Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2004, 15:56
Krekker
Krekker is offline
Ik heb sinds een paar dagen een netwerk (jaja, van wel twee computers) en wil op allebei mn computers mn mail kunnen lezen en sturen enzo. Ik had in gedachten om dan de mail op te slaan op mn computer die direct op internet is aangesloten en dan op de tweede computer in te stellen dat hij dezelfde bestanden gebruikt.

Toen ik dat wilde instellen kon ik op mijn tweede computer in outlook express geen netwerklocatie selecteren als plek om de mail op te slaan. Weet er iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

En voordat jullie andere mail clients gaan aanraden: hij moet mn hotmail kunnen ophalen (dus http ondersteunen) en mn outlook-express mail kunnen importeren. O ja, en hij moet met een wachtwoord te beveiligen zijn uiteraard .

Is hier überhaubt een oplossing te bedenken eigenlijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2004, 23:36
Manuzhai
Manuzhai is offline
Volgens mij is Outlook Express sowieso niet geschikt voor dat soort dingen, je zou dan eerder naar een Exchange server moeten kijken icm Outlook (maar dat is in deze situatie ook geen optie, lijkt me).

Misschien zou je eens moeten kijken naar een IMAP-server? Hotmail moet wel te regelen zijn, volgens mij zijn daar genoeg scripts voor.
Oud 29-02-2004, 00:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat kan wel. Microsoft heeft het alleen bemoeilijkt omdat ze Outlook wilden aanprijzen die het dan zogenaamd wel zou kunnen. In het register kun je echter gewoon een network resource opgeven, en zodoende kun je dus gewoon op een network resource je mail opslaan.

Ik raad je echter aan een keer een andere mailclient te overwegen, zoals Mozilla Thunderbird. Nadeel wel is dat je dus niet je hotmail via HTTP kunt ophalen. Maar icm Trillian met Hotmail checkers hoeft dat niet zo'n probleem te zijn, zorg iig dat je een echte POP3 mailbox hebt en je niet hotmail als hoofd emailadres hebt. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke zaak, ik geef je alleen mijn mening over de dingen. Wellicht dat je het ooit wilt veranderen in de toekomst. Hotmail wordt slechter met de dag..
Oud 29-02-2004, 01:04
Krekker
Krekker is offline
Ik gebruik mn hotmail alleen voor zaken die ik niet zo vertrouw (en msn). Die heeft namelijk een goede spam filter. Maar het gebeurt ook dat msn contacten via hotmail e-mail sturen, daarom wil ik mn hotmail ook kunnen bekijken in mn e-mail programma.

O en doe ik gewoon als adres "\\computernaam\stationsaanduiding\rest van het adres" ofzo?
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 01:47
Krekker
Krekker is offline
Hèhè, sinds de bovenstaande post bezig met zoeken naar de registry key. Eindelijk gevonden. (HKEY_CURRENT_USER\Identities\{CE6EDF2C-484D-4197-8D6B-1C747298850A}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0). Dat was echt een pokkenwerk, maar hij doet het nu wel.

Tnx.

[edit]Offtopic: Gelieve mij in het vervolg niet meer op zo een laat tijdstip aansporen om dit soort tijdrovende dingen te doen. :gaap: [/edit]

Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 01:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten