud 12-02-2004, 08:22
Verwijderd
bij mij is t een kwestie van nieuwsgierigheid als ik ze wil lezen, en ik zou t nooit achter zijn rug doen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 09:00
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
*Madel* schreef op 12-02-2004 @ 08:28:
Tuurlijk wel. Daarom zeg ik ook dat je af een toe een smsje leest of eens meekijkt met wie je partner aan het chatten is, dat is intresse. Maar als je hem / haar gaat controleren qua smsje en chatlogs is het geen intresse meer maar heet het ziek...
wie zegt dat het om controleren gaat? heb kan ook gwoon nieuwsgierigheid zijn.. bovendien zou ik geen enkele rede kunnen bedenke waarom mijn partner mijn chatlogs en smsjes niet mag lezen? ik heb nix voor dr te verbergen. ik denk niet dat ik ubrehaubt nog "prive" dingetjes heb dan..
als je 20 ajar getrouwd bent ga je toch ook nie zegge, neej schat je mag dat allemaal niet van mij lezen want je moet me maar zo vertrouwn??
Oud 12-02-2004, 09:15
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Er is een tijd geweest dat mijn vriend werkelijk álles van mij controleerde: smsjes, mails, mijn msn-lijst... En dat alles omdat ik contact had met een jongen die wel wat meer van me wilde.
Goed, ik snap dat hij wantrouwend wordt daarvan, maar ik voelde me gewoon ronduit gestalkt.
Oud 12-02-2004, 09:56
hansjuh
hansjuh is offline
Tja das echt een vertrouwenskwestie.

Van de ene kant zijn de chatlogs van je partner natuurlijk prive en heb je er niets mee te maken. Maar van de andere kant als je partner niet wilt dat je ze leest dan is het ook net alsof hij/zij iets voor je verborgen houdt...

In een goede relatie moet je best eens een keertje in elkaars chatlogs KUNNEN lezen, niet stiekem om te controleren, maar gewoon uit nieuwsgierigheid en interesse. en kunnen betekent niet dat je het ook daadwerkelijk doet
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 11:22
Sithan
Sithan is offline
Alsjeblieft zeg, als je daar al van zou vinden dat je ze moet lezen, dan zou je net zo goed een taperecorder in zn schoen kunnen doen om al zn gesprekken te kunnen horen...
Ik vind t een beetje psycho gedoe als mensen zich in een relatie zo erg verliezen dat ze elk gesprek van de ander willen weten...
Oud 12-02-2004, 11:44
justakid
justakid is offline
hi there! ik heb dit dus ook meegemaakt! ik had een vriend voor meer dan ander half jaar! ik had allang door dat hij via internet leuke "chickies" versierde. en ik heb er vaak dingen over gezegt. op een begeven moment ging t te ver hij is ook vreemd gegaan enzo. toen ik t m vroeg zei hij van niet.. door zijn chatlogs te lezen ben ik erachter gekomen hoe hard hij loog! sorry hoor.. als jou dit niet is overkomen.. kan je er weinig over zeggen denk ik.. ik dacht namelijk ook van das prive, maar als je in zo'n situatie beland dat je partner niet eerlijk meer is.. en je wilt toch de waarheid weten.. tja... dan is t eigenschul dikke bult
Oud 12-02-2004, 12:07
Verwijderd
Ikzelf heb een keer een mail van de ex van mijn vriend gelezen, die voor mijn vriend bestemd was, omdat ik mij op dat moment zo kut voelde dat ik bevestiging nodig had dat hij van mij hield en niet meer van haar. Hij had de computer aangelaten en zonder erbij na te denken, heb ik het gelezen. Het was zo ontzettend stom van mezelf, en daardoor heb ik ook zijn vertrouwen in mij geschaadt. Hij is er namelijk achter gekomen.. Ik had er zo'n spijt van, en nog steeds, ook al is het bijna een jaar geleden. Ik had het nooit moeten doen, want als ik aan hem had gevraagd of ik dat mailtje mocht lezen, had hij ja gezegd, dat weet ik gewoon. Het was echt zooooo stom!! 1x en nooit weer... Nu vraag ik hem gewoon waarover ze het hebben gehad enz. (als ik het wil weten) en hij vertelt het mij.

edit: Ik was gewoon ontzettend jaloers... nu gelukkig stukken minder

Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 12:09.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 12:11
juno
juno is offline
Er was een tijd dat je gewoon conact kon hebben met wie dan ook zonder dat je partner erbij was of er iets van wist. maar nu alles schriftelijk bewijs achterlaat heb je er een Big Brother instrument bijgekregen. SMS jes, chatlogs, mailtjes. En het lijkt zo makkelijk en onschuldig om ze te lezen. Moet toch kunnen, als je niets te verbergen hebt?

Ja gatverdamme, daar ga je toch vanuit! Dat hoef je toch niet te gaan controleren!

Zou je ook iemand post openmaken en lezen? Zou je iemands telefoon aftappen of met een verborgen microfoon gesprekken opnemen en afluisteren? Een detective inhuren om hem te volgen?

Nee, want dat gaat te ver? Hoezo? Precies hetzelfde hoor! Blijf dan ook uit elkaars mail en mobieltje.

Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 12:13.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 12:14
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
ik heb geen geheimen voor partners/vrienden dus mij boeit t niet als ze het willen lezen...

ik zie het meer als interesse...
Oud 12-02-2004, 12:16
Last Resort
Last Resort is offline
Ik laat dr wel gewoon mn meeste smsjes lezen, maar mn chatlogs hoeft ze absoluut niet te lezen. Daar staan ook dingen in waar zij helemaal buiten staat, en haar ook niets aangaan.
Oud 12-02-2004, 13:37
Verwijderd
Ik heb één keer de smsjes in de telefoon van m'n vriend gelezen, maar daar zat hij wel zelf bij, dat was gewoon uit 'ik heb niets te doen, hee, daar ligt een telefoon'. Dat was dus niet uit wantrouwen ofzo .
Ik zou nóóit zonder zijn directe medeweten zijn smsjes en chatlogs en mailtjes enzovoort lezen, want het kan ten eerste heel goed zo zijn dat andere mensen hém in vertrouwen hebben genomen, en daar heb ík dan niets mee te maken, en ten tweede, misschien zit hij wel met iets en wil hij dat eerst op een rijtje krijgen voor hij er met mij over praat ofzo, als hij tijd nodig heeft dan ga ik die niet afpakken.
Dingen van hem lezen uit wantrouwen doe ik ook niet, want ik vertrouw hem . Bovendien wil ik zelf ook graag dat hij míj vertrouwt; in zijn persoonlijke dingetjes snuffelen is daar niet erg bevordelijk voor.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 13:42
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 12-02-2004 @ 13:11:
Zou je ook iemand post openmaken en lezen?
Dat doe ik wel vaak Maar goed, we wonen samen en een telefoonrekening mag ik dan wel zien, neem ik aan... en leuke boekjes, toevallig ook weer op zijn naam. Echt privé post krijgt hij niet... of het interesseert me gewoon niet (bankafschriften bv.)

Maar ik maak het eigenlijk alleen open om de envelope weg te kunnen gooien en de post op een stapeltje te kunnen leggen. Doet hij ook met mijn post, dus no problemo... (En 't is bij ons niet zo dat post echt privé is ofzo...)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 14:24
Verwijderd
Het punt is dat je nooit weet wat je leest. Het kan gaan om vreemdgaan maar het kan ook zo zijn dat een wederzijdse vriend van jullie hem om hulp vraagt met iets. Lekker dat jij zijn vertrouwelijke gesprekken met vrienden gaat lezen

Bah. Sms-jes en chatlogs lezen is ongeveer hetzelfde als een dagboek lezen, dat doe je gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:40
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
justakid schreef op 12-02-2004 @ 12:44:
hi there! ik heb dit dus ook meegemaakt! ik had een vriend voor meer dan ander half jaar! ik had allang door dat hij via internet leuke "chickies" versierde. en ik heb er vaak dingen over gezegt. op een begeven moment ging t te ver hij is ook vreemd gegaan enzo. toen ik t m vroeg zei hij van niet.. door zijn chatlogs te lezen ben ik erachter gekomen hoe hard hij loog! sorry hoor.. als jou dit niet is overkomen.. kan je er weinig over zeggen denk ik.. ik dacht namelijk ook van das prive, maar als je in zo'n situatie beland dat je partner niet eerlijk meer is.. en je wilt toch de waarheid weten.. tja... dan is t eigenschul dikke bult
En als nou uit die chatlogs was gebleken dat hij niet vreemd was gegaan? Was het dan ook eigen schuld dikke bult geweest dat jij die hebt zitten lezen?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:45
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
justakid schreef op 12-02-2004 @ 12:44:
en je wilt toch de waarheid weten.. tja... dan is t eigenschul dikke bult
Dus als ik jou wantrouw om wat voor reden dan ook, dan is het eigen schuld dat ik die chatlogs lees...
Oud 12-02-2004, 16:33
Susanne
Susanne is offline
Ik lees best veel in de telefoon van mensen, lekker interessant; dat doen ze ook bij mij daar kan ik echt neit mee zitten hoor, jeetje het is maar een telefoon/chatlog

Iedereen zou het niet erg moeten vinden, anders heb je wat te verbergen ofzo lijkt me, echt persoonlijke dingen doe je ook niet via sms/mail/chat toch, tenminste ik niet
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:44
...LaY-d...
...LaY-d... is offline
Daar ben ik t echt helemaal mee eens.

Maar als je begint met die smsjes en chatlogs lezen uit wantrouwen in plaats van voor de 'leukigheid'.
Dan is er wel iets mis denk ik zo?
Oud 12-02-2004, 16:58
snoopy
snoopy is offline
hangt ervan af. Wat ik ook al in t andere topic zei: hij mag alles van me lezen, maar ik vind t wel raar als ie dat zomaar stiekem zou gaan doen. Ik lees zijn dingen ook niet, behalve bijv. z'n mailtjes als ik toch naast m zit. Maar ik ga nu niet z'n mailtjes stiekem lezen, of s nachts z'n telefoon checken. Ik ga ervan uit dat hij niets te verbergen heeft.
Als hij is vreemdgegaan (ik denk niet dat het dan nog m'n vriend zou zijn, maar stel...) dan vind ik het niet zo gek als ik onzeker/wantrouwig zou zijn geworden, en misschien zou ik het dan wel doen.
Oud 12-02-2004, 19:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 11-02-2004 @ 21:14:
Vinden jullie dat het lezen van chatlogs en smsjes ( van je vriend/vriendin) laat zien dat je hem/haar niet vertrouwt?
En laat je ( als hij/zij dat wil) jouw chatlogs lezen of vind je dat niet prettig?

Ik hoor het graag.
Als hij gewoon alles een beetje zou zitten lezen, zou ik dat niet prettig vinden. Er staat vrijwel nooit iets in wat hij niet mag weten maar daar gaat het me dan niet om. Ik ga ook niet zomaar zijn dingen lezen. Het is meestal toch niet interessant en als ik het wil lezen, vraag ik het wel. Maar als hij het vraagt, mag hij alles lezen hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:16
~Love Angel~
~Love Angel~ is offline
mij zou het niks uitmaken als hij mijn chatlogs zou lezen en ik vind het dan ook de normaalste zaak van de wereld.
Hij vertrouwt je dan wel hoor hij wilt alleen nog meer vertrouwen kan toch.
Oud 12-02-2004, 19:17
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik denk dat ik het vooral in het begin uit pure onzekerheid zou doen.
Later gewoon uit interesse (of uit wantrouwen omdat de dingen in de chatlogs me iets te 'knusjes' waren )

En wat mijn logs en smsjes betreft...
Ik bewaar niet eens chatlogs dus die kan ze niet lezen. (als ik ze wel zou bewaren mag ze lezen zoveel ze wil )
En mijn smsjes bewaar ik ook nooit lang maar die er in staan mag ze zonder blikken of blozen lezen.
Zelfs mijn email etc mag ze lezen. (alhoewel ze NOOIT mijn wachtwoorden zal krijgen. Mocht het uitgaan kan ik alles gaan zitten veranderen en daar voel ik dan weer niet veel voor)
Oud 12-02-2004, 20:44
Verwijderd
ik lees wel eens zn smsjes, en laats werd ik erop gewezen dat het raar was.
Maar iedereen in mijn omgeving leest mekaars smsjes (vriendinnen onderling) dus voor mij was het nieuwschierigheid. En dan lees je weleens dingen die je niet wilt weten...

maar ach, ik ben niet jaloers aangelegd dus voor mij is het niet wantrouwen maar nieuwschierigheid.
Daarbij vind ik smsjes een leuk fenomeen, en lees en ontvang ze graag...

chatlogs doe ik niet aan... zit nooit op zn pc...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 21:19
justakid
justakid is offline
neej tuurlijk is t dan niet eigenschuld dikke buld.. maar in deze situatie wist ik t gewoon echt 100% zeker. ik wil jullie nog wel eens horen als jullie in zo'n dergelijke sitati zitten
Oud 13-02-2004, 07:16
Qimm
Qimm is offline
Ik zou er opzich geen problemen mee hebben als hij ze leest, maar andere mensen, die mij dingen in vertrouwen hebben verteld op de msn, misschien wel.

Sms-jes, hij leest maar, zijn toch bijna allemaal van hem
Oud 13-02-2004, 21:10
Jules
Jules is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 12-02-2004 @ 07:04:
en sooz:
waarom zou je vriend ze niet mogen lezen? waarom is het prive wat jij met andere mensen bespreekt? heb je wat te verbergen voro je vriend dan?
Hij mag alles van mij lezen als hij dat wil, maar ik bedoelde meer dat ík geen behoefte heb om zíjn chatlogs e.d te gaan uitpluizen, omdat ik hem simpelweg helemaal vertrouw. Ik heb dus niets te verbergen, wijsneus.
Oud 13-02-2004, 21:17
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
hmmja, het is een beetje raar om dat van je vriend/vriendin allemaal door te gaan spitten.. ik heb iig genoeg vertrouwen in mn vriendin

maar dan nog, ze mag wel geheimen voor me hebben... ik ga ook haar dagboek niet lezen ofzo.. en in chatlogs kunnen ook nog eens privedingen van andere mensen staan, die zij wel weet maar ik niet..

dus
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:16
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
^wat lief

en ik ben het (uiteraard) met sooz eens
Oud 14-02-2004, 17:53
Talon
Talon is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 11-02-2004 @ 21:14:

Ik hoor het graag.
ik zou het niet uit mezelf gaan lezen, alleen als het mag.
zelf heb ik er niets op tegen als ze logs/smsjes enz van me wilt lezen. (die zijn toch allemaal samen met haar )
Reageren

Regels voor berichten