Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk wel dat het met wantrouwen te maken heeft. Natuurlijk lees je wel eens een smsje van de ander en lees je wel eens mee als de ander aan het chatten is, dat doet iedereen wel. Maar als je bewust alle chatlogs en smsjes van je partner gaat doorspitten opzoek naar weet ik veel wat ben je toch niet helemaal fris meer bezig
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
als je 20 ajar getrouwd bent ga je toch ook nie zegge, neej schat je mag dat allemaal niet van mij lezen want je moet me maar zo vertrouwn??
|
![]() |
Er is een tijd geweest dat mijn vriend werkelijk álles van mij controleerde: smsjes, mails, mijn msn-lijst... En dat alles omdat ik contact had met een jongen die wel wat meer van me wilde.
Goed, ik snap dat hij wantrouwend wordt daarvan, maar ik voelde me gewoon ronduit gestalkt.
|
![]() |
|
Tja das echt een vertrouwenskwestie.
Van de ene kant zijn de chatlogs van je partner natuurlijk prive en heb je er niets mee te maken. Maar van de andere kant als je partner niet wilt dat je ze leest dan is het ook net alsof hij/zij iets voor je verborgen houdt... In een goede relatie moet je best eens een keertje in elkaars chatlogs KUNNEN lezen, niet stiekem om te controleren, maar gewoon uit nieuwsgierigheid en interesse. en kunnen betekent niet dat je het ook daadwerkelijk doet |
![]() |
|
![]() |
Alsjeblieft zeg, als je daar al van zou vinden dat je ze moet lezen, dan zou je net zo goed een taperecorder in zn schoen kunnen doen om al zn gesprekken te kunnen horen...
Ik vind t een beetje psycho gedoe als mensen zich in een relatie zo erg verliezen dat ze elk gesprek van de ander willen weten...
|
hi there! ik heb dit dus ook meegemaakt! ik had een vriend voor meer dan ander half jaar! ik had allang door dat hij via internet leuke "chickies" versierde. en ik heb er vaak dingen over gezegt. op een begeven moment ging t te ver hij is ook vreemd gegaan enzo. toen ik t m vroeg zei hij van niet.. door zijn chatlogs te lezen ben ik erachter gekomen hoe hard hij loog! sorry hoor.. als jou dit niet is overkomen.. kan je er weinig over zeggen denk ik.. ik dacht namelijk ook van das prive, maar als je in zo'n situatie beland dat je partner niet eerlijk meer is.. en je wilt toch de waarheid weten.. tja... dan is t eigenschul dikke bult
|
Verwijderd
|
Ikzelf heb een keer een mail van de ex van mijn vriend gelezen, die voor mijn vriend bestemd was, omdat ik mij op dat moment zo kut voelde dat ik bevestiging nodig had dat hij van mij hield en niet meer van haar. Hij had de computer aangelaten en zonder erbij na te denken, heb ik het gelezen. Het was zo ontzettend stom van mezelf, en daardoor heb ik ook zijn vertrouwen in mij geschaadt. Hij is er namelijk achter gekomen.. Ik had er zo'n spijt van, en nog steeds, ook al is het bijna een jaar geleden. Ik had het nooit moeten doen, want als ik aan hem had gevraagd of ik dat mailtje mocht lezen, had hij ja gezegd, dat weet ik gewoon. Het was echt zooooo stom!! 1x en nooit weer... Nu vraag ik hem gewoon waarover ze het hebben gehad enz. (als ik het wil weten) en hij vertelt het mij.
edit: Ik was gewoon ontzettend jaloers... nu gelukkig stukken minder ![]() Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 12:09. |
![]() |
|
Er was een tijd dat je gewoon conact kon hebben met wie dan ook zonder dat je partner erbij was of er iets van wist. maar nu alles schriftelijk bewijs achterlaat heb je er een Big Brother instrument bijgekregen. SMS jes, chatlogs, mailtjes. En het lijkt zo makkelijk en onschuldig om ze te lezen. Moet toch kunnen, als je niets te verbergen hebt?
Ja gatverdamme, daar ga je toch vanuit! Dat hoef je toch niet te gaan controleren! Zou je ook iemand post openmaken en lezen? Zou je iemands telefoon aftappen of met een verborgen microfoon gesprekken opnemen en afluisteren? Een detective inhuren om hem te volgen? Nee, want dat gaat te ver? Hoezo? Precies hetzelfde hoor! Blijf dan ook uit elkaars mail en mobieltje. Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 12:13. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb één keer de smsjes in de telefoon van m'n vriend gelezen, maar daar zat hij wel zelf bij, dat was gewoon uit 'ik heb niets te doen, hee, daar ligt een telefoon'. Dat was dus niet uit wantrouwen ofzo
![]() Ik zou nóóit zonder zijn directe medeweten zijn smsjes en chatlogs en mailtjes enzovoort lezen, want het kan ten eerste heel goed zo zijn dat andere mensen hém in vertrouwen hebben genomen, en daar heb ík dan niets mee te maken, en ten tweede, misschien zit hij wel met iets en wil hij dat eerst op een rijtje krijgen voor hij er met mij over praat ofzo, als hij tijd nodig heeft dan ga ik die niet afpakken. Dingen van hem lezen uit wantrouwen doe ik ook niet, want ik vertrouw hem ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar ik maak het eigenlijk alleen open om de envelope weg te kunnen gooien en de post op een stapeltje te kunnen leggen. Doet hij ook met mijn post, dus no problemo... (En 't is bij ons niet zo dat post echt privé is ofzo...) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het punt is dat je nooit weet wat je leest. Het kan gaan om vreemdgaan maar het kan ook zo zijn dat een wederzijdse vriend van jullie hem om hulp vraagt met iets. Lekker dat jij zijn vertrouwelijke gesprekken met vrienden gaat lezen
![]() Bah. Sms-jes en chatlogs lezen is ongeveer hetzelfde als een dagboek lezen, dat doe je gewoon niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik lees best veel in de telefoon van mensen, lekker interessant; dat doen ze ook bij mij daar kan ik echt neit mee zitten hoor, jeetje het is maar een telefoon/chatlog
![]() Iedereen zou het niet erg moeten vinden, anders heb je wat te verbergen ofzo lijkt me, echt persoonlijke dingen doe je ook niet via sms/mail/chat toch, tenminste ik niet ![]() |
![]() |
|
hangt ervan af. Wat ik ook al in t andere topic zei: hij mag alles van me lezen, maar ik vind t wel raar als ie dat zomaar stiekem zou gaan doen. Ik lees zijn dingen ook niet, behalve bijv. z'n mailtjes als ik toch naast m zit. Maar ik ga nu niet z'n mailtjes stiekem lezen, of s nachts z'n telefoon checken. Ik ga ervan uit dat hij niets te verbergen heeft.
Als hij is vreemdgegaan (ik denk niet dat het dan nog m'n vriend zou zijn, maar stel...) dan vind ik het niet zo gek als ik onzeker/wantrouwig zou zijn geworden, en misschien zou ik het dan wel doen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk dat ik het vooral in het begin uit pure onzekerheid zou doen.
Later gewoon uit interesse (of uit wantrouwen omdat de dingen in de chatlogs me iets te 'knusjes' waren ![]() En wat mijn logs en smsjes betreft... Ik bewaar niet eens chatlogs dus die kan ze niet lezen. (als ik ze wel zou bewaren mag ze lezen zoveel ze wil ![]() En mijn smsjes bewaar ik ook nooit lang maar die er in staan mag ze zonder blikken of blozen lezen. Zelfs mijn email etc mag ze lezen. (alhoewel ze NOOIT mijn wachtwoorden zal krijgen. Mocht het uitgaan kan ik alles gaan zitten veranderen en daar voel ik dan weer niet veel voor)
|
Verwijderd
|
ik lees wel eens zn smsjes, en laats werd ik erop gewezen dat het raar was.
Maar iedereen in mijn omgeving leest mekaars smsjes (vriendinnen onderling) dus voor mij was het nieuwschierigheid. En dan lees je weleens dingen die je niet wilt weten... maar ach, ik ben niet jaloers aangelegd dus voor mij is het niet wantrouwen maar nieuwschierigheid. Daarbij vind ik smsjes een leuk fenomeen, en lees en ontvang ze graag... chatlogs doe ik niet aan... zit nooit op zn pc... |
![]() |
|
Ik zou er opzich geen problemen mee hebben als hij ze leest, maar andere mensen, die mij dingen in vertrouwen hebben verteld op de msn, misschien wel.
Sms-jes, hij leest maar, zijn toch bijna allemaal van hem ![]()
||
Citaat:
|
hmmja, het is een beetje raar om dat van je vriend/vriendin allemaal door te gaan spitten.. ik heb iig genoeg vertrouwen in mn vriendin
![]() maar dan nog, ze mag wel geheimen voor me hebben... ik ga ook haar dagboek niet lezen ofzo.. en in chatlogs kunnen ook nog eens privedingen van andere mensen staan, die zij wel weet maar ik niet.. dus ![]() |
![]() |
||
Citaat:
zelf heb ik er niets op tegen als ze logs/smsjes enz van me wilt lezen. (die zijn toch allemaal samen met haar ![]()
|
![]() |
|
|