Advertentie | |
|
![]() |
|
Op mijn school bestonden Duits en Frans 1 uit lezen, luisteren en spreken. Duits en Frans 2 werden dan nog uitgebreid met schrijven, grammatica (die hoefden wij alleen Duits/Frans-Nederlands te leren, maar bij een spreekoefening moest je ze toch ook andersom kennen) en woordjes Nederlands-Duits/Frans leren. Volgens m'n docent Frans had het ministerie van onderwijs toestemming gegeven voor meer stof bij Duits en Frans 1 die door de scholen zelf ingevuld mocht worden. Ik denk dus dat het overal anders is...
|
![]() |
||
Citaat:
|
Bij ons is het zo dat Frans 1 en Duits 1 op het VWO nog altijd alleen maar lezen is, en op de Havo is het luisteren en spreken volgens mij, maar dat weet ik niet zeker. Ik ben bij ons op school wel de laatste lichting die tot in 6V Frans 1 en Duits 1 heeft, 5V sluit het dit jaar al in de 5e af.
|
ik heb frans een enne, nou vorig jaar kreeg ik gewoon schriftelijke toetsen (dus schrijven). Nu ik heb leesteksten (dus lezen) en ik heb mondeling (spreken) en een luistertoets (luisteren)
hmmzz.. toch wel alles ja. maar ik zit op de havo...
||
Citaat:
maar aangezien ik zowel deel1 als deel2 heb, maakt het voor mij niks uit ![]()
|
Men wil weer terug naar de volvakken, omdat deelvakken (vooral Frans1+Duits1 (VWO) niet werkt omdat het alleen maar lezen is.
Nu is het wel nog steeds zo dat HAVO: Frans 1 spreken+luisteren Frans 2 lezen+schrijven Duits IDEM VWO Frans 1 lezen Frans 2 spreken+luisteren+schrijven Duits IDEM
|
Bij ons op school (vwo) bestaat duits 1 voor 90% uit lezen, bij frans 1 wordt wat meer aan andere dingen gedaan, maar het examen bestaat alleen uit lezen.
K heb duits 1, is echt ontzettend saai, het enige wat je doet is teksten lezen en af en toe videos kijken. ![]() Hoe het op de havo bij ons zit weet ik niet.
|
Verwijderd
|
Duits 1 is bij ons vooral lezen en een beetje luisteren.
Frans 1 is bij ons alleen lezen en wat leesgrammatica. Beiden zijn echt heel erg saai. Ik heb Duits 3x per week en dan besteden we de hele les aan stomme teksten. Dus ik heb een verzoek om weer gewoon ongedeelde vakken in te voeren! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Online Frans leren Myzzzz | 0 | 28-12-2011 11:24 | |
Algemene schoolzaken |
Je nieuwe rooster 2006-2007 Verwijderd | 221 | 23-10-2006 16:41 | |
Studeren |
Keuze maken voor vakken... lottaa | 19 | 19-05-2006 20:53 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
duits en frans 1 Verwijderd | 13 | 03-03-2004 17:08 | |
Algemene schoolzaken |
ik ervaar het studiehuis juist als beter en goede uitvinding, zijn er meer?? redroosje | 45 | 06-05-2003 10:28 | |
Algemene schoolzaken |
havo of vwo ... sicilion | 21 | 11-03-2003 21:25 |