Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2004, 19:49
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Het is niet echt vector denk ik... heb het gemaakt in 2 of 3 lagen. Het is ook de 1e keer dat ik dit doe. Wilde wat nieuws proberen. Wat vinden jullie ervan? graag opbouwende kritiek!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2004, 19:58
Verwijderd
'k vind het wel wat hebben...

Misschien kun je nog wat aan de tanden doen ('t is nu een beetje een konijn paar tanden erbij dus)? En eventueel aan de pink van haar hand (ietsje langer en/of dunner + kootjes maken?)?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 20:08
Verwijderd
Anti-Aliasing is the key
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 20:08
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-02-2004 @ 20:58:
'k vind het wel wat hebben...

Misschien kun je nog wat aan de tanden doen ('t is nu een beetje een konijn paar tanden erbij dus)? En eventueel aan de pink van haar hand (ietsje langer en/of dunner + kootjes maken?)?
Bedankt, die tanden waren me idd ook al opgevallen. Die gaan even opnieuw
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 20:09
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-02-2004 @ 21:08:
Anti-Aliasing is the key
Ja ik weet het... Maar daar kan ik nu nog weinig aan doen. Heb al geprobeerd te blurren maar dat gaat niet met de ogen. volgende keer beter.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 12:57
p-chez
p-chez is offline
Waar heb je 't in gemaakt?

Lijkt me een pixel-based programma als Photoshop/Paintshop/Paint.

Dan is 't dus geen vector. (dan zou je Illustrator of coreldraw hebben gebruikt).
Oud 28-02-2004, 13:42
LaMazulu
LaMazulu is offline
Als ik eerlijk moet zijn vin ik de sjaal nog et minst mooi. Beetje voorspelbare plooien , maar het gezicht vin ik erg goed. Mooi vol en een niet al te neutrale gezichtsuitdrukking. Qua techniek ben ik een leek, dus daar zeg ik maar niets over.
Ga zo door!
Oud 28-02-2004, 13:58
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Ja, daarom noemde ik het ook 'een soort vector'. Ik wist niet echt wat vector betekende maar ik wist wel dat het niet het goede woord was haha. Het is idd gemaakt in paint shop pro.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 19:09
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Ik heb een 2e gemaakt. Ik denk dat hij beter is, nog niet perfect maar dat kan ook niet na 2x. Ik heb nu wel de anti alias aangezet dus het is een stuk vloeiender.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 19:10
Whaxx
Whaxx is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef op 28-02-2004 @ 20:09:
Ik heb een 2e gemaakt. Ik denk dat hij beter is, nog niet perfect maar dat kan ook niet na 2x. Ik heb nu wel de anti alias aangezet dus het is een stuk vloeiender.

[afbeelding]

netjes.
Oud 29-02-2004, 11:32
-Octavius-
-Octavius- is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef op 28-02-2004 @ 20:09:

[afbeelding]

't lijkt Demi Moore wel.. erug netjes!
Oud 29-02-2004, 12:09
Type
Type is offline
Ah kijk, die tweede is netjes...

Nog steeds geen vector, maar wel mooie vectorstijl, en goed mee gewerkt...

Die eerst vond ik (ook natuurlijk door gebrek aan AA) wat te rommelig overkomen.
Oud 29-02-2004, 12:29
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
bedankt!
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:52
Verwijderd
De eerste is geen vector maar bitmap tracing of raster art.
Het ziet er ook nogal rommelig uit en heeft te kronkelige lijnen. Niet echt een stijl waar ik van hou.

De 2e is nog steeds geen vector want het is niet gemaakt in een vectorbased programma (illustrator/flash/coreldraw) maar in een raster/pixel based prog. Maar goed, dat wist je al las ik
De 2e ziet er wel al wat strakker uit, misschien kan je nog proberen iets meer met schaduw/lichtval, details in het gezicht te werken. Het is nu nogal flets. De haarlijn is veel te kartelig.
Wat voor tools gebruik je in paint shop pro om de lijnen mee te trekken?
Verder vindik dat je wel oke bezig bent Ga ermee door, veel oefenen
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:43
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
Danique schreef op 29-02-2004 @ 13:52:
Wat voor tools gebruik je in paint shop pro om de lijnen mee te trekken?
Verder vindik dat je wel oke bezig bent Ga ermee door, veel oefenen
Ik gebruik vooral de 'freehand' and 'draw' tool. (lassotje en potlootje ) en natuurlijk het vulemmertje om de freehand te vullen. Bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 15:12
funkypunk
funkypunk is offline
ik vind die 2e zwaar oke! het haar is misschien iets te kartelig en er zouden wat meer details in het gezicht kunnen, maar het is al een heel verschil met die 1e!!
Oud 29-02-2004, 20:05
Vice
Vice is offline
Die 2e is wel goed gelukt. Misschien kan je eens proberen dit met illustrator te maken. Zulke programma's zijn daarvoor gemaakt.
Oud 01-03-2004, 13:44
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
Vice schreef op 29-02-2004 @ 21:05:
Die 2e is wel goed gelukt. Misschien kan je eens proberen dit met illustrator te maken. Zulke programma's zijn daarvoor gemaakt.
Ja weet het, maar dan moet ik d'r nog wel eerst zien aan te komen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 15:22
Sjoerd
Sjoerd is offline
1e is stippelig, té computerachtig!
2e heel mooi!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 15:37
ChemicalSister
ChemicalSister is offline
Wow,gruwelijke shit , ik kom niet verder dan een stokkenpoppetje
Oud 01-03-2004, 20:13
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
megan v3 ?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 20:53
Vinzz
Vinzz is offline
leuk leuk! .. vooral die laatste ja.. heb je van't ene foto overgetrokken? ik ben er ook mee aan't oefenen (zie homepage)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Screaming Slave schreef op 01-03-2004 @ 21:13:
megan v3 ?
ik denk dat jij deze techniek overschat
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 22:06
Screaming Slave
Citaat:
fishy_NL schreef op 01-03-2004 @ 22:13:
ik denk dat jij deze techniek overschat
o.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 22:36
forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik vind inderdaad de tweede een stuk mooier dan de eerste. Bij de eerste vind ik de sjaal niet erg mooi. Hij lijkt een beetje vreemd te zitten ofzo, kweet niet precies wat er aan scheelt maar kvind hem niet zo mooi.

Verder knap gemaakt.
Kben absoluut niet artistiek dus misschien is het wel een domme vraag, maar kan iemand me uitleggen hoe zoiets word gemaakt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2004, 23:24
Verwijderd
Citaat:
forumfreakie schreef op 01-03-2004 @ 23:36:

Verder knap gemaakt.
Kben absoluut niet artistiek dus misschien is het wel een domme vraag, maar kan iemand me uitleggen hoe zoiets word gemaakt?
Vector is simpel gezegd een werkje dat is gemaakt in een programma dat vectoren ondersteunt. (corel/illustrator/flash) Vectoren worden gezet met de beziertool ofwel pengereedschap/vectorpen. Vector lijnen en punten zijn heel anders dan pixels, ze zijn oneinding te schalen, zonder enig kwaliteitsverlies omdat ze altijd "meerekken/schalen". Vectoren staan niet vast, zoals pixels. Anyway. Je zet ze dus met de vectorpen en dat is af en toe wel veel werk. Punten zetten, lijnen buigen.

Het werk dat in dit topic staat is geen vector, omdat het dus in een prog is gemaakt zonder vector mogelijkheid. Het is gemaakt met het potloodje en de lasso. Dus ze traced de lijnen en kleurt daarna de vlakjes in met het emmertje. Daarom ziet de eerste er ook zo ribbelig uit, het is met een potloodje omgetrokken en doordat je met een muis werkt is het gewoon heel onnauwkeurig. Met vectorpen kan je elke lijn heel mooi recht zetten of gebogen zonder deuken.

In photoshop heb je ook het pengreedschap, maar dit werkt allemaal op raster en pixel dus ook kwaliteitsverlies als je het schaalt.
maar ja, verder weet ik het niet. het is gewoon een techniekje, die je effe onder de knie moet krijgen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:21
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 01-03-2004 @ 21:13:
megan v3 ?
Als je Megan bedoeld die alles zomaar van elfwood had geplukt... nee. Zo ben ik niet. En als je het wilt weten maak ik een nieuwe, van een plaatje wat jij me geeft, en ik laat tussenstappen zien.......

Ik vind niet dat er rede is om mij niet te vertrouwen, zeker niet omdat dit nou niet echt bepaald moeilijk is.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:23
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
Vinzz schreef op 01-03-2004 @ 21:53:
leuk leuk! .. vooral die laatste ja.. heb je van't ene foto overgetrokken? ik ben er ook mee aan't oefenen (zie homepage)
Niet helemaal overgetrokken, stukjes erbij verzonnen. Wel gedaan met foto als basis.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:39
Screaming Slave
Citaat:
Evelientjuh schreef op 02-03-2004 @ 14:21:
Als je Megan bedoeld die alles zomaar van elfwood had geplukt... nee. Zo ben ik niet. En als je het wilt weten maak ik een nieuwe, van een plaatje wat jij me geeft, en ik laat tussenstappen zien.......

Ik vind niet dat er rede is om mij niet te vertrouwen, zeker niet omdat dit nou niet echt bepaald moeilijk is.
rustig maar het was als compliment bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:52
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 02-03-2004 @ 15:39:
rustig maar het was als compliment bedoeld.
Haha, niet dat het woord Megan iets van een compliment bij mijn gedachten brengt.. maar bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten