Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat mensen echt flippen bij glaasje draaien, kan bijvoorbeeld met hun eigen verbeeldingsvermogen te maken hebben. Wie spoken wil zien ziet ze. Haar reactie is daarom niet geheel onterecht, je kan er misschien echt van gaan trippen, alleen zou ik dat niet aan boze geesten toeschrijven. |
![]() |
||
Citaat:
Iedereen die het aan den lijve heeft meegemaakt is gek en Boebsie ziet vanuit 1 oogopslag meteen wat er met hen allemaal aan de hand is... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als kind bijvoorbeeld zag ik snachts soms in een kledingstuk die over me stoel hing een monster, omdat ik de nacht associeerde met angst en enge dingen. |
![]() |
||
Citaat:
Dan geldt voor jou hetzelfde, al zou er in jou geval misschien ook wel niets gebeuren omdat je je niet open stelt. Het kán natuurlijk wel zo zijn als jij het zegt... Je hebt niet persé geesten nodig om te flippen, dat kan ook gerust als je jezelf maar bang genoeg praat. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er wel degelijk geesten bestaan die je een hoop last kunnen bezorgen als je ze gaat lopen oproepen. Voor iedereen: Ga jezelf zoiets niet aan lopen doen alleen maar voor een stomme kick. Je springt toch ook niet van een brug om te kijken hoe dat is?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik wil aangeven is dat "glaasje draaien" niet werkt. Als we een discussie zouden voeren of bijvoorbeeld geesten bestaan hebben we het over iets mystieks, omdat het noch verifieerbaar, noch falsificeerbaar is. Echter met een simpel experiment zou men de betrouwbaarheid van "glaasje draaien" kunnen testen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hoe moet zo'n oproep voor een spook aanvoelen? Geen idee, ik ben geen spook. Misschien voelen ze een bepaalde energie...in de geestenwereld schijnt het allemaal met energieën te werken. Wat maakt dat hij onder normale omstandigheden niets kan doen? Dat hoeft niet persé zo te zijn, je róept namelijk een geest, die er eerst niet was. Aan de andere kant gebruikt zo'n geest als je hem oproept de energie van de aanwezigen, daarom moet je het ook altijd met zijn allen doen. En wat schiet hij er mee op? De zielen die je oproept met glaasje draaien zijn altijd verdwaald. Ze zijn doodgegaan maar hebben dat niet door of ze hebben het niet aangedurfd naar de hemel te gaan, of waar een geest dan ook naar toe moet, dat even terzijde. Maar goed, als zo'n verdwaalde geest merkt dat levenden contact met hem zoeken, dan zal hij dat contact aangaan. Je moet je voorstellen dat je verdwaald bent in pikdonker bos en dat je ergens een lichtje ziet, dan ga je daar ook naar toe. Sommige geesten zijn trouwens ook gewoon slecht en gaan op glaasjedraaiers af puur om te pesten en ze lekker de stuipen op het lijf te jagen. Ik ken een verhaal van een meisje van 14 dat bij het glaasje draaien vroeg wanneer ze ontmaagd zou worden. Die geest zei op haar 35ste. Dat meisje heeelemaal in paniek. Die geest wist dus precies waar hij haar mee kon pesten en deed dat dus ook. Een goeie geest geeft op dat soort vragen geen antwoord. Trouwens, met glaasje draaien krijg je overwegend slechte geesten binnen. Ik ken wel verhalen over overleden familieleden, maar het lijkt me het risico niet waard om daar zonder een ervaren medium aan te beginnen. Nog vragen?
||||
Citaat:
Citaat:
Hartstikke leuk, maar als hij er eerst niet was hoe weet hij dan dan dat hij degene is die geroepen wordt? Want voor zover ik weet wordt er bij de meeste sessies niet om een specifiek iemand geroepen. En nogmaals, een geest is ooit een levend wezen geweest met dezelfde denkvermogens als jij en ik en wellicht ook dat hij dezelfde vragen had omtrent dit onderwerp. Als wat jij zegt waar is (dus dat hij de energie moet opnemen van de aanwezigen), dan vraag ik me af hoe hij na zijn dood opeens aan de 'know how' komt. Krijgt hij nadat hij zijn lichaam is ontstegen een soort tutor? Of een handleiding? Of een soort leraar die hem de kneepjes van het vak leert? Of is het opnemen van energie gewoon iets wat automatisch gaat? Of krijgt hij er na zijn dood opeens een heleboel gaves bij? Citaat:
Het feit dat je nu praat over goed en slecht zegt al iets over het fenomeen geesten. Want zelfs een goed persoon zal het in veel gevallen niet kunnen laten om even een geintje uit te halen. Het zijn en blijven tenslotte mensen, alleen dan in 'spirituele' vorm.
||
Citaat:
Maar goed, laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat je bewustzijnsniveau gelijk blijft na je dood. De theorieen en legendes zijn zo opgezet dat geesten dingen zouden kunnen die het verstand te boven gaan(vanuit menselijk perspectief dus), maar negeren gemakshalve even het feit dat de geest zelf ooit een mens was en dat hij zijn eventuele teleportaties, energieslurpingen, muurkloppingen en andere enge dingen ook nog zelf moet uitvoeren. Er is gewoon geen rekening gehouden met het feit dat ook het paranormale aan interne logica is gebonden(niet perse die van ons, maar toch), als je met grote stelligheid wilt vasthouden aan het idee dat wij allemaal doorgroeien naar geeststatus. Immers, het hele gegeven van geestverschijnselen zou een stuk geloofwaardiger zijn als het geen mensen waren geweest maar gewoon iets heel anders. Dan zouden ze simpelweg aan andere natuurwetten en regels gebonden kunnen zijn. Het zijn echter wel mensen, omdat het ons veel meer interesseert wat er gebeurt na de dood van een mens dan een of ander obscuur en ontastbaar schepsel dat mijlenver bij ons vandaan staat. Dit betekent, echter, dat die personen geacht worden om na hun dood dingen te kunnen die hun verstand te boven gaan. Ik heb sterk het idee dat men bezig is met het creeeren van eigen intriges.
||
Citaat:
||
Citaat:
niet alle wezens hebben een stoffelijk lichaam of hebben er ooit een gehad |
![]() |
||
Citaat:
Nogmaals, die vragen stelde ik niet direct aan jou.
||
Citaat:
||
Citaat:
Kijk even goed naar die tijden van die posts. Op het moment dat ik begon met het antwoorde van de ene post had jij de andere nog niet gepost. Er zit twee minuten verschil tussen de twee post tijden, en kennelijk heb ik er langer over gedaan dan twee minuten om dat verhaaltje te tikken. Dus hou maar op met zuchten.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() nou eigenlijk ja... wie gaat glaasje draaien is wel heel dom bezig. surf maar eens op internet. de meeste sites raden het als eerste af want het is gevaarlijk. maar je hebt altijd van die mensen die te nieuwsgierig zijn. sorry als ik jouw u beledigd heb. |
![]() |
||
Citaat:
Ikzelf ben niet echt nieuwsgierig ik wil het meer een keer doen omdat ik er gewoon echt niet in geloof en ik een keer het tegendeel van al die 'enge verhalen' wil bewijzen. Sorry voor mijn vreemde taalgebruik hiervoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
|
|