Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Bekijk resultaten poll: Nou?
The Simpsons 28 36.36%
Family Guy 25 32.47%
Anders: Futurama, King of the Hill, South Park etc. 24 31.17%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2007, 14:18
Verwijderd
Welke serie vind jij nou beter? Ik erken dat Family guy gruwelijk veel op The Simpsons lijkt (peter lijkt op homer, marge op louise, etc.). Grappig ook dat beide series elkaar wel eens afkraken, maar ik moet erkennen dat ik ze beide eigenlijk heel leuk vind. Family Guy soms wel meer dan the Simpsons, omdat The Simpsons ook heel veel afleveringen heeft, gericht op kinderen (vind ik, vooral als het gaat om bart of lisa). Maar The Simpsons heeft wel de tijd gehad, haar karakters volledig te ontwikkelen, en alle inwoners van het plaatsje springfield hebben toch wel iets allemaal, bij Family guy heb je dat niet echt. Toch is Family guy meer grof.

Nou welke tekenfilm heeft jouw voorkeur?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2007, 14:22
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Family guy. Ook beter dan South park, etc.

Stewie en Peter zijn gewoon geweldig, de humor is ook lekker schokkend. The Simpsons vind ik politiek correct.
Oud 21-01-2007, 14:25
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik vind het moeilijk kiezen, maar op dit moment zou ik toch Family Guy kiezen. Een aflevering van Family Guy is constante gekkigheid.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 14:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
South Park wint het nipt van The Simpsons, wat mij betreft. Maar beiden zijn erg leuk.

Family Guy daarentegen is een compleet achterlijke, niet-grappige show, imo.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 14:26
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vind Family Guy leuker. Bij the Simpsons krijg je ook wel eens van die 'moraal van het verhaal' afleveringen di echt niet leuk zijn voor een tekenfilm. Ik vind de personages (hoewel het er minder zijn dan bij the Simpsons) ook leuker. Misschien vanwege de tiener die erin zitten in plaats van de kinderen van 8 en 10. The Simpsons heeft ook zijn momenten, zoals een keer met Chief Wiggum en Ralph (Ralph is het leukste personage, zonder twijfel.)
>"Why aren't you at school?"
<"My teacher says she's tired of trying."

Maar over het algemeen vind ik de droogheid en grofheid van family Guy leuker.
Oud 21-01-2007, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-01-2007 @ 15:26 :

Hoezo? Ik vind de humor in Family Guy veel op die van the simpsons lijken. Alleen family guy zit er vol mee?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 14:29
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 21-01-2007 @ 15:22 :
Family guy. Ook beter dan South park, etc.

Stewie en Peter zijn gewoon geweldig, de humor is ook lekker schokkend. The Simpsons vind ik politiek correct.
Stewie is inderdaad geweldig.
"You're working on that novel of yours? You know, that novel you've been working on for 4 years now? Are you gonna put that little heartbreak, but it in that story of yours? Friends become enemies, enemies become friends?"
Oud 21-01-2007, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 21-01-2007 @ 15:29 :
Stewie is inderdaad geweldig.
"You're working on that novel of yours? You know, that novel you've been working on for 4 years now? Are you gonna put that little heartbreak, but it in that story of yours? Friends become enemies, enemies become friends?"
Ik vind de relatie tussen Stewie en Brian ook geweldig. De twee intellectuelen van het huis, zijn een hond en een baby
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 14:37
Uice
Uice is offline
Ik moet om Family Guy meestal harder lachen (seizoen vijf is echt compleet gestoord), maar The Simpsons is cultureel erfgoed met naast de humor ook een unieke sfeer, die er erg veel aan toevoegt.
Oud 21-01-2007, 14:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 21-01-2007 @ 15:18 :
Ik erken dat Family guy gruwelijk veel op The Simpsons lijkt (peter lijkt op homer, marge op louise, etc.).
Niet echt. Sommige personages lijken op elkaar en de verhalen zijn vaak inwisselbaar, maar de humor is (vooral de latere seizoenen) echt heel anders. Family Guy is veel absurder, harder en grover, gaat specifieker op de actualiteit in en leunt vaker op herkenbare situaties ("Do you wanna pick me op? Do you wanna pick me up? Do you wanna pick me up?") en doet vaker aan het extreem lang uitrekken van grappen (Peter die vijf minuten lang aan het lachen is).

Citaat:
Grappig ook dat beide series elkaar wel eens afkraken
The Simpsons kraakt Family Guy wel eens af, maar Family Guy heeft nog nooit The Simpsons afgekraakt, enkel homages gegeven. Dergelijke vadermoord zou ook volkomen ongepast zijn.
Oud 21-01-2007, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 21-01-2007 @ 15:45 :
Niet echt. Sommige personages lijken op elkaar en de verhalen zijn vaak inwisselbaar, maar de humor is (vooral de latere seizoenen) echt heel anders. Family Guy is veel absurder, harder en grover, gaat specifieker op de actualiteit in en leunt vaker op herkenbare situaties ("Do you wanna pick me op? Do you wanna pick me up? Do you wanna pick me up?") en doet vaker aan het extreem lang uitrekken van grappen (Peter die vijf minuten lang aan het lachen is).
Humor is grover en absurder inderdaad. Wil niet zeggen dat ik veel humor in Family Guy vind lijken op die van the simpsons. Al zijn het alleen maar dezelfde domme opmerkingen die zowel Homer als Peter maken.

Citaat:
Juice schreef op 21-01-2007 @ 15:45 :
The Simpsons kraakt Family Guy wel eens af, maar Family Guy heeft nog nooit The Simpsons afgekraakt, enkel homages gegeven. Dergelijke vadermoord zou ook volkomen ongepast zijn.
In Family Guy kraken ze net zo goed andere series af. Hebben ze ook bij The Simpsons gedaan. Je kan het zien als homage, maar het zou net zo goed bespotting kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 21-01-2007 @ 15:28 :
Hoezo? Ik vind de humor in Family Guy veel op die van the simpsons lijken. Alleen family guy zit er vol mee?
De humor in Family Guy is vaak erg willekeurig en heeft verder niks met de verhaallijn te maken. "This is worse than that time...." - insert maffe flashback.

Ik vind Family Guy wel vermakelijk hoor, vooral de eerste paar seizoenen, maar het gaat meestal helemaal nergens over.

The Simpsons vind ik super, maar ze hadden gewoon 3-4 seizoenen geleden moeten stoppen, tegenwoordig is het niks meer. Het is alsof ze totaal geen inspiratie meer hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 14:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 21-01-2007 @ 15:49 :
Humor is grover en absurder inderdaad. Wil niet zeggen dat ik veel humor in Family Guy vind lijken op die van the simpsons. Al zijn het alleen maar dezelfde domme opmerkingen die zowel Homer als Peter maken.
Ja, er zijn wel inwisselbare grappen, maar in Family Guy zitten ook veel grappen die nooit in The Simpsons zouden zitten. Niet alleen vanwege de grofheid, maar ook vanwege de extreme bizarheid. En Stewie en Brian slaan natuurlijk als personages alleen al bronnen van humor aan die bij The Simpsons nooit te zien waren.

Citaat:
In Family Guy kraken ze net zo goed andere series af.
Ja, maar niet The Simpsons.

Citaat:
Hebben ze ook bij The Simpsons gedaan. Je kan het zien als homage, maar het zou net zo goed bespotting kunnen zijn.
Meh, ik heb seizoen 1 t/m 5 gezien en ben tussen de verwijzingen nog nooit een bespotting van The Simpsons tegengekomen. Ook in de audiocommentaren wordt bij de verwijzingen alleen maar vol lof over The Simpsons gesproken.
Oud 21-01-2007, 15:09
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Family Guy is meer voor het harde lachen, the Simpsons is dieper en subtieler. Vind the Simpsons nog steeds onovertroffen.
Oud 21-01-2007, 15:16
Verwijderd
Persoonlijk heb ik meer met de Simpsons. Maar beiden series hebben zo zijn goede en slechte dingen. /genuanceerdheid
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 15:17
mepsteen
mepsteen is offline
ik vind homer gewoon een held.
Oud 21-01-2007, 15:26
Verwijderd
Family Guy
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 15:45
one.
one. is offline
Ik vind South Park leuker dan beide, na South Park Family Guy (vanwege Stewie i.v.m. Brian) en dan The Simpsons.
Oud 21-01-2007, 15:57
Uice
Uice is offline
Nu zal ik, ter lering en vermaak, een paar van mijn favoriete fragmenten uit beide series noemen.

The Simpsons:

Seizoen 2, aflevering 22: Blood Feud
Mr. Burns koopt een cadeau voor de Simpsons.

Seizoen 3, aflevering 11: Mr. Burns verkaufen der Kraftwerk
Homer's fantasie gaat met hem op de loop bij het horen van de woorden 'the land of chocolate'.

Seizoen 4, aflevering 12: Marge vs Monorail
Leonard Nemoy verhindert de zelfmoordpoging van Krusty.

Seizoen 5, aflevering 2: Cape Feare
Homer krijgt uitgelegd dat hij voortaan door het leven zal gaan als Mr. Thompson.

Seizoen 6, aflevering 9: Homer badman
Kent Brockman bespioneert het huis van de Simpsons.

Seizoen 6, aflevering 11: Fear of flying
Homer probeert verkleed Moe's Tavern in te komen nadat hij verbannen is.

Seizoen 6, aflevering 14: Bart's comet
Springfield staat op het punt vernietigd te worden door een komeet. Homer legt zijn ontsnappingsplan uit.

Seizoen 8, aflevering 1: Treehouse of horror VII
Dr. Hibbert is opeens aanwezig in het huis van de Simpsons.

Seizoen 8, aflevering 4: Burns, baby Burns
Mr. Burns gaat falliet en probeert te integreren in de normale maatschappij door boodschappen te doen.

Seizoen 8, aflevering 9: El viaje misterioso de nuestro Homer
Homer tript op een overdosis chilipepers.

Seizoen 8, aflevering 12: Mountain of madness
Homer en Mr. Burns bouwen een sneeuwpop.

Seizoen 8, aflevering 22: In Marge we trust
Homer draait een Japans telefoonnummer.

Maar vooral de Mr. Sparkle reclame. Damn.

Family Guy:

Seizoen 2, aflevering 14: Fifteen minutes of shame
Een jongen biecht aan zijn vriendin op dat hij een vrouw is in een talkshow.

Peter laat Lois schrikken.

Seizoen 3, aflevering 5: And the weiner is...
Stewie's versie van Rocket man.

Seizoen 3, aflevering 7: Lethal weapons
De hele familie raakt in gevecht.

Seizoen 4, aflevering 5: The Cleveland-Loretta-Quagmire
Peter zingt Rock Lobster voor Cleveland.

Seizoen 4, aflevering 14: PTV
Osama Bin Laden schiet in de lach bij het opnemen van een video.

Seizoen 4, aflevering 16: The courtship of Stewie's father
Peter valt Lois aan om Stewie te vermaken.

Seizoen 4, aflevering 23: Deep throat
Peter en Lois treden op met hun oude band.

Seizoen 5, aflevering 25: You may now kiss the... uh... guy who receives
Adam West blijkt goed voorbereid op een noodsituatie.

En verder de meeste Stewie en Brian momenten. Ik heb geen zin meer.

Laatst gewijzigd op 21-01-2007 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 17:50
zeep007
zeep007 is offline
family guy, echt wel...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 21-01-2007 @ 15:58 :

Ja, maar niet The Simpsons.

Ooo jawel.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 17:54
PV
PV is offline
Family Guy

American Dad mag ook niet vergeten worden trouwens.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 17:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 21-01-2007 @ 18:53 :
Ooo jawel.
Noem eens een voorbeeld.
Oud 21-01-2007, 17:56
Broeder
Broeder is offline
Geen van beide, kom op zeg.
Oud 21-01-2007, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 21-01-2007 @ 18:54 :
Noem eens een voorbeeld.
Intro PTV, die je net noemde, Stewie rijdt op z'n driewieler door Star Wars etc., op het einde persifleren ze de intro van de Simpsons waar Homer bijna aangereden wordt door de auto van Marge, maar hier knalt ie tegen de deur.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2007, 18:20
Metal
Metal is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 21-01-2007 @ 16:09 :
Family Guy is meer voor het harde lachen, the Simpsons is dieper en subtieler. Vind the Simpsons nog steeds onovertroffen.
True dat.
Oud 21-01-2007, 18:21
Reynaert
Reynaert is offline
http://www.youtube.com/watch?v=8Ow2ZZWNYNY
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 18:34
Verwijderd

Family Guy. Al kun je the Simpsons daarvoor niet opzij schuiven, idd.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 18:42
mepsteen
mepsteen is offline
ik vond hem niet zo grappig.
Oud 21-01-2007, 19:01
Uice
Uice is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 21-01-2007 @ 19:03 :
Intro PTV, die je net noemde, Stewie rijdt op z'n driewieler door Star Wars etc., op het einde persifleren ze de intro van de Simpsons waar Homer bijna aangereden wordt door de auto van Marge, maar hier knalt ie tegen de deur.
Dat is slechts pastische. Daar zit geen spot tegen The Simpsons in. Het is zelfs eerder zelfspot, door Peter te laten zeggen 'Who the hell is that?' als hij Homer ziet.
Oud 21-01-2007, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 21-01-2007 @ 20:01 :
Dat is slechts pastische. Daar zit geen spot tegen The Simpsons in. Het is zelfs eerder zelfspot, door Peter te laten zeggen 'Who the hell is that?' als hij Homer ziet.
Je zou het ook anders kunnen interpreteren en er wel spot in kunnen zien .
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 19:22
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 21-01-2007 @ 18:54 :

American Dad mag ook niet vergeten worden trouwens.
Wat is er leuk aan American Dad (nog niet gezien, daarom ) ?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 19:26
Ray
Ray is offline
Niets wint het van south park.
Oud 21-01-2007, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 21-01-2007 @ 15:58 :
Meh, ik heb seizoen 1 t/m 5 gezien en ben tussen de verwijzingen nog nooit een bespotting van The Simpsons tegengekomen. Ook in de audiocommentaren wordt bij de verwijzingen alleen maar vol lof over The Simpsons gesproken.
Bespotting zelf hoeft helemaal niet negatief bedoeld te zijn. Ik bedoel ik denk dat beide makers, om elkaars bespottingen kunnen lachen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 20:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 21-01-2007 @ 20:21 :
Je zou het ook anders kunnen interpreteren en er wel spot in kunnen zien .
Nou ja, ik zie niet hoe. The Simpsons worden enkel klakkeloos en kritiekloos geciteerd, in tegenstelling tot Family Guy in The Simpsons, zoals in de Halloweenaflevering waarin Homer heel vaak gekloond wordt en Peter Griffin tussen de klonen staat; dat is spot.
Oud 21-01-2007, 20:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 21-01-2007 @ 20:22 :
Wat is er leuk aan American Dad (nog niet gezien, daarom ) ?
Beetje dezelfde humor als Family Guy maar dan zonder de flashbacks en cutaways en meer gefocust op politieke satire.
Oud 21-01-2007, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 21-01-2007 @ 21:23 :
Beetje dezelfde humor als Family Guy maar dan zonder de flashbacks en cutaways en meer gefocust op politieke satire.
En als je vrij weinig van de Amerikaanse politiek weet (ik weet niet eens het verschil tussen de democraten en republikeinen), is het dan nog de moeite waard?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 21:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 21-01-2007 @ 21:27 :
En als je vrij weinig van de Amerikaanse politiek weet (ik weet niet eens het verschil tussen de democraten en republikeinen), is het dan nog de moeite waard?
Er zitten ook veel grappen in die niets met politiek te maken hebben, maar je haalt er zeker meer uit als je op de hoogte bent van de tijdgeest in Amerika. Er worden weinig specifieke politici belachelijk gemaakt, maar de serie steekt vooral de draak met de conservatief-Amerikaanse xenofobie en terrorisme-angst.
Oud 21-01-2007, 21:21
Tiño
Tiño is offline
Duidelijk SouthPark

moet ik wel eerlijk zeggen dat dat de enige is die ik helemaal volg altijd. (Maart weer )
Oud 21-01-2007, 22:00
Uice
Uice is offline
South Park vind ik wat te plot-georienteerd; iedere grap heeft te maken met het verhaal, waardoor het soms wat voorspelbaar wordt.
Oud 21-01-2007, 23:03
Vice
Vice is offline
Hoewel ik tegenwoodig vaak naar South Park kijk, blijft The Simpsons mijn favoriet. Van Family Guy ken ik te weinig en heb ik een heel tijd niet meer gezien.
Oud 22-01-2007, 08:31
Verwijderd
Ik heb alle afleveringen gezien van South Park, Family Guy, American Dad en Futurama, en vrijwel alle afleveringen incluis de oude met de brakkere animatie van The Simpsons.

En alhoewel het appels met peren vergelijken is, moet ik nu denk ik gaan voor Family Guy. South Park is leuk, maar af en toe net te voorspelbaar in het moralistische. American Dad is leuk, maar minder leuk dan Family Guy. Futurama is leuk, maar minder leuk dan The Simpsons. En The Simpsons waren vroeger geniaal maar moeten 't nu voornamelijk hebben van dom geweld - wat best grappig is, toegegeven, maar niet als de hele aflevering draait om 'lolz homer valt om' 'lolz hij valt nog een keer' 'lolz hij valt op bart' etc. Ik mis de subtiele kritiek en het fijne sarcasme van vroegere seizoenen. En nu is het natuurlijk moeilijk na 12 jaar (of wat was het?) om even gave dingen te maken, maar toch.

Family Guy is gewoon absurd en sarcastisch als de pest, met weinig inhoud en verhaallijn maar extreem veel humor. Dus, tja.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 10:50
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-01-2007 @ 15:26 :
South Park wint het nipt van The Simpsons, wat mij betreft. Maar beiden zijn erg leuk.

Oud 22-01-2007, 13:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 22-01-2007 @ 09:31 :
En nu is het natuurlijk moeilijk na 12 jaar (of wat was het?)
18.

Citaat:
Family Guy is gewoon absurd en sarcastisch als de pest, met weinig inhoud en verhaallijn maar extreem veel humor. Dus, tja.
Het verbaasd mij altijd hoe mensen het gebrek aan verhaal als iets negatiefs zien. Zelfs fans zeggen 'ja, het verhaal is dan wel niet goed, MAAR...'. Niks maar, het verhaal doet niet ter zake en dat is één van de sterkste punten van het programma. Traditionele verhalen in komische series zijn over het algemeen zwaar kut.
Oud 22-01-2007, 13:34
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
The Simpsons, zonder twijfel. Futurama, Family Guy en American Dad zijn ook fantastisch, South Park is al jaren niet leuk meer.

The Simpsons worden wel minder na seizoen 10, maar spannen gewoon de absolute kroon. De verhalen zijn divers en er zit meer lijn in dan Family Guy. Family Guy is absurder en daarom absoluut een leuke vernieuwing en zeker het kijken waard als Simpsons-fan.
Oud 22-01-2007, 15:27
Verwijderd
Simpsons.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 22-01-2007 @ 14:08 :
18.

Het verbaasd mij altijd hoe mensen het gebrek aan verhaal als iets negatiefs zien. Zelfs fans zeggen 'ja, het verhaal is dan wel niet goed, MAAR...'. Niks maar, het verhaal doet niet ter zake en dat is één van de sterkste punten van het programma. Traditionele verhalen in komische series zijn over het algemeen zwaar kut.
Ik zie het niet als iets negatiefs. Het was meer van het opmerken van een feit, 'dit is er niet en dit wel'.

Afwezigheid van een samenhangend verhaal is inderdaad één van de sterkste punten van de serie.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 17:20
Verwijderd
Ik vind dat The Simpsons gewoon beter in elkaar zit, en meer basis heeft om goede dingen mee te kunnen doen. Ik zie Family Guy het nooit zo lang volhouden als The Simpsons. Het is gewoon toch net iets simpeler en makkelijker incashen, en zeker na het zien van vele afleveringen wordt het toch wel snel ietsje minder.

Toch spuug ik net zo hard op al die mensen die Family Guy afzeiken, en blijft het een geweldige serie.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 18:08
Verwijderd
En wat vinden jullie nou van King of the Hill (lang niet meer gezien, maar vond het destijds ook oke)?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 18:12
Verwijderd
Mwah. Te suffig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten