Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2004, 13:44
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Ze zeggen altijd dat je van alles-hoe vervelend ook- de positieve kant moet bekijken. Nou probeer ik dat ook wel maar wat is i.g.n. de positieve kant van super verelegen zijn?
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2004, 13:47
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
dat je nooit iets te veel zal zeggen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:52
Verwijderd
dat je jezelf niet (zoals ik ) door je grote bek telkens in de nesten werkt, of andere mensen beledigt
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:52
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
dat dacht ik ook al ja, maar dat geld dan weer niet voor mij want ik zeg soms van die rare/onbeleefde/dubiele/domme dingen...
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:05
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef op 02-03-2004 @ 14:52:
dat dacht ik ook al ja, maar dat geld dan weer niet voor mij want ik zeg soms van die rare/onbeleefde/dubiele/domme dingen...
ja ik ken het, vaak bijt ik even op mijn tong als ik een wat onhandige opmerking voel opkomen......
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:14
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-03-2004 @ 15:05:
ja ik ken het, vaak bijt ik even op mijn tong als ik een wat onhandige opmerking voel opkomen......
hihi, dat doet me denken aan de dochter van mijn moeders vriend. Zij stond een keer in de rij voor de kassa en toen stond voor haar een meisje dat ze kende en die stonk uit dr mond. Toen zei ze spontaan zonder er over na te denken: je stinkt uit je mond. Kauwgompie?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:36
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Dat sommige jongens daar juist op vallen..



Mjah ik denk dat het iig een stuk positiever word gezien dan iemand die zijn mond helemaal niet weet te houden..
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 23:43
Akites
Avatar van Akites
Akites is offline
Ik val inderdaad wel op verlegen meisjes. Ik vind spontaniteit in ieder geval een slechte eigenschap, zeker als je het stoer vind dat je zo'n grote bek hebt. Mensen maken er ook vaak misbruik van.
Het voordeel van verlegenheid is dat het overgaat, echt waar. Ik ken mensen die echt een héle extreme omslag hebben doorgemaakt...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 09:19
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Inderdaad is het zo dat sommige jongens dat juist schattig vinden. Een meisje met een grote bek is niks, vind ik zelf.

Wat ook zo is, dat als je verlegen bent je wel goed nadenkt over alles wat word gezegt en dat kunnen mensen prettig vinden. Ze hebben het gevoel dat naar hen word geluisterd.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Uitverkorene schreef op 03-03-2004 @ 00:43:
Ik val inderdaad wel op verlegen meisjes. Ik vind spontaniteit in ieder geval een slechte eigenschap, zeker als je het stoer vind dat je zo'n grote bek hebt. Mensen maken er ook vaak misbruik van.
Het voordeel van verlegenheid is dat het overgaat, echt waar. Ik ken mensen die echt een héle extreme omslag hebben doorgemaakt...
Niet iedereen die spontaan is vind het stoer als je een grote bek hebt hoor. Ik hoor vaak genoeg dat ik een spontane meid ben, maar dat is wel een van de laatste dingen die ik stoer vind.
En je kan ook een omslag hebben van niet verlegen naar wel verlegen hoor , maar het kan ook zijn dat achter dat spontane een heel verlegen iemand zit..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 19:22
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
er zitten zeer veel voordelen aan jouw "probleempje"hoor!

waarscheinlijk heb je vaak dat je voor veel nieuwe mensen ontmoeten en dergelijke een beetje nerveus kan worden, er niet tegen kan om heel de tijd in grote (drukke) groepen te evrkeren, eeen voordeel daarvan is denk ik dat je gaat oinzien dat sociaal contact iets is waar je op een goede manier mee om moet gaan.

zoals je al hebt kunen lezen kunnen spontane mensne ook beledigend, dominant en druk overkomen, dit probleem zul jij nooit hebben, ook wordt je als wat zegt denk wel sneller serieus genomen.
mensen zien dat echt wel hoor!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 19:25
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Maar het is gewoon zo vervelend, ik durf vaak niet eens gewoon een praatje met iemand te beginnen. Ik heb ook niet een grote bek nee. Mensen weten volgensmij ook niet dat ik zo verlegen ben omdat ik er zo niet echt uitzie. ik voel me echt niet fijn als iedereen gezellig zit te kletsen maar ik zeg niks ofzo..
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 20:27
Verwijderd
Dat je gewoon lekker jezelf bent en niet geforceerd een grote bek op zet.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 21:18
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Verlegen mensen lijken me soms doordachter en dus wijzer.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 22:13
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik denk dat alles al gezegd is (heb niet alles gelezen)

- je floept er niet van alles uit
- kan goed over dingen nadenken
- sommige mensen vinden het lief
- je maakt niet snel de verkeerde opmerking die iemand net even niet kan gebruiken.

xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 06:16
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Homeostase van je gevoelens is vrij belangrijk.

Verlegenheid gaat samen met eerlijkheid van je emoties. Je verstopt ze immers niet achter een pokerface.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 12:31
Verwijderd
mensen vertrouwen je eerder omdat ze weten dat je niet snel iets heel uitgebreid aan iemand zal doorvertellen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 14:03
asilvermtzion
Avatar van asilvermtzion
asilvermtzion is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 02-03-2004 @ 14:44:
Ze zeggen altijd dat je van alles-hoe vervelend ook- de positieve kant moet bekijken. Nou probeer ik dat ook wel maar wat is i.g.n. de positieve kant van super verelegen zijn?
je moest eens weten hoeveel mensen diep in zichzelf veel respect hebben voor mensen die verlegen zijn
daar ben ik er een van

verlegen kan een bepaalde onschuld zijn
ik kon van verlegen makkelijker naar niet verlegen dan terug
tot mijn spijt
__________________
Her words could have moved mountains....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-03-2004, 17:10
knights
knights is offline
besef ook dat je 14 jaar oud bent .. de komende 5 jaar zul je heel anders tegen bepaalde zaken aan gaan kijken hoor en waarschijnlijk een heel stuk minder verlegen worden..

het komt wel goed!
het belangrijkste is .. hoe je je voelt ..

dus voel jezelf maar goed .. dan ben je goed..

klinkt dit te vaag ?
__________________
Some things never change, and some things do.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hogeschool van Amsterdam MWD mijn ervaringen
Easygoing83
1 13-12-2009 12:56
Psychologie Iemand tips??
kleinedraak
31 09-05-2004 13:28
Levensbeschouwing & Filosofie socrates de 'jesus'' der filosofie
anarpunk
10 16-01-2004 17:24
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #8!
Snufje
335 03-03-2003 18:41
Levensbeschouwing & Filosofie Gelukkig zijn...
Saartje*
30 30-01-2003 12:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.